انواع کامپیوتر بر اساس قدرت پردازش وکاربرد آن ها
اخرین اخبار تازه های رشته کامپیوتر و منابع علمی ISI
انواع کامپیوتر بر اساس قدرت پردازش وکاربرد آن ها
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 1:5

1.ابر رایانه ها(supercomputer) 

این رایانه ها،قوی ترین و گرانترین رایانه ها می باشند،این نوع کامپیوتر ها از قدرت اجرایی و سرعت زیادی برخوردار هستند آن ها می توانند تریلیون ها دستور العمل را در یک ثانیه اجرا نمایند .این نوع کامپیوتر ها بیشتر در زمینه های نظامی ، تحقیقاتی ، علوم فضایی و پروژه های بزرگ علمی مورد استفاده قرار می گیرند. از انواع ابر رایانه ها می توان CRAY (ابر رایانه قدیی) و ابر رایانه Cray SVکه امروزه متداول است اشاره نمود . این ابر رایانه ها ساخت شرکت آمریکایی  CRAY می باشند                                           

    

رایانه های بزرگ(Mainframe):  

در گذشته نه چندان دور ،Mainframe ها رایانه های بسیار حجیمی بودند.این کامپیوتر ها دارای تعداد زیادی ترمینال (صفحه کلید و مانیتور) بودند که به طور همزمان به Mainframe وصل می شدند.  Mainframe در واقع پردازنده و حافظه همه ترمینال ها محسوب می شد .  Mainframe های امروزی که معمولا Enterprise serve نامیده می شوند به ترمینال ها وصل نمی شوند،اندازه آن ها کوچک شده و نقش یک سرور (server) را بازی می کند. سرور در محیط شبکه ، به کامپیوتری اطلاق می شود که به دیگر کامپیوتر ها سرویس می دهد. Mainframe ها اغلب در شرکت های بزرگ تجاری،بانک ها ادارات و دانشگاه ها مورد استفاده قرار میگیرد. 

رایانه های کوچک(minicomputers):  

Minicomputers نامی است که امروزه کمتر کاربرد دارد ، در گذشته از این کامپیوتر ها نیز مانند Mainframe استفاده می شد.Minicomputer نسبت به Mainframe دارای قدرت، اندازه و تعداد ترمینال های کمتری می باشد . امروزه رایانه های کوچک به عنوان یک سرور (server) عمل می کنند و عضوی از شبکه کامپیوتری به حساب می آیند.IBM AS/400e نمونه ای ازMinicomputerمی باشد. رایانه های کوچک در بسیاری از مراکز تجاری دانشگاهی و دولتی که حجم اطلاعات مورد پردازش آن ها در حد متوسط است بکار می روند.  

                         

ریز رایانه ها (microcomputers):  

میکروکامپیوتر ها یا ریز رایانه ها، رایانه هایی هستند که در مقیاس کوچک تری نسبت به رایانه های قبلی ساخته شده اند.این رایانه ها نسبت به رایانه های قبلی کم قدرت تر و پرمصرف ترین کامپیوتر ها می باشند. با پیشرفت تکنولوژی ، قدرت میکروکامپیوتر ها به قدرت کامپیوتر های بزرگ نزدیک می شوند. میکروکامپیوتر ها همان رایانه های شخصی(personal computer: PC) می باشند. 

                 



:: موضوعات مرتبط: مقالات کامپیوتر، ،
:: برچسب‌ها: انواع کامپیوتر بر اساس قدرت پردازش وکاربرد آن ها,
برخی ازسیستم عامل های ویندوز
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 1:4

ویندوز 95 Windows 95:

سیستم عاملی با رابط گرافیکی برای پردازنده های 80386 و بالاتر که شرکت مایکروسافت آن را  در سال 1995 عرضه نمود .

ویندوز 95 برای سازگاری با نسخه های قبل می تواند نرم افزار داس را نیز اجرا کند . نام فایل ها در این سیستم عامل می تواند 255 کاراکتر باشد و استفاده از نقطه و فاصله نیز در نام ها مجاز است . این سیستم عامل از روش Plug and Play برای نصب و پیکربندی سخت افزار استفاده می نماید و می تواند به شبکه های ویندوز ,یونیکس و... دستیابی داشته باشد . کمترین امکانات لازم برای ویندوز 95 عبارتند از یک پردازنده 80386 با 4 مگابایت حافظه.

ویندوز 98   Windows 98:

سیستم عامل با رابط گرافیکی برای پردازنده های i486 و بالاتر که مایکروسافت در سال 1998 عرضه نمود . ویندوز 98 که براساس ویندوز 95 بنا شده است رابط پیشرفته تری فراهم می کند . با وجود Active Desktop , ویندوز 98 قابلیت اتصال به اینترنت را فراهم نموده و امکان دستیابی به فایلهای دور را به گونه ای فراهم می کند که گویی بر روی دیسک سخت هستند . این سیستم عامل از USB , IEEE 1394 , پورتهای AGP کارتهای تنظیم تلویزیون , و گرداننده های DVD چندین مودم و چندین مانیتور پشتیبانی می کند .

ویندوز 2000 Windows 2000 :

سیستم عاملی متعلق به شرکت میکروسافت که پس از ویندوز NT یک سیستم عامل 32 بیتی چند وظیفه ای وmultithreaded است .سیستم عامل ویندوز 2000 که به صورت نگارش های دسک تاپ وسرویس دهنده پیاده سازی شده است , به طور کلی بر اساس ادعاهای مایکروسافت بر سهولت استفاده , شبکه سازی , مدیریت , قابلیت اطمینان , مقیاس پذیری وامنیت (که هیچ کدام از نرم افزارهای مایکروسافت ندارند) تاکید دارد .

Windows CE :

یک سیستم عامل کوچک که میکروسافت برای کامپیوترهای شخصی دستی وکوچک طراحی نموده و در سیستم هایی چون Auto PC گنجانده شده است .ویندوز CE , که رابط گرافیکی آن مشابه رابط گرافیکی ویندوزx 9 و NT است , نسخه کوچکی از برخی از برنامه های کاربردی مایکروسافت , از جمله اکسل، ورد،اینترنت اکسپلورر و یک سرویس گیرنده پست الکترونیکی را در خود دارد .

Windows Xp :

یکی از اعضای خانواده سیستم عامل های ویندوز که امروزه حتی کسانی که با کامپیوتر آشنایی ندارند نام آن را بخوبی می شناسند . و در سال 2001 در دو نگارش عرضه شد:

1.نگارش Home برای استفاده خانگی

2.نگارش Professional برای کارهای پیشرفته شرکت ها و سازمانهای بزرگتر

طراحی بصری (Visual) که جستجو و پیمایش را ساده کرده است , مدیریت پیشرفته فایلها قابلیتهای رسانه ای و انتشار وب سیستم های پیشرفته ای برای نصب و ترمیم و همچنین خصوصیات پیشرفته ای برای کارهای کامپیوتری بسیار , از جمله خصوصیات ویندوزهای خانواده Xp هستند .

