مقاله ترجمه شده محاسبات ابری
اخرین اخبار تازه های رشته کامپیوتر و منابع علمی ISI
مقاله ترجمه شده محاسبات ابری
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:14

چکیده: اطلاعات کسب و کار (BI) در ارتباط با روش یکپارچه ای برای پشتیبانی مدیریت اطلاعات می باشد. در حال حاضر محدودیت هایی برای پذیرش BI وجود دارد و عصر جدید مدیریت اطلاعات تحلیلی در مورد اطلاعات کسب و کار بوجود آمده است. این محدودیت ها زیرساخت های یکپارچه ای می باشد که در ارتباط با کسب و کاربوده که به صورت پیچیده، هزینه بردار و انعطاف ناپذیرشده اند، این فعالیت ها نیازمند یکپارچه سازی و از بین بردن ناخالصی های اطلاعات شرکت و عملکرد می باشند که بر روی زیرساخت های موجود/ زیرساخت های فناوری اطلاعات ناقص تاثیرگذار می باشد. بنابراین در این مقاله محاسبه به روش ابری به عنوان یک راه حل احتمالی برای این موضوعات می باشد. ما شرایط جدیدی را برای اطلاعات کسب و کار ایجاد کرده تا توانایی را برای مختصر کردن اجرای اطلاعات کسب و کار ایجاد کرده، هزینه ها را برای برنامه های اطلاعات شغلی در مقایسه با نرم افزارهای قدیمی اطلاعات شغلی کاهش داده، توانایی را برای افزودن محیطی برای آزمایش ایجاد کرده، مفاهیم را به اثبات رسانده و به روز رسانی کنیم، برای کاربران پتانسیلی را به منظور موقعیت های استراتژیکی  سریع تر ایجاد کرده و انعطاف پذیری را بالا بریم. همچنین محاسبه به روش ابری سازمان ها را قادر می سازد تا ترابایت ها (مجموعه ای) از اطلاعات را سریعتر و به صرفه تر از قبل مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. اطلاعات کسب و کار (BI) به روش ابری همانند یک پازل بزرگ می باشد. کاربران می توانند وارد آن شده و قطعات کوچک پازل را در کنار یکدیگر قرار داده اما تا زمانی که کل موارد تکمیل نشود، کاربر نمی تواند دید کلی از تصویر کامل داشته باشد. در این مقاله خواندن هر بخش، قطعات مربوط به پازل را در جای خود قرار می دهد.
کلیدواژه: محاسبه به روش ابری، اطلاعات کسب و کار، پلتفرم به عنوان خدمات
————————————————————————————

عنوان اصلی مقاله:  BUSINESS INTELLIGENCE IN THE CLOUD

ترجمه فارسی عنوان: هوش کسب و کار به روش محاسبه ابری

تعداد صفحات انگلیسی:   ۶ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۵  صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۵۰۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: محاسبه به روش ابری، اطلاعات کسب و کار، پلتفرم به عنوان خدمات,
مقاله ترجمه شده کامپیوتر
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:12

 

خلاصه

در این مقاله، ما یک الگوریتم جور شده برای SMA را بین خدمات محاسبه کردن ابری برای چندین پارامتر ورودی یا خروجی ارائه کردیم که تشابه معنایی را برای مفاهیم در پارامترها براساس شبکه جهانی را در نظر می گیرند. به هر حال موثر بودن زیاد الگوریتم ترکیب خدمات به صورت Fast-EP و FastB-EP بهبود یافته موجود می باشد. سپس اطلاعات QoS برای محدوده ای از نتایج مطالعه فراهم شده است. حداقل ما از طریق آزمایش نشان دادیم که روش ما دارای کارایی بهتری برای خدمات ترکیبی در مقایسه با روش های سنتی است.