Windows vista:

این نسخه  ویندوز که در سال 2007 رسما معرفی شد. ولی  با وجود زیبایی آن به علت باگ ها و حفره های متعدد هیچ گاه موفقیتی به دست نیاورد تا مایکروسافت تلاش کند تمام ناکامی های  این ویندوز را با انتشار ویندوز 7 به فراموشی بسپارد.

 

Windows 7 :

آخرین نسخه انتشار یافته  ویندوز که تمامی اشکالات ویندوز ویستا را برطرف کرد و به عنوان یکی از برترین نسخه های ویندوز خود را معرفی نمود.این نسخه از ویندوز از قابلیت های متعددی استفاده می کند.مانند پشتیبانی از دایرکت ایکس 11،پشتیبانی از دو کارت گرافیک همزمان از دو شرکت مختلف،قابلیت شناخت اتوماتیک سخت افزار ها بدون نصب درایور ها و ... این  ویژگی های قابل توجه  ویندوز 7 را تبدیل به یکی از محبوب ترین نسخه های  ویندوز تبدیل کرد.این نسخه از ویندوز در ویرایش های مختلفی عرضه شده است .



:: موضوعات مرتبط: مقالات کامپیوتر، ،
:: برچسب‌ها: برخی ازسیستم عامل های ویندوز,
اولین شرکت سازنده کامپیوتر مجهز به ماوس
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 1:4

اولین شرکتی که توانست کامپیوتر هایی به همراه ماوس (موشی) بسازد شرکت اپل (apple) بود.

شرکت اپل یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینهطراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم‌افزار کامپیوتر فعالیت می‌کند. این شرکت ابتدا با نام شرکت کامپیوتری اپل (.Apple Computer Inc) در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا، واقع در دره سیلیکون کشور آمریکا تاسیس شد.

این شرکت در دهه هفتاد میلادی با معرفی ریزرایانه‌های اپل 1، اپل 2، اپل 3  پس از آن مکینتاش به بازار آمد،به گسترش نوعی رایانه شخصی کمک فراوانی نمود.
اپل معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است. از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آی پد، آی مک، مک بوک و آیفون را نام برد.
همچنین این شرکت در زمینه تولید نرم‌افزار هم فعالیت دارد. نرم‌افزارهای آی‌تونز، آی‌لایف، آی ورک و سیستم‌عامل مورد استفاده در رایانه‌های این شرکت مک او اس ده نیز نمونه‌هایی از فعالیت نرم‌افزاری این شرکت هستند.

مدیریت اجرایی این شرکت برعهده استیو جابز بوده است. وی یک ماه قبل از مرگش از ریاست این شرکت کناره گیری کرد و به جای آن تیم کوک، ریاست این شرکت را بر عهده گرفته است. استیو جابز همراه با استیو وزنیاک و رونالد وین این شرکت را بنیانگذاری کردند. رونالد وین در کمتر از دو هفته سهام خود را واگذار کرد.
کمپانی اپل در سال 1971 با دوستی استیو وزنیاک 21 ساله مهندس کامپیوتر و استیو جابز 16 ساله متولد شد به طوری که با گذشت شش سال از آشنایی این دو نفر در سال 1977 این کمپانی با معرفی کامپیوتر شخصی
Apple Iکه در گاراژ خانه جابز به صورت دستی ساخته شده بود رسماً با نام تجاری Apple Compute Inc به بازار تکنولوژی وارد شد و توانست ظرف مدت کوتاهی با فروش تعدادی از این مدل کامپیوتر شخصی، اعتباری برای خود دست و پا کند. بلافاصله در سال 1977 اپل نوع دیگری از کامپیوتر شخصی یعنی Apple IIرا وارد بازار کرد که به دلیل مجهز بودنش به فلاپی درایو 5٫25 اینچی از رقبای دیگر خود در آن دوره نظیر Commodore که از نوار مغناطیسی برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می‌کرد، پیشی گرفت. در سال 1980 اپل سعی کرد با معرفی مدل Apple IIIکه به نوعی بهینه شده سری Apple II به شمار می‌آمد با بزرگ‌ترین رقیب آن دوره یعنی آی‌بی‌ام که با تجهیز کامپیوترهای خود به سیستم‌عامل DOS توانسته بود سهم زیادی از بازار فروش را به خود اختصاص دهد، وارد رقابت جدی شود اما به دلیل ایراداتی که در طراحی این مدل وجود داشت مجبور شد تا صدها دستگاه از Apple IIIفروخته شده را به کمپانی برگردانده و از همین جا با تعیین و تشخیص راه‌حل‌های ممکن برای رفع مشکل مدل Apple IIIایده ساخت مدلی جدید خلق شد. در سال 1983 اپل با ارائه مدل «لیزا» (Lisa) که اولین کامپیوتر مجهز به ماوس و سیستم‌عامل دارای واسط گرافیکی، آیکون‌ها و پنجره‌ها بود توانست انقلابی بزرگ در زمینه کامپیوترهای شخصی به وجود آورد. بعد از آن در سال 1984 سیستم‌عامل مکینتاش توسط اپل در حالی روانه بازار شد که تبلیغات بسیار گسترده‌ای برایش انجام گرفته بود. ظهور مکینتاش و ارائه نسخه‌های مختلف برنامه‌های نشر رومیزی توسط کمپانی ادوب (Adobe) نظیر PageMaker و بعدها برنامه ساخت انیمیشن موجب شد تا مکینتاش در بین انتشارات و سازندگان فیلم و موسیقی طرفداران بسیاری پیدا کند. بسیاری از نرم‌افزارهای مشهور کنونی مانند مایکروسافت آفیس و ادوب فتوشاپ اولین بار برای کامپیوترمکینتاش نوشته شدند.



:: موضوعات مرتبط: مقالات کامپیوتر، ،
:: برچسب‌ها: اولین شرکت سازنده کامپیوتر مجهز به ماوس,
9 مورد درباره word 2016
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 1:3

هرچقدر از مایکروسافت بدتان بیاید شما نمیتوانید ابزاری به قدرت Microsoft Office پیدا کنید و نمیتوانید ابزارهایی را معرفی کنید که بتواند دربرابر آفیس حرفی برای گفتن داشته باشد. کسانیکه تازه با کامپیوتر آشنا میشوند وقتی اسم آفیس را میشنوند اولین نرم افزاری که یاد میگیرند در آفیس با آن کار کنند word است بنا به همین دلیل تصمیم گرفتم 9 مورد از word بگویم که شاید شما نمیدانستید.

مواردی که گفته میشود روی word 2010 به بالا جواب خواهد داد.

 

۱- کلید F4

دکمه F4 هر کاری که قبلا انجام داده اید را تکرار میکند مثلا اگر یه خط را bold کرده باشید و مجددا خط تازه ای انتخاب کنید با زدن دکمه F4 خط جدید bold میشود.