کلمات کلیدی: محاسبه کردن ابری، خدمات وب،خدمات ترکیبی

+———————————————————————————————

عنوان اصلی مقاله:Cloud Computing Service Composition and Search Based on Semantic∗

ترجمه فارسی عنوان: ترکیب خدمات محاسبه کردن ابری و مطالعه براساس معنایی

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۴  صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۶ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۵۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: محاسبه کردن ابری, خدمات وب, خدمات ترکیبی,
مقاله ترجمه شده
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:11

 

خلاصهالگوریتم پیشنهاد داده شده مزیت هایی را از روش منطق فازی جفت شده و یادگیری Q برای برآورده ساختن نیازهای مربوط به هدایت کردن خودکار دریافت کرده است. سپس قوانین فازی یک تصمیم گیری و یک چارچوب کاری قابل قبول را برای مدیریت کردن عدم اطمینان ها فراهم می سازد و همچنین اجازه استفاده کردن از دانش سلسله واری را نیز می دهد. ساختار دینامیکی مربوط به یادگیری Q آن را به صورت یک ابزار متعهد در آورده است که تنظیم کننده پارامترهای تداخل فازی در زمانی است که دانش کمی در این زمینه وجود دارد یا اصلا وجود ندارد که در این صورت در سراسر دنیا در دسترس می باشد. ربات در سر تا سر دنیا به صورت مجموعه ای از جفت ها با فعالیت حرکتی مدل شده است. برای هر وضعیت فازی شده، برخی از فعالیت های پیشنهاد داده شده وجود دارد. وضعیت ها مرتبط با فعالیت های منطبق آن ها از طریق قوانین فازی می باشد که خود براساس استدالال انسانی هستند. ربات فعالیت تحریک شده بیشتری را برای هر وضعیت از طریق آزمایش های آنلاین انتخاب می کند. کارایی مربوط به روش پیشنهاد داده شده از طریق آزمایش هایی براساس ربات شبیه سازی شده Khepera موجود می باشد.

کلمات کلیدی: یادگیری Q فازی- هدایت کردن خودکار- ربات Khepera

———————————————————————————————————

عنوان اصلی مقاله:  A Fuzzy Q-Learning Approach to Navigation
of an Autonomous Robot

ترجمه فارسی عنوان: روش یادگیری فازی Q برای هدایت کردن ربات خودکار

تعداد صفحات انگلیسی: ۶  صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۴ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۸۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: یادگیری Q فازی،هدایت کردن خودکار،ربات ,
مقاله ترجمه شده پروژه های نرم افزار
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:10

چکیده

برنامه ریزی پروژه های توسعه نرم افزار ،یک کار مرکزی، غیر بدیهی و پر هزینه برای شرکت های نرم افزار است . این کار معاف از تصمیم گیری های اشتباه ناشی از محدودیت های ذاتی انسان در مدیران پروژه نیست. در این مقاله، ما یک رویکرد تکاملی دانش بنیان با هدف کمک به مدیران پروژه در مراحل اولیه برنامه ریزی پروژه های نرم افزاری ارائه می دهیم.  برای برنامه ریزی پروژه نرم افزاری ، این رویکرد به طور خودکار برنامه های عملی برای پروژه طراحی می کند و هر برنامه طراحی شده رادر نظر داشتن هدف بهینه سازی که اولویت  مدیران در مرحله مذکور می باشد، ارزیابی می کنند. هدف ما این است که موثرترین مجموعه از کارکنان را به هر یک از فعالیت های پروژه واگذار کنیم. برای این منظور، ارزیابی برنامه های طراحی شده در رویکرد ما بر اساس دانش موجود در مورد صلاحیت کارکنان درگیر در هر برنامه، توسعه پیدا کرده. این دانش از اطلاعات پیشین در مورد مشارکت کارکنان در پروژه های در حال اجرا ناشی می شود. به منظور بررسی عملکرد رویکرد تکاملی مان، آزمایش های محاسباتی توسعه یافته ای بر روی هشت مجموعه مختلف نمونه مسأله ارائه نموده ایم. نتایج به دست آمده امیدوار کننده است از آنجا که این رویکرد به حد مطلوب از تاثیر گذاری در هفت مجموعه از هشت مجموعه ذکر شده، و سطح بالایی از تاثیرگذاری در مجموعه باقی مانده دست یافت.