 

۲- انتخاب های گوناگون

برای select کردن یا انتخاب کرد در word راههای گوناگون وجود دارد مثلا اگر دکمه Alt را نگه دارید میتوانید با کلیک را گرفتن و موس را کشیدن نواحی چهار گوش را انتخاب کنید.. یا وقتیکه یک جمله را میخواهید انخاب کنید کافیه که دکمه Ctrl را نگه دارید و روی جمله کلیک کنید تا انتخاب شود. همینطور که دکمه CTRL را نگه داشتید میتوانید موارد دیگری را نیز انتخاب کنید.  با فشردن دکمه F8 براساس جایی که کلیک میکنید میتوانید یک انتخاب از قبل و بعد از نقطه انتهای آن توسعه دهید. که برای لفو آن دکمه Esc را باید بزنید. این موارد را نمیشود با نوشته توضیح داد بهتر است که روی word امتحان کنید تا متوجه شوید.

 

۳- شماره گذاری اتوماتیک

شما میتوانید بطور خودکار هدینگ ها را با استفاده از ویژگی quick part شماره گذاری کنید. یعنی اگر بخواهید هدینگ ها را از نو ترتیب بندی کنید یا هر کدام را حذف کنید شماره گذاری آپدیت میشود و ترتیب عددی آن حفظ میشود. موس را جایی ببرید که عدد اول قرار است قرار بگیرید و بعد در ریبون روی insert کلیک کنید و روی گزینه Quick part>field کلیک کنید.

در categories گزینه Numbering را انتخاب کنید و تحت هدینگ Field Names گزینه SEQ را انتخاب کنید. در جعبه متنی Field Codes در سمت راست Seq number \n را تغییر دهید و بعد ok را بزنید. در نقطه ای که نمایش گر قرار گرفته اولی عدد درج خواهد شد اما یک field code است و شما باید آن را به مکان متنی که میخواهید ترتیب عددی در آن ادامه پیدا کند کپی پیست کنید. سپس همه چیز را با استفاده از CTRL+A لایت نمائید و برای آپدیت کردن تمام فیلدها F9 را فشار دهید عدد بعدی باید در جای خود ظاهر شود.  برای درک بهتر تصویری از word خودم گرفتم.

 

۴- استفاده مجدد از تصاویر

اگر از تصویری بطور مرتب در یک سند استفاده میکنید مثل تصویر لوگو بهتره که آنرا به کتابخانه quick part اضافه کنید تا استفاده مکرر از تصویر باعث سنگینی سند نشود. اما مورد دوم که باید آنرا به کتابخانه اضافه کنید بخاطر اینست که احتمال دارد شما از یک تصویر بسیار در اسناد های مختلف استفاده میکنید اینطوری با یک کلیک نیز همیشه فراخوانی میشود.

برای اینکار در قسمت insert و بعد picture عکس را انتخاب کنید و بعد دوباره به insert بروید و اینبار quick part و گزینه save selection to quick parts را انتخاب کنید  و بعد یک اسم و توضیح برای آن بنویسید از این به بعد با مراجعه به quick part میتوانید با یک کلیک آنرا در سند درج کنید. حتی متن های پر استفاده هم از همین طریق میتوانید اضافه کنید.

 

۵- انتقال یک پاراگراف به سرعت

یکی از بزرگترین رازهای آفیس مایکروسافت نوار ابزار Quick Access است که دقیقا در گوشه سمت چپ بالای تمام برنامه های آفیس موجود است. ببطور پیش فرض سه دکمه redo save undo را دارد که شما با کلیک روی پیکان سمت را میتوانید more commands را انتخاب کنید و ویژگی های جدیدی اضافه کنید. با اینکار به شما اجازه داده میشود گزینه های font یا font size را اضفاه و فرمت گذاری را مثل نسخه های قدیمی word بازیابی کنید. 

 

۶- ساخت یک clipboard

word یک spike دارد که مثل desk spike های قدیمی که نوعا ویژگی ویرایش گرها بود میتواند چندین قسمت از یک سند را در خود نگه دارد. ایده ای هم که از این دارند این است که شاید بخواهیم مجموعه ای از بریده های یک سند را ایجاد کنید، سپس آن ها را در یک سند واحد پیست کنید. برای شروع ایجاد spike، بخشی از یک متن را highlight کنید و Ctrl+F3 را بزنید متن مثل زمانی که بریده میشود حذف میگردد. همین کاررا برای همه متن هایی که میخواهید ببرید تکرار کنید. و به spike اضافه کنید. وقتی میخواهید چیزی را به سند paste کنید، کافی است spike را تایپ کنید و سپس قبل از تایپ یک فضای خالی F3 را فشار دهید.

 

۷- تنظیم دقیق متن

اگر طرفدار تنظیم دقیق پاراگراف هستید بهتر است گزینه های پیش فرض word را فراموش کنید. ویژگی پنهای وجود دارد که کمتر کسی آنرا میشناسد و برای هر سند باید آنرا اجرا کنید چون تنظیمات هر سند روی گزینه های پیش فرض تنظیم شده است. به قسمت File>option>advanced>layout Option بروید و در این لیست عظیم Do full justification the way wordperfect 6.X for windows does بگریدید و یک تیک برایش بگذارید . (متاسفانه روی word 2013 پیداش نکردم)

 

۸- باز گرداندن نشانگر به مکان قبلی

هر بار که یک سند را باز میکنید ، نشان گر موس همیشه در شروع خط قرار میگیرد اگر میخواهید آنرا به وضعیت آخرش برگردانید Shift+F5 را بزنید تا برگردد.

 

۹- محاسبه اعداد

روش های گوناگونی برای محاسبه اعداد در word وجود دارد و بهترین و راحت ترین راه ابزار tallyng است چون تمام کاری را که باید انجام دهید اسن است که که اعداد را در جاهای گوناگون سند انتخاب کنید و بعد روی دکمه calculate بزنید تا مجموع آنها حساب شود. برای اینکار به Quick accsess مراجعه کنید و در قسمت more command بروید. میتوانید برای راحتی کار در قسمت more commands در منوی آبشاری choose command گزینه popular commands را به all commands تغییر دهید و گزینه calculate را انتخاب کنید تا به نوار ابزار quick access اضافه شود. بعد اعداد را انتخاب کنید و روی دکمه بزنید تا مجموع اعداد را ببنید. 