کلمات کلیدی: برنامه ریزی پروژه ، پروژه های نرم افزار ، تخصیص منابع انسانی ، منابع چند مهارتی ، تاثیرگذاری های ناهمگن ، الگوریتم های ژنتیک

—————————————————————————————————————————–

عنوان اصلی مقاله:  A knowledge-based evolutionary assistant to software development project scheduling

ترجمه فارسی عنوان: یک کمک تکاملی دانش بنیان به برنامه ریزی پروژه توسعه نرم افزار

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۴ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۴۵ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۷۰۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: برنامه ریزی پروژه ، پروژه های نرم افزار ، تخصیص منابع انسانی ، منابع چند مهارتی ، تاثیرگذاری های ناهمگن ، الگوریتم های ژنتیک,
مقاله ترجمه شده کنترل کننده فازی
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:7

 

خلاصهیکی از چالش های پیش رو در زمینه رباتیک های متحرک می باشد که دارای توانایی برای هدایت کردن خودکار هستند. این یک کار دشوار می باشد که نیاز به مدل سازی کامل محیط و کنترل کننده های هوشمند دارد. این مقاله نشان دهنده یک روش هدایت کردن هوشمند برای یک ربات خودکار و موبایل است که تنها نیاز به سیگنال اسکالر به عنوان فیدبکی دارد که نشان دهنده کیفیت مربوط به فعالیت به کار رفته است. به جای برنامه ریزی کردن یک ربات، ما به آن اجازه یادگیری روش خودش را می دهیم. الگوریتم یادگیری Q  برای یادگیری تقویتی برای هدایت کردن ربات متحرک توسط وضعیت ها و فضاهای فعالیت مورد استفاده قرار می گیرد. به منظور بهبود بخشیدن به کارایی های مربوط به ربات متحرک، یک بهینه شدن مربوط به کنترل کننده های فازی برای هدایت کردن ربات براساس دانش اولیه معرفی شده توسط یک سیستم متداخل فازی مورد بحث قرار گرفته است و بنابراین رفتار اولیه قابل قبول می باشد. کارایی مربوط به این روش بهینه شده توسط شبیه سازی تغییر می یابد.

کلمات کلیدی: ربات متحرک، سیستم هوشمند، کنترل کننده فازی، یادگیری Q-  یادگیری Q فازی

——————————————————————————————————–

عنوان اصلی مقاله:   Intelligent Systems based on Reinforcement Learning and Fuzzy Logic Approaches, “Application to Mobile Robotic”

ترجمه فارسی عنوان: سیستم های هوشمند براساس تقویت روش های یادگیری و منطق فازی، قابل کاربرد برای رباتیک متحرک

تعداد صفحات انگلیسی: ۶ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۷ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۵۸۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: ربات متحرک، سیستم هوشمند، کنترل کننده فازی، یادگیری Q- یادگیری Q فازی,
مقاله ترجمه شده زمان بندی پروژه های نرم افزاری با الگوریتم ژنتیک
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:6

 

چکیده

مدیریت موثر پروژه های نرم افزاری پیچیده، بستگی به قابلیت حل مشکلات بهینه سازی دقیق و پیچیده دارد. بیشتر تحقیقات انجام شده برروی مدیریت پروژه های نرم افزاری، توجه کافی برروی مسائل سختی از قبیل تخصیصات کارمند –به-وظیفه، نداشته اند که نیازمند زمان بندی های بهینه و استفاده دقیق از منابع است. ابزارهای تجاری همچون Microsoft Project، فرض می کند درحالی که پروژه در حال تکمیل است، مدیران همچون کاربران قادر به تخصیص وظایف به کارمندان هستند تا بازدهی کاربرد منابع را بدست آورند. کار قبلی ما از الگوریتم ژنتیک (GA) برای این مشکلات استفاده می کرد. این مقاله آن کار را بسط داده و یک کار جدید را معرفی می کند، یک مدل غنی که قادر است شبیه سازی واقع بینانه تری از موقعیت های دنیای واقعی داشته باشد. مدل جدید توسط یک GA جدید توصیف شده است که زمان بندی های بهینه یا نزدیک به بهینه تولید می کند. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که این مدل جدید به قابلیت رویکردهای مبتنی بر GA کمک می کند، در حالیکه پشتیبانی تصمیم گیری را در شرایط واقع گرایانه فراهم می کند.

———————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  Time-line based model for software project scheduling with genetic algorithms

ترجمه فارسی عنوان: مدل مبتنی بر خط زمانی برای زمان بندی پروژه های نرم افزاری با الگوریتم ژنتیک

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۳ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۳۳ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۵۰۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده معماری کامپیوتری، ،
مقاله ترجمه شده دسته بندی صفحات وب
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:4

 

چکیده

در این مقاله الگوریتم جدیدی ارائه می شود که هدف آن کاهش ابعاد است و در دسته بندی صفحات وب کاربرد دارد. از یک مجموعه ی ناهمگن از صفحات وب به عنوان مجموعه داده استفاده می شود. صفات انتخابی برای دسته بندی، محتوای متنی صفحات است. با استفاده از الگوریتم پیشنهادی می توان ابعاد بالای صفات و کلمات استخراجی از صفحات را به یک ابرصفحه ی جدید تصویر نمود که ابعاد آن برابر با تعداد کلاس هاست. نتایج نشان می دهد که زمان پردازش الگوریتم دسته بندی با استفاده از الگوریتم کاهش بعد پیشنهادی به طرز قابل توجهی کاهش می یابد. میزان کاهش آن وابسته به تعداد صفات ارائه شده به دسته بندهاست. همچنین در قیاس با تست های اجرا شده بدون استفاده از الگوریتم کاهش ابعاد پیشنهادی، دقت الگوریتم های دسته بندی پیشنهادی افزایش یافته است.

————————————————————————————————–

عنوان اصلی مقاله:  Impact of a New Attribute Extraction Algorithm on Web Page Classification

ترجمه فارسی عنوان:تاثیر الگوریتم جدید استخراج ویژگی بر دسته بندی صفحات وب

تعداد صفحات انگلیسی: ۵صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۷  صفحه

قیمت ترجمه فارسی:   ۱۶۰۰۰تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
مقاله ترجمه شده رشته هوش مصنوعی 2016
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:11

چکیده – سن انسان، به عنوان یکی از خصوصیات شخصی مهم، می تواند مستقیما توسط طرح های متمایزی که از حالت چهره ناشی می گردد، تشخیص داده شود. به دلیل پیشرفت های سریع در برنامه های گرافیکی کامپیوتری و دید ماشینی، ترکیب سنی بر مبنای کامپیوتر و تخمین آن از طریق صورت امروره به عنوان یک موضوع رایج مشخص بوده که این به دلیل ازدیاد برنامه های کاربردی در دنیای واقعی همانند هنرهای بدیعی، مدیریت ارتباط با مشتری بصورت الکترونیکی، کنترل امنیتی و بررسی های نظارتی، زیست سنجی، سرگرمی و هنرهای تزیینی می باشد. ترکیب سنی به معنی تفسیر تصویری از چهره با توجه به مبحث زیباشناسی به همراه سن طبیعی  و تاثیرات جوان سازی چهره بر روی صورت افراد می باشد. تخمین سن چهره افراد به صورت اتوماتیک یا در نظر گرفتن سن دقیق یا گروه سنی مربوط به چهره افراد می باشد. با توجه به دقت و پیچیدگی، هر دو مسئله دارای جذابیت بوده و برای طراحان سیستم برنامه های کاربردی بر مبنای کامپیوتر به عنوان یک چالش می باشد. تلاش های زیادی در بخش های آکادمیک و صنعتی در طی چند دهه گذشته به این موضوع اختصاص داده شده است. در این مقاله، ما به بررسی تکنیک های امروزی در ترکیب سنی مربوط به چهره افراد و موضوع تخمین آن می پردازیم. مدل های کنونی، الگوریتم های رایج، عملکرد سیستم، مشکلات فنی، پایگاه داده رایج مرتبط به روند پیری، پروتکل های ارزیابی، و دستورالعمل های آینده نوید بخش توسط بحث های نظامند مد نظر قرار می گیرند.
کلیدواژه- روند پیری، تخمین سن، ترکیب سنی، افزایش سن، پژوهش
————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  Age Synthesis and Estimation via Faces: A Survey