:: موضوعات مرتبط: مقالات کامپیوتر، ،
:: برچسب‌ها: 9 مورد درباره word 2016,
نمونه سوالات تستی برنامه نویسی ویژوال بیسیک
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 1:1

تست هاي سري اول


1-كدام گزينه جهت نگهداري اعداد صحيح به كار ميرود؟ 
الف- Boolean ب- byte ج- integer د- ب وج 


2- كدام گزينه جهت نگهداري اعداد اعشاري نيست؟ 
الف- double ب- single ج- long د-currency 


3- جهت نگهداري متن كدام نوع داده به كار ميرود؟ 
الف- Boolean ب- byte ج- string د-single 


4- كدام گزينه صحيح است؟ 
#05/22/2007# ب-*05/22/2007* ج-"05/22/2007" د- همه موارد 


5-براي نگهداري داده هايي كه نوع آنها را نميدانيم كدام گزينه صحيح است؟ 
الف- variant ب- byte ج- string د- double 


6- كدام گزينه براي نامگذاري متغيرها صحيح نيست؟ 
الف- 1-frm ب- else ج- if د- همه موارد 


7- در تعريف متغيرDIM A,B,C,D,E AS INTEGER نوع متغير A,B,C.D ازنوع ..................و E از نوع ..............است. 
الف- single-integer ب- integer - variant ج- integer- variant د- integer- integer 


8- اگر كاراكتر ..........را در مقابل يك متغير قرار دهيم آن متغير از نوع ................تعريف ميشود. 
الف- double-# ب- integer-$ ج- Single-+ د- هر سه گزينه 


9- در صورت آوردن كدام دستور در قسمت تعاريف فرم تعريف متغيرها با استفاده از DIM‌ ضروري مي شو د؟ 
الف- required variable ب- Option Explicit ج- declaration د- الف و ب 


10-ثابتها را با عبارت................و متغيرها را با عبارت ...............تعريف ميكنيم. 
الف- const – dim ب- const-dim ج const- const - د- dim-dim 


11- متغيرهاي string را داخل ...............و متغيرهاي dateرا داخل ..................مينويسند 
الف- ""- ## ب- ( )- "" ج- ##-( ) د- %‌%-## 


12- كداميك از عملگرهاي زير اولويت بالاتري دارند؟ 
الف- عملگرهاي رشته اي ب- عملگرهاي مقايسه اي ج- عملگرهاي رياضي د- عملگرهاي منطقي

 
13- اولويت كدام عملگر مقايسه اي پايين تراست؟ 
الف - > ب- < ج- = د- > < 


14- كدام گزينه صحيح است؟ 
الف – >"B" "AB" ب- >"Z" "z" ج- "A">"Z" د- همه موارد

 
15- كداميك از عملگرهاي زير دارا ي اولويت بيشتري است؟ 
الف- OR ب- NOT ج- AND د- &

 
16-اولويت كدام يك از عملگرهاي زير بيشتر است؟ 
الف- علامت منفي ب- mod ج- / د- / 


17- حاصل عبارت (NOT False AND NOT False OR False ) كدام مورد ميباشد. 
الف – NOT ب- FALSE ج- TRUE د- هيچكدام 


18- حاصل عبارت 18\3*2+3 چيست؟ 
الف- 3 ب-4 ج-5 د-6 


19- كدام نوع داده براي ذخيره سازي سن يك فرد مناسب تر است؟ 
الف- Boolean ب- byte ج- string د-single 


20- پس ازاجراي دستور زير در متغير X1, X2 چه مقداري ذخيره ميشود؟ 
الف- X1=3.2 و X2=3.2 ب- X1=2 و X2=3

ج- X1=3.2 و X2=3 د- X1=3 و X2=3.2 AS Single X2 Dim X1 , 
X1=3.2 X2=X1


 تست هاي سري دوم


1- پس از اجرای برنامه Visual Basic پنجره ......... ظاهر می شود . 
الف ) Visual Basic Window ب ) New Project ج ) New د ) ب و ج 


2- پنجره New Project کدامیک از سر برگهای زیر دارا نیست ؟ 
الف ) New ب ) Resent ج ) Existing د ) Current 


3 – بوسیله سربرگ ..... می توانیم یک پروژه جدید ایجاد می کنیم و نوع آن ........ است . 
الف ) Activex .EXE – Resent ب ) Activex .dll – New ج) Standard.EXE – New د ) - Existing Standard.EXE 


4 – بوسیله سربرگ ......... می توانیم پروژه های که از قبل ایجاد شده اند باز کنیم یا پروژه های موجود را باز کنیم . 
الف ) Resent ب ) New ج ) Existing د ) New Project 


5 - ............. لیستی از پروژه هایی که اخیرا باز یا ایجاد شده اند را نمایش می دهد . 
الف ) Resent ب ) Existing ج ) New د ) New Project 


6 – در محیط ویژوال بیسیک چنانچه مایل به استفاده از پنجره New Project نباشیم روی ....... کلیک می کنیم و مستقیم وارد محیط ویژوال می شویم . 
الف ) Ok ب ) help ج ) Cancel د ) open 


7 – جهت استفاده از دکمه help در پنجره New Project باید برنامه .......... را نصب کرده باشیم . 
الف ) SMDN ب ) MSDN ج ) MSDN د ) MNSD 


8 – کدام گزینه درباره MSDN صحیح نیست ؟ 
الف ) MSDN مخفف عبارت Microsoft Dereloper Network است . 
ب ) نرم افزار MSDN به همراه Visual Studio نصب می شود . 
ج ) نرم افزار MSDN به صورت مله از Visual Studio ارائه شده و به صورت جداگانه نصب می شو د . 
د) MSDN یک بسته نرم افزاری است که شامل راهنمای تمام نرم افزارهای موجود در Visual Studio از جمله Visual Basic است . 


9 – در پنجره New Project اگر عبارت Don’t show this dialog in future را علامت بزنیم چه اتفاقی می افتد ؟ 
الف ) در دفعات بعدی که ویژوال را اجرا می کنیم دیگر پنجره New Project ظاهر نمی شود و ویژوال بیسیک به طور خود کار یک پروژه جدید ایجاد می کند 
ب ) در دفعات بعدی که ویژوال را اجرا می کنیم پنجره New Project ظاهر می شود . 
ج ) سربرگها در دفعات بعدی اجرای ویژوال نمایش داده نمی شود . 
د ) سربرگها در دفعات بعدی اجرای ویژوال نمایش داده می شود . 


10 – اگر بخواهیم هنگام اجرای ویژوال بیسیک پنجره New Project را فعال کنیم .......... 
الف ) از tools _____optlon _____ general گزینه Prompt For Project را فعال می کنیم . 
ب ) از tools _____optlon _____ invironmenp گزینه Prompt For Project را فعال می کنیم . 
ج ) از سمت راست یعنی در قسمت Properties گزینه Prompt For Project را علامت می زنیم . 
د ) هیچکدام 


11 – چنانچه گزینه Option از منوی Tools غیر فعال باشد باید ......... 
الف ) یک پروژه جدید ایجاد کنیم تا فعال شود ج ) یکی از پروژه های موجود در ویژوال بیسیک را باز می کنیم 
ب ) الف و ب د ) از قسمت Properties گزینه Optionرا فعال می کنیم

 
12 – با فعال کردن کادر علامت Don’t show this dialog in future در پنجره New Project ؛ از این به بعد در هنگام اجرای نرم افزار VB ............................ 
الف ) پنجره New Project نمایش داده نمی شود . ج ) پنجره New Project نمایش داده می شود . 
ب ) به طور خلاصه یک پروژه جدید از نوع Standard.EXE ایجاد می شود . د ) الف و ج 


13 – کدام گزینه صحیح نیست؟ 
الف ) از سربرگ New برای ایجاد یک پروژه جدید استفاد می شود . 
ب ) از سربرگ Existing و Resent برای باز کردن پروژه ای که قبلا باز کرده ایم استفاده می کنیم . 
ج ) از سربرگ Resent برای باز کردن پروژه ای که قبلا باز کرده ایم استفاده می کنیم . 
د ) از سربرگ Existing برای باز کردن پروژه ای که قبلا باز کرده ایم استفاده می کنیم . 