ترجمه فارسی عنوان: ترکیب سنی و برآورد سن از طریق چهره: پژوهشی

تعداد صفحات انگلیسی:   ۲۲ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۴۴ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۰۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: روند پیری، تخمین سن، ترکیب سنی، افزایش سن، پژوهش,
مقاله ترجمه شده کامپیوتر 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:11

چکیده مطالب.
یک گام مهم در مدل سازی سیستم تعیین ارزش پارمترها برای استفاده در آن مدل می باشد.در این مقاله ما فرض می کنیم که ما مجموعه ای از ابزارهای اندازه گیری را در دست داریم که از سیستم های عملکردی جمع آوری شده و به این ترتیب یک مدل سیستمی مناسب بر مبنای این نظریه ایجاد شده است. تخمین مقادیر نسبی برای پارامترهای خاص این مدل از اطلاعات موجود ، مشکل می باشد. ( زیرا پارامترهای مربوطه دارای مفهوم فیزیکی نامشخص بوده و یا آن ها را نمی توان به طور مستقیم از واحدهای اندازه گیری موجود به دست آورد) از این رو ما نیاز به تکنیکی داریم که مقادیر مربوط به پارامترهای از دست رفته را مشخص کند. یعنی به کالیبراسیون مدل بپردازد.
به عنوان یک جایگزین در ارتباط با تکنیک غیر قابل سنجش بروت فورس ، ما کالیبراسیون این مدل ها را به عنوان یک مسئله بهینه سازی غیرخطی با توجه به محدودیت هایی مد نظر قرار می دهیم.روش های مورد نظر از نظر مفهومی برای به اجرا در آمدن ساده و آسان می باشند. مشارکت ما به صورت دوگانه می باشد . در ابتدا ما تعریف مناسبی از عملکردهای عینی برای تعیین فاصله بین محرک های عملکردی توسط مدل و مقادیر بدست آمده از سنجش ها را مطرح می کنیم.در مرحله دوم ما به ایجاد تکنیک های بهینه مشتق شده سفارشی (DFO)می پردازیم که ویژگی اصلی آن توانایی برای ایجاد نقص محدود موقتی می باشد.چنین تکنیکی این امکان را برا ما به وجود می آورد تا به طور دقیق مشکل بهینه سازی را حل کنیم و به این ترتیب می توانیم مقادیر پارامتری دقیقی را ایجاد کنیم.ما روش هایمان را با استفاده از دو بررسی موردی ساده توضیح می دهیم.
—————————————————————————————————————

عنوان اصلی مقاله:  A DFO technique to calibrate queueing models-5 shanbe

ترجمه فارسی عنوان: تکنیک های DFO برای کالیبراسیون مدل های پیوسته یا رده بندی شده.

تعداد صفحات انگلیسی: ۹  صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۰  صفحه

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۵۵۰۰ تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: جدول زمانی دوره آموزشی دانشگاهی ، مقاله ترجمه شده کامپیوتر 2017 ، مقاله ترجمه شده شبکه عصبی,
مقاله ترجمه شده آموزش شبکه های عصبی 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:10

مقدمه
در این تمرین، شما الگوریتم انتشار به عقب  شبکه های عصبی را پیاده سازی نموده و از آن به منظور تشخیص ارقام دست نویس  استفاده می کنید. قبل از شروع تمرین برنامه نویسی، تاکیدا توصیه می شود که بخش های ویدیویی را تماشا نموده و سوالات عناوین مرتبط را مرور فرمایید.
برای شروع تمرین، نیاز است که کد شروع را دانلود نموده و محتوای آن را در محل انجام تمرین، از حالت فشرده خارج نمایید. در صورت نیاز، از سی دی دستورات در Octave برای تغییر پوشه قبل از شروع این تمرین استفاده نمایید.
————————————————————————-

 عنوان اصلی مقاله:  Programming Exercise 4: Neural Networks Learnin

ترجمه فارسی عنوان: تمرین برنامه نویسی ۴: آموزش شبکه های عصبی

تعداد صفحات انگلیسی:  ۱۵  صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:   ۱۵ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۶۸۰۰ تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: جدول زمانی دوره آموزشی دانشگاهی ، مقاله ترجمه شده کامپیوتر 2017 ، مقاله ترجمه شده شبکه عصبی,
مقاله ترجمه شده کامپیوتر 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:9

چکیده
این مقاله به شرح فعالیت های الگوریتم ژنتیکی هیبریدی در ارتباط با نمونه های واقعی مسئله جدول زمانی دوره اموزش دانشگاهی می پردازد. ما جدول زمانی آزمایشی را در محیط کاملا محدود مد نظر قرار می دهیم، که در ارتباط با آن تعریف رسمی داده می شود. تکنیک های ارائه راه حل متناسب با مسئله به همراه اپراتورهای زنتیک مربوطه و الگوریتم جستجوی محلی تعریف می گردد. روش مطرح شده در این مقاله با موفقیت برای جدول زمانی در نهادهای پژوهشی مورد استفاده قرار گرفته و دارای قابلیت ایجاد جدول زمانی برای نمونه های مرتبط به مسائل پیچیده تر می باشد.
۱٫ مقدمه
مسئله جدول زمانی دانشگاهی و انواع  آن به عنوان بخشی از دسته بندی جدول زمانی و مسئله زمانبندی می باشد. هدف جدول زمانبندی، تعیین ضوابطی برای تعداد محدودی از منابع بوده در حالی که تمام محدودیت ها نیز در نظر گرفته می شود. دو شکل مسئله جدول زمانی دانشگاهی در تحقیقات امروزی مد نظر قرار می گیرد: جدول زمانی امتحان و مسئله جدول زمانی دوره آموزش می باشد، به ترتیبی که تفاوت بین این انواع معمولا بستگی به دانشگاه مربوطه دارد. این مسئله به صورت تخصصی تر مبتنی بر فعالیت های بعد از ثبت نام و یا تکلیف محور می باشد. در مسائل بعد ثبت نام، جدول زمانی می بایست به گونه ای ایجاد گردد که تمام دانشجویان بتوانند در تمام برنامه هایی که ثبت نام کرده اند شرکت کنند، در حالی که در مسئله برنامه تحصیلی محدودیت ها بر طبق به دوره تحصیلات دانشگاه  و نه بر مبنای داده های نام نویسی می باشد.
به دلیل پیچیدگی ذاتی مسئله و تغییر پذیری ، بیشتر مشکلات حقیقی مرتبط به جدول زمانی دانشگاهی بر مبنای NP می باشد. این موارد مستلزم الگوریتم های ذهنی می باشد که تضمینی را برای راه حل های مطلوب ایجاد نمی کنند، اما در بسیاری از موارد قابلیت ایجاد راه حلی را دارند که که برای اهداف عملی مناسب می باشند. قبلا نیز نشان داده شده است که تکنیک های مبتنی بر موارد فرا ذهنی ( همانند الگوریتم های تکاملی؛جستجوی ممنوع و غیره) مشخصا متناسب با حل این نوع از مشکلات بوده، و این مقاله نمونه ای از آن رویکرد می باشد.
این مقاله تمرکزش را بر روی مسئله جدول زمانی آزمایشی (LETP) قرار می دهد، که ما آن را به عنوان نوعی از مسئله جدول زمانی دوره آموزشی دانشگاهی (UCTP) تعریف می کنیم. انگیزه برای این مقاله حاصل از نیاز برای ایجاد جدول زمانی خودکار در نهادهای پژوهشی می باشد. این جداول زمانی دیگر با استفاده از روش های سنتی به دلیل بالا رفتن پیچیدگی های مربوط به اصلاح دوره آموزشی ایجاد نمی گردد.
————————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  University Course Timetabling with Genetic Algorithm: a Laboratory Excercises Case Study