14 – برای مشاهده پروژه های موجود در روی کامپیوتر از کدام سربرگ پنجره New Project استفاده می کنیم ؟ 
الف ) New ب ) Resent ج ) Existing د ) Browse 


15 – وقتی پروژه ای را به صورت Standard.EXE انتخاب می کنیم ویژوال بیسیک کدامیک از پنجره ها را در این حالت داراست ؟ 
الف ) Toolbox - Properties – Project Exptorer ج ) Form Layout - Properties - Toolbox 
ب ) Toolbox - Form Layout – Properties - Project Exptorer د ) Toolbox - Form Layout – Properties - Project Exptorer و پنجره طراحی فرم 


16 – تمامی پنجره های موجود در محیط ویژوال بیسیک را می توانیم به وسیله ببندیم و برای باز کردن مجدد آنها می توانیم از منوی ...... استفاده کنیم ( از راست به چپ ) 
الف ) دکمه Close – منوی View ب ) دکمه Close – منوی File ج ) دکمه Restor – منوی View د ) منوی View – منوی View 


17 – پنجره های موجود در محیط ویژوال بیسیک به کناره های پنجره اصلی ویژوال بیسیک چسبیده اند به این خصوصیت ........ می گویند . 
الف ) Past ب ) Doking ج ) Explor د ) الف و ب 


18 – جهت شنا ور در آوردن پنجره های موجود در ویژوال بیسیک چه می کنیم ؟ 
الف ) روی نوار عنوان آنها کلیک می کنیم ب ) روی نوار عنوان زرآنها دابل کلیک می کنیم ج ) Doag می کنیم د ) همه موارد 


19 – کدام پنجره ؛ اجرای تشکیل دهنده یک برنامه را به صورت ساختار درختی نمایش می دهد ؟ 
الف ) Form Layout ب ) Project Exptorer ج ) Toolbox د ) همه موارد 


20 – برای حذف ویرایش فرمها و ....... برنامه نویس از ......... استفاده می کند . 
الف ) Project Exptorer ب ) Form Layout ج ) Toolbox د ) پنجره طراحی فرم 


21 – برای هریک از اجزای برنامه که در Project Exptorer نمایش داده شده اند نمایش داده می شود 
الف ) 1نام – نام شی ب ) 2نام – نام شی – ونام دوم نام فیل که داخل پرانتر است ج ) 3نام- نام شی- نام فایل- نام پرژوه د ) نامی نمایش داده نمی شود 


22 – کدام گزینه صحیح نیست ؟ 
الف ) به وسیله Veiw code می توان به پنجره کد نویسی دسترسی پیدا کرد . ج ) پنجره Veiw code محلی است که برنامه نویس دستورالعمل ها و فرامین مربوط به برنامه را در آن می نویسد . 
ب ) برای دیدن پنجره Veiw code کلید F7 را فشار می دهیم . د ) بوسیله Veiw code می توان ساختار درختی پروژه را دید . 


23 - برای دیدن شکل ظاهری اشیایی مثل فرم از دکمه ............. استفاده می شود . 
الف ) Veiw code ب ) Veiw Object ج ) Taggle folders د ) هر سه مورد 


24 - برای مشاهده لیست اجرای برنامه به صورت عادی و دسته بندی مثلا از کدام دکمه استفاده میکنیم ؟ 
الف ) Veiw Object ب ) Veiw code ج ) Taggle folders د ) Project Exptorer 


25 – جهت تعیین موقعیت فرم های برنامه برروی desktop برای زمان اجرا از پنجره .............. استفاده می کنیم . 
الف ) Form Layout ب ) Project Exptorer ج ) پنجره طراحی فرم د ) Properties 


26 – به وسیله کدام پنجره می توانیم خصوصیات اشیای موجود در برنامه مثل فرم ها یا کنترل ها را تنظیم کنیم . 
الف ) Form Layout ب ) Project Exptorer ج ) پنجره طراحی فرم د ) Properties 


27 – در پنجره خواص ، جهت مشاهده موضوعی و دسته بندی شده خصوصیات فرم روی کدام سربرگ کلیک می کنیم ؟ 
الف ) Alphabetic ب ) Categorized ج ) Subject د) Veiw Caption 


28 – در پنجره خواص ، جهت مشاهده الفبایی خصوصیات فرم روی کدام سربرگ کلیک می کنیم ؟ 
الف ) Alphabetic ب ) Categorized ج ) Subject د) Veiw Caption 


29 – توضیح خصوصیت انتخاب شده در کدام قسمت پنجره خواص ( Properties ) آمده است ؟ 
الف ) پایین ب ) بالا ج ) سمت چپ د ) سمت راست 


30 – در صورت بسته بودن پنجره Properties بازدن کدام کلید پنجره خصوصیت نمایش داده می شود ؟
الف ) F4 ب ) F1 ج ) F5 د ) F1 


21 – مجموعه ای از کنترل ها روی کدام پنجره قرار دارد ؟ 
الف ) Toolbox ب ) Properties ج ) Form Layout د ) پنجره طراحی فرم 


32 – .............. در اصل ابزارهای نرم افزاری از پیش آماده هستند که استفاده از آنها موجب افزایش سرعت و کاهش هزینه تولید نرم افزار می شود . 
الف ) Toolbox ب ) کنترل ج ) Properties د ) هیچکدام 


33 – جهت تغییر اندازه و جابجایی کنترل های موجود بروی فرم از ابزار .............. استفاده می کنیم . 
الف ) Label ب ) Pointer ج ) Line د ) Image 


34 – کدام ابزار برای نمایش تصاویر به کار می رود ؟ 
الف ) Pointer Box ب ) Image ج ) الف و ب د ) OIE 


35 – کدام ابزار جهت نمایش متنی غیر فعال ویرایش کاربر به کار می رود ؟ 
الف ) Toolbox ب ) Label ج ) Check Box د ) Frame 


36 – کدام ابزار جهت دریافت متن ورودی از کاربر استفاه می گردد ؟ 
الف ) Toolbox ب ) Label ج ) List box د ) Combo box 


37 – کدام ابزار جهت تشکیل گروهی از کنترل ها به کار می رود ؟ 
الف ) Line ب ) Image ج ) Frame د ) List box 


38 – کدام گزینه به معنی دکمه فرمان می باشد و دکمه ای را در فرم به نمایش در می آورد ؟ 
الف ) Command Button ب ) Cheekbox ج ) Combobox د ) Line 


39 – کدام ابزار در Toolbox جهت انتخاب یا از انتخاب خارج نمودن به کار می رود ؟ 
الف ) Command Button ب ) Cheekbox ج ) Combobox د ) List box 


40 - .............. لیستی از عناصر را به نمایش در می آورد ؟ 
الف ) Combobox ب ) Command Button ج ) List box د ) Cheekbox


 تست هاي سري سوم


 