ترجمه فارسی عنوان: جدول زمانی دوره آموزشی دانشگاهی  با الگوی ژنتیک: بررسی موردی آزمایشگاهی

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۵  صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۱۲ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۵۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: برچسب‌ها: جدول زمانی دوره آموزشی دانشگاهی ، مقاله ترجمه شده کامپیوتر 2017,
مقاله ترجمه شده کامپیوتر 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:8

ا. مقدمه
در این فصل ما تمرکز خود را بر روی روش محاسبه دقیق در ارتباط با نامتقارن بودن TSP در بررسی های انجام شده، به دنبال تحقیقات افرادی چون بالاس و توس، قرار می دهیم. در بخش ۲، دو روش مشخص شاخه و کران، بر مبنای راه حل مرتبط به مسئله انتقال به شکل بازسازی شده، نشان داده و مقایسه شده اند. در بخش ۳، روش شاخه و کران بر مبنای محاسبه کران جمع پذیر شرح داده شده است، در حالی که در بخش ۴ روش شاخه و کران به بحث گذاشته می شود. در نهایت تمام این روش ها بر مبنای محاسبه بر روی مجموعه بزرگی از نمونه ها تست شده، و با کدهای قابل اجرا شاخه و کران برای TSP نامتقارن مقایسه می گردند.
——————————————————————————————–

عنوان اصلی مقاله:  EXACT METHODS FOR THE ASYMMETRIC TRAVELING SALESMAN PROBLEM

ترجمه فارسی عنوان: روش محاسبه دقیق فروشنده دوره گرد(TSP) نامتقارن

تعداد صفحات انگلیسی: ۳۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۴۵  صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۹۰۰ تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: روشنده دوره گرد(TSP) ، مقاله ترجمه شده کامپیوتر 2017,
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:6

چکیده
تکنولوژی WSN بخش مهمی از محاسبات فراگیر  به شمار می آید. برای حصول عملیات طولانی مدت WSN ، پروتکل های ارتباطی مبتنی بر خوشه بندی بسیار مورد بررسی قرار گرفته اند، همچون LEACH, ACE, HEED . در این مقاله، دو نوع روش خوشه بندی برای WSN ها پیشنهاد می شود. نوع اول که مبتنی بر مدیریت متمرکز است از تدریجی سازی بردار  (VQ) برای انجام خوشه بندی کارا استفاده می کند. نوع دوم که به شیوه توزیع شده عمل می کند، سطح باطری باقی مانده و چگالی گره را محاسبه و از آنها استفاده می کند. روش های پیشنهادی با روش های قراردادی LEACH, HEED و ANTCLUST مقایسه می شوند. کارایی روش های پیشنهادی با انجام شبیه سازی عددی اثبات می شود.
۱-   مقدمه
تکنولوژی WSN یکی از بخش های مهم محاسبات فراگیر به شمار می رود. یک WSN شامل تعداد زیادی گره حسگر است، همان طور که در شکل ۱ نشان داده شده است. هر گره حسگر، شرایط محیطی همچون دما، فشار و نور را حس می کند و داده های حس شده را به ایستگاه اصلی (BS) ارسال می کند که در حالت کلی در فاصله دوری قرار دارد. از آنجایی که گره های حسگر دارای توان باطری محدودی هستند، برای افزایش دوره حیات شبکه، مصرف کم انرژی برای گره های حسگر دارای اهمیت است. در حالت کلی، ارتباطات رادیویی میزان انرژی زیادی مصرف می کنند که متناسب با اندازه داده با مجذور یک چهارم توان فاصله است. برای کاهش مصرف انرژی،  رویه تجمیع داده و خوشه بندی به صورت گسترده مورد بررسی قرار گرفته اند. در این رویه ها، گره های حسگر درون خوشه ها تقسیم بندی می شوند و برای هر خوشه، یک گره نماینده تحت عنوان سرخوشه (CH) در نظر گرفته می شود که تمامی داده های خوشه را تجمیع نموده و آنها را به BS ارسال می کند. از آنجایی که فقز گره های CH دارای فاصله ارتباطی زیادی هستند، انرژی در گره های دیگر ذخیره می شود.
برای مدیریت کارای خوشه ها و CH ها، روش های خوشه بندی توزیع شده ای همچون LEACH, HEED, ACE, ANTCLUST پیشنهاد شده است. LEACH که مشهورترین روش است، ضمانت می کند که هر گره به صورت عادلانه یک CH شود، اما میزان باطری و ارتباطات درونی میان گره ها را در نظر نمی گیرد. HEED, ACE, ANTCLUST با در نظر گرفتن سطح باطری، هزینه ارتباطی، چگالی گره و غیره کارایی بهتری در مقایسه با HEED دارند. هرچند که این روش ها نیز برای تعیین خوشه ها و CH ها، نیازمند هزینه های اضافی برای گره های درونی هستند.
————————————————————————————————