- کدام گزینه از اهداف طراحی زبان بیسیک بوده است؟

الف- برنامه نویسی سیستمی          ب- برنامه نویسی آموزشی

ج- برنامه نویسی تجاری               د- برنامه نویسی علمی

2- کدام گزینه زیر یکی از انواع زبان های سطح پایین است؟

الف- فرترن              ب- اسمبلی                 ج- + + c                 د- پاسکال

3-کدام ویژگی در ویژوال بیسیک برنامه نویسی رویدادگر را میسر می کند؟

الف- API                                       ب- EVENT HANDLING

 ج- ERROR HANDLING                    د- OOP

4- در کدام روش ترجمه می توان برنامه مقصد( object ) تولید کرد؟

الف- مفسر            ب- کامپایلر              ج- ساخت یافته             د- غیر ساخت یافته

5- کدام یک از زبان های برنامه نویسی برای برنامه نویسی علمی و تجاری مناسب است؟

الف- پاسکال            ب- فرترن                ج- زبان ماشین        د- اسمبلی

6- ویژگی ( rapid application development ) RAD عبارت است از:

الف- کشف وتصحیح آسان و سریع اشتباهات

ب- طراحی سریع و آسان برنامه

ج- طراحی هم زمان چند برنامه

د- برنامه نویسی به روش OOP

 7- کدام روش برنامه نویسی از توانایی بالاتری برخوردار است؟

الف- ساخت یافته                        ب- شئ گرا

ج- غیر ساخت یافته                    د- گزینه های ب و ج صحیح هستند.

8- در کدام نگارش ویژوال بیسیک امکانات ویژه ای جهت برنامه نویسی برای محیط شبکه های محلی و اینترنت وجود دارد؟

الف- LEARNING EDITION

ب- PROFESSIONAL EDITION

ج- ENTERPRISE EDITION

د- گزینه های الف و ب صحیح هستند.

9- کدام یک از گزینه های زیر برای برنامه نویسی سیستمی مناسب هستند؟

الف- فرترن              ب- ماشین                  ج- c و+ +  c                    د- بیسیک

10- کدام ویژگی امکان استفاده از برنامه نویسی شئ گرا را درویژوال بیسیک فراهم می کند؟

الف- API                     ب- IDE                  ج- OOP                            د- ERROR HANDLING

11- برای بازکردن پروژه هایی که اخیراً مورد استفاده قرار گرفته، انتخاب کدام زبانه در کادر محاوره ای new project  مناسب است؟

الف- new                      ب-                 recentج- existing                   د- open

12- کدام نام برای خاصیت name یک فرم مناسب است؟

الف- control                     ب- frm main         ج- l frm                            د- project

13- پسوند فایل های پروژه و فرم به ترتیب عبارتند از (راست به چپ):

الف- .vbp ،       .frm             ب-  frm. ،  .vbp      ج- .vbp، .vbf                       د- vbf.  ،.frm

14- کدام کنترل برای دریافت داده ها از کاربر مناسب است؟

الف- برچسب                             ب- کادر متن               ج- کادر علامت                          د- فرم

15- کدام رویدادها در فرم ها برای اجرای دستورالعمل ها در هنگام شروع یک برنامه مناسب است؟

الف- unload                                ب- click                    ج- dblclick                      د- load

16- با استفاده از کدام خاصیت عنوان یک فرم تعیین می شود؟

الف- Text                       ب-                      visibleج- name                             د- enabled

17- کدام پنجره برای تعیین موقعیت یک فرم درروی desktop مناسب است؟

الف- پنجره پروژه                       ب- پنجره تعیین موقعیت

ج- جعبه ابزار                            د- پنجره طراحی فرم

18- کدام خاصیت درکنترل برچسب ، تراز متن را در کنترل تعیین می کند؟

الف- align                               ب- autosize                ج- alignment                          د- height

19-  واحد اندازه گیری طول به طور پیش فرض در ویژوال بیسیک چیست؟

الف- cm                        ب- mm                     ج- m                     د- twip

20- از کدام بخش در پنجره ویژوال بیسیک برای ایجاد کنترل ها روی فرم استفاده می شود؟

الف- نوار ابزار                           ب- جعبه ابزار          ج- نوار منو                                پنجره خواص

21- کدام نوع از انواع داده برای تعریف یک متغیر از نوع پولی مناسب تر است؟

الف- single                      ب- double            ج- currency                    د- Boolean

22- کدام عملگرریاضی نسبت به سایرین از اولویت پایین تری برخوردار است؟

الف- جمع            ب- mod              ج- توان                 د- ضرب

23- کدام گزینه برای تعریف یک متغیر از نوع اعداد صحیح بلند درست است؟

الف- %                     ب- &              ج- !                    د- #

24- کدام عملگر رشته ای مشابه عملگر جمع در رشته هاست؟

الف- %                   ب- &              ج- like                   د- #

25- اگر متغیری در بخش تعارف ماژول فرم معرفی گردد متغیر...........نامیده می شود؟

الف- عمومی         ب- محلی             ج- موضعی              د- ایستا

26- کدام نوع داده برای تعریف اعداد مثبت کوچکتر از 255 مناسب است؟

الف- string              ب- integer              ج- byte         د- long

27- متغیرهای محلی یا private در چه محدوده ای قابل شناسایی هستند؟

الف- تمام رویدادها                 ب- ماژول فرم مربوطه

ج- ماژول کلاس                     د-  رویدادی که در آن تعریف شده اند.

 

29- کدام خاصیت در کادر متن تعداد کاراکترهای ورودی را تعیین می کند؟

الف- borderstyle       ب- passwordchar               ج- maxlength              د- tablndex

30- کدام عملگر منطقی از اولویت پایین تری نسبت به سایر عملگرهای منطقی برخورداراست؟

الف- and                 ب- or                       ج- not              د- or,and

31- کدام تابع برای ایجاد یک کادر ورود داده مناسب است؟

الف- msgbox                    ب- inputbox             ج- inbox                          د- msg

32- درصورتی که نوع و تعداد دکمه ها در کادر پیام تعیین نشود، به طور پیش فرض چه دکمه هایی استفاده می گردد؟

الف- ok                   ب- cancel,ok                      ج- no,yes               د- cancel

33- کدام گزینه در رابطه با خاصیت tablndex درست است؟

الف- ترتیب نمایش کنترل ها رادر روی فرم تعیین می کند.

ب- ترتیب حرکت بین کنترل ها را در روی یک فرم معین می کند.

ج- ترتیب بار گذاری کنترل ها را در حافظه تعیین می کند.

د- وضعیت کلید tab را در صفحه کلید بررسی می کند.

 

35-کدام خاصیت مشترک بین فرم و کنترل ها وجود داردکه توانایی مخفی کردن یا نمایش آنها را دارد؟

الف- caption                 ب- enabled              ج- visible              د- appearance

 

37- در صورت عدم انتخاب عنوان یک کادر پیام به طور پیش فرض از..........استفاده می شود.

الف- نام فرم                             ب- نام پروژه            ج- نام فایل فرم                          د- نام فایل پروژه

 38-با استفاده از کدام خاصیت در کادر متن می توان از ویرایش داده ها توسط کاربر جلوگیری کرد؟

الف- wordwrap                   ب- lock

ج- locked                            د- multiline

39- کدام حلقه شبیه به حلقه Do While…loop است؟

الف- for…next                   ب- while…end while 

ج- select case                    د- هیچکدام

40- پس از اجرای برنامه زیر مقدار متغیر sum چقدر است؟

الف- 27         ب- 28         ج- 29        د- 30            

sum=0

I=5

Do while (i>3)

For k = 1 to 2

Sum = sum+k*I

Next k

I=i-1

Loop

 

41-حلقه زیر چند بار تکرار می گردد؟

For I=7  to -2 step -3

Next I

الف- 2        ب-3        ج- 4        د- 5

 

42- حلقه زیر چند بار تکرار می شود؟

 

While (true)

0

0

0

Wend

 

الف- 30بار                  ب- 40بار                       ج- بی نهایت              د- تکرار نمی شود.

 

43- خروجی برنامه پس از اجرای حلقه چیست؟

 

For i=10 to 1 step 2

Print "I" , I

Next I

  

الف- اعداد زوج بین 1و10                 ب- اعداد فرد بین 1و10

ج- اعداد10تا1                                 د- هیچ گونه خروجی ندارد.

44-در دستوری که مقدار متغیر infax برابر 2 باشد، خروجی دستورات زیر چیست؟

 

Select case int x

Case is>10 : print intex*10

Case is<=4 : print intex*4

Case is = 7 : print intex*2

End select

 

الف- 10                             ب- 8                            ج- 4                              د- 2

45- دستور exit do سبب خروج از کدام حلقه می شود؟

الف- for…next                        ب- while…wend

ج- do while…loop                  د- گزینه های ب و ج صحیح است.

 

46- کدام گزینه در رابطه با دستورات زیر صحیح است؟

For i=4 to 15

If I mod 3=0 then sum =sum +i\3

Next I

Print sum

الف- مجموع اعدا 1 تا 15

ب- مجموع مضارب عدد 3 از 1 تا15

ج- مجموع خارج قسمت تقسیم اعداد 4 تا 15 بر 3 که بر عدد 3 بخش پذیرند.

د- مجموع باقی مانده تقسیم اعداد 4 تا15 بر 3 که بر عدد 3 بخش پذیرند.

47- کدام رویداد هنگامی که یک فرم، فوکس خود را از دست می دهد، اجرا می شود؟

الف- activate                          ب- deactivate

چ-  load                                  ج- unload

48- نوع مقدار بازگشتی در رویه تابعی زیر چیست؟

Private function compute (into as integer)as Boolean

 الف- منطقی                 ب- عدد صحیح                  ج- رشته           د- عدد اعشاری

49-برای تعریف یک رویه عمومی از کلمه کلیدی .........استفاده می شود.

الف- private                              ب- public       ج- dim                                     د- sub

50-استفاده از کدام گزینه برای تعریف یک رویه فرعی مناسب است؟

الف- sub…end sub                  ب- function…end function           ج- private                  د- public

51- پسوند فایل های ماژول کد در ویژوال بیسیک چیست؟

الف- vbc                    ب- bas                  ج- clm                    د- fbc

52- در صورت تعریف یک رویه به کلمه کلیدی private در ماژول کد ...............

الف- رویه مربوطه در تمام ماژول های کد قابل فراخوانی است.

ب- رویه مربوطه در تمام ماژول ها قابل فراخوانی است.

ج- رویه مربوط در تمام ماژول های فرم قابل فراخوانی است.

د- رویه مربوط فقط در تمام ماژول کدی که تعریف شده است قابل فراخوانی است.

53- خروجی دستورprint weekdayname (2 , , vbfriday) چیست؟

الف- mon                 ب- Monday              ج- sat                    د- saurday

54- واحد اندازه گیری زمان در تابع timer چیست؟

الف- ثانیه                 ب- دقیقه               ج- ساعت             د- روز

55- بوسیله کدام تابع می توان ساعت و تاریخ جاری سیستم را به دست آورد؟

الف- date                         ب- time                ج- now                         د- گزینه های الف و ج صحیح است.

56- واحد اندازه گیری پیش فرض در کنترل shape چیست؟

الف- سانتی متر                          ب- اینچ               ج- twip                         د- pixel

57- کدام دستور برای ایجاد منوهای موضوعی به وسیله کلیک راست مناسب هستند؟

الف-   mouse up                    ب- popup menu         ج- mouse move                    د- menu editor

58-کدام رویداد در کنترل های نوار پیمایش در زمان کلیک روی مکان خالی از نوار پیمایش اجرا می شود؟

الف- change                     ب- scroll                        ج- click                            د- move

59- مقدار K پس از خاتمه حلقه زیر چقدر است؟

 

K=1

Do while (k<3)

K=k+1

Loop

 

الف- 4                 ب- 3                 ج- 2            د- 1

60- کدام نوع داده برای ذخیره سازی سن یک فرد مناسب تر است ؟

الف- integer                     ب- long                  ج- word                          د- byte 

61- کدام نوع داده می تواند هر نوع داده ای را نگهداری کند؟

الف- variant                              ب- single                   ج- Boolean                 د- long

62- کدام خاصیت کنترل کادر متن، تراز متن را در کنترل تعیین می کند؟

الف- aligment                          ب- maxlength              ج- borderstyle                د- appearance

63- خروجی دستورweekdey name (weekday  (now)))چیست؟

الف- شماره روز جاری          ب- شماره هفته جاری     ج- نام روز جاری            د- نام ماه جاری

64- کدام خاصیت در کنترل کادر لیست ، شماره عضو انتخاب شده در آن را تعیین می کند؟

الف- String                     ب- listCount            ج- index                            د- item

65- حاصل عبارت 18/3*2+3 چیست؟

الف- 3             ب- 4                      ج- 5                د- 6 

66- در صورتی که یک متغیر در بخش تعارف ماژول فرم معرفی گردد..........0

الف- در زمان اجرای برنامه پیام خطا نمایش داده می شود.

ب- متغیر در تمام رویه های ماژول فرم قابل استفاده است. 

ج- متغیر در رویه های تمام ماژول فرم قابل استفاده است.

د- متغیر در ماژول های تمام پروژه ها فابل استفاده است.

67- در صورت تعریف یک رویه با کلمه کلیدی public............0

الف- رویه مورد نظردرتمام ماژول های فرم وماژول های کدقابل استفاده است. 

ب- رویه مورد نظردرتمام ماژول هلی فرم قابل استفاده است.

ج- امکان فراخوانی آن به وسیله رویه های رویداد وجود ندارد.

د- امکان فراخوانی آن بوسیله رویه های آماده ویژدال بیسیک وجود ندارد.