عنوان اصلی مقاله:  Centralized and Distributed Clustering Methods for Energy Efficient Wireless Sensor Networks

ترجمه فارسی عنوان: روش های خوشه بندی متمرکز و توزیع شده برای شبکه های حسگر بی سیم کارای انرژی

تعداد صفحات انگلیسی: ۵  صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۱۴ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۴۵۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: خوشه بندی متمرکز ،شبکه های حسگر بی سیم,
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 20:5

چکیده
توجه سازمان ها به منظور فراهم کردن قابلیت های سرعت، قدرت و امکان پذیری عملیات به محاسبات ابری معطوف شده است. برای افزایش قابلیت اعتماد و دسترس پذیری سرویس ها، ابرها گستذش یافته اند و در ابرهای متحدی به صورت اجتماعی از ابرها قرار گرفته اند. هنوز مشکلات مهمی در ابرهای متحد دیده می شود که حل آنها سبب افزایش رضایت تولید کنندگان سرویس و مشتری ها به یک میزان می شود. یکی از این مباحث، انتخاب ابر خارجی بهینه از میان این فدراسیون است که سرویس ها را بر اساس نیازهای مشتری فراهم می کند. در این مقاله، مدلی را برای انتخاب تولیدکننده ی سرویس ابر بهینه براساس قابلیت و کارایی ابرهای در دسترس در فدراسیون پیشنهاد می دهیم. از دو مدل ماتریس برای به دست آوردن مقادیر پارامتری قابلیت و کارایی استفاده می کنیم که با نیازهای مشتری مطلبقت دارند و تولیدکننده ی بهینه ی سرویس ابر بهینه انتخاب می شود
———————————————————————————————–

عنوان اصلی مقاله:  An Approach to Identify the Optimal Cloud in Cloud
Federation

ترجمه فارسی عنوان: رویه ای برای تعیین ابر بهینه در فدراسیون ابری

تعداد صفحات انگلیسی:   ۱۰ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۲  صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۸۰۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
براي بالا بردن سرعت اعمال مختلفي كه در ويندوز انجام مي شود مي توانيد از روش زير استفاده كنيد
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:55

براي بالا بردن سرعت اعمال مختلفي كه در ويندوز انجام مي شود مي توانيد از روش زير استفاده كنيد:
در پارتيشن بندي هارد ديسك خود يك درايو جداگانه كه فقط براي فضاي مبادله استفاده خواهد شد جدا كنيد. اين درايو حداقل بايد 200 مگا بايت فضا داشته باشد. در مسير زير :
Control Panel>System>Performance>Virtural memory
روي "let me specify my own setting" كليك كرده و آن را روي درايوي كه به اين منظور جدا كرده ايد set كنيد