68- یک رویه فرعی با کدام یک از عبرت های زیر شروع می شود؟

الف- function              ب- call                    ج- sub             د- end sub 

69- عنوان یک فرم به وسیله کدام خاصیت تعیین می شود؟

الف- enabled                     ب- text               ج- name                           د- caption 

70- کدام کاراکتر جهت تعریف یک متغیرازنوع رشته ای به کار می رود؟

الف- &                    ب- #                       ج- !                        د- $ 

 

72-  حاصل عبارت زیر برابر چه عددی است ؟

 

(-20//3)

الف)2                  ب)2-                       ج)6                            د)6-



:: موضوعات مرتبط: جزوات کامپیوتر، ،
:: برچسب‌ها: نمونه سوالات تستی برنامه نویسی ویژوال بیسیک,
مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 21:42

 

چکیده

تلفنهای هوشمند ترکیبی از قابلیت های ارتباطی موبایلها و عملکرد های PDA (دستیار دیجیتالی شخصی) می باشند که ما را قادر به دست یابی به تنوع وسیعی از خدمات حاضر در همه جا مثل جستجو در وب، ارسال/دریافت ایمیل ها، MMS و خرید آنلاین می نماید. اما، در دسترس بودن این خدمات از طریق گوشی های هوشمند ارائه می شود که باعث افزایش آسیب پذیری به حملات کرمی شده است. بعلاوه، مدلسازی بر اساس انتشار کرم در گوشی های هوشمند بطور خاصی چالش آور است چرا که قطعه بندی پویایی ها با توجه به فعل و انفعالات ابزار جفت دشوار است. به منظور مشخص نمودن پویایی های انتشار کرمها در گوشی های هوشمند ما طرح مدلسازی انتشار کرم کارآمدی را مطرح نمودیم که از ماشین های سلولی دوبعدی بر اساس نظریه همه گیری استفاده می کند. مجموعه قوانین انتقال محلی مناسب برای ماشین های اداری سلولی دوبعدی در این طرح طراحی شده است. بعلاوه این طرح، یک عامل آلودگی را جای میدهد که درجه گسترش گره های آلوده را ارزیابی میکند و عامل مقاومت جهت ارزیابی درجه مقاومت گره های در معرض خطر بکار می رود. پنج طبقه حالت همه گیر مورد ملاحظه قرار می گیرد: مستعد، در معرض قرار گرفته، آلوده، تشخیص داده شده و بهبود یافته. ما یک استراتژی برای شبیه سازی روند پویایی های انتشار کرم از یک گره به کل شبکه را تحت کاوش قرار دادیم. اثر بخشی و منطق مدل پیشنهادی از طریق شبیه سازی های وسیع ارزیابی شده است.


عنوان اصلی مقاله :    Modeling the dynamics of worm propagation using two-dimensional cellular automata in smartphones

ترجمه فارسی عنوان :   مدلسازی پویایی های انتشار کرم با استفاده از ماشین های خود کار سلولی دوبعدی  در تلفنهای هوشمند

تعداد صفحات انگلیسی:   ۱۰ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۸ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۲۰۵۰۰   تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 


مقاله ترجمه شده کامپیوتر
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 21:42

 

چکیده

پیشرفت سریع سیستم های برق ایجاب می کند که شبکه های برق هوشمند کنترل بی وقفه و کنترل با ارتباط دوسویه و جریان های الکتریکی را تسهیل کنند. انتظار می رود که شبکه های هوشمند برق در آینده مدیریت نیروی قابل اعتماد و بهینه و با صرفه داشته باشند و ساختار گسترده ای را اجرا کنند . برای اینک روی این نیازها تمرکز کنیم در مورد برنامه های کامپیوتری ابری برای ساختار شبکه هوشمند یک بررسی جامع انجام دادیم ، این کار در سه حوزه انجام دادیم .: مدیریت انرژی ، مدیریت اطلاعات و ایمنی . در این حوزه ها در مورد استفاده از برنامه کامپیوتری ابری بحث خواهیم کردیم و در عین حال دستورالعمل هایی برای فرصت های پیشرفت شبکه هوشمند در آینده ارائه دادیم . همچنین چالش های مختلفی که درشبکه های هوشمند رایج رخ می دهد را روشن کردیم ( شبکه هایی که از برنامه کامپیوتری ابری استفاده نمی کنند) . ، که این چالش های با استفاده از محاسبه ابری رفع می شوند. در این بررسی نظرات کلی که درتحقیقات اخیر درمورد پیشرفت شبکه هوشمند وجود دارد را ادغام کرده ایم . همچنین مشکلاتی که در زمینه مدیریت انرژی ابری ،مدیریت اطلاعات و ایمنی شبکه هوشمند در تحقیقات اخیر وجود داشته را مشخص کرده ایم .

کلمات کلیدی : شبکه هوشمند ، برنامه کامپیوتری ابری ، شبکه میکرو ، کنتور هوشمند ، انتقال بار ، قیمت گذاری بدون وقفه ،واکنش درخواست پویا ف بررسی


عنوان اصلی مقاله :      Cloud Computing Applications for Smart Grid: A Survey

ترجمه فارسی عنوان :  نرم افزارهای کامپیوتری ابری برای شبکه برق هوشمند: بررسی

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۸ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۴۷ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:   ۲۱۶۰۰ تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: شبکه هوشمند ، برنامه کامپیوتری ابری ، شبکه میکرو ، کنتور هوشمند ، انتقال بار ، قیمت گذاری بدون وقفه ،واکنش درخواست پویا ف بررسی,
مقاله ترجمه شده هوش مصنوعی _ شناسایی خط
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 21:40

چکیده

شناسایی متن دست خطی (HRT) اغلب خط به خط اجرا می‌شود: کدگشایی خطوط متنی بطور مستقل اجرا می‌شود. این روش جهت از بین بردن دقت تشحیص کلمات و مشخصه‌های نزدیک به مرزهای خطی، شناخته می‌شود. تحقیق کنونی این موضوع را از نقطه نظر مولفه مدلسازی زبان سیستم HTR بررسی می‌کند. بطور آشکارا، کمبود متن زبانشناسی، یکی از دلایل فقدان دقت است، اما یقینا، تنها عامل ایفا کننده نمی‌باشد. ما در جستجوی آشکارسازی این موضوع هستیم که کدام دامنه از این مسئله تحت تاثیر مولفه مدلسازی زبان سیستم است. در ابتدا بحث نمودیم که چگونه مدلهای زبان تطبیقی را توسعه دهیم که بطور معناداری باعث بهبود کلی اجرای HTR می‌شوند. سپس بر آرایش روش‌ها متمرکز شدیم تا دقت را در مرزهای خطی بهبود بخشیم. نتیجه نهایی، روشی کارآمد است که بطور معنادار باعث بهبود دقت HTR می‌شود بدون اینکه تغییری در تنظیم سیستم HTR اصلی ایجاد کند.

کلمات کلیدی: تطبیق دامنه، مدل N- گرم مرتبه بالاتر، شناسایی دست خط


عنوان اصلی مقاله :    Crossing the lines: making optimal use of context in line-based Handwritten Text Recognition

ترجمه فارسی عنوان :   تقاطع خطوط: کاربرد بهینه متن در شناسایی متن دست خطی براساس خط

تعداد صفحات انگلیسی:   ۵ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۶ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۲۲۰۰۰   تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: تطبیق دامنه، مدل N- گرم مرتبه بالاتر، شناسایی دست خط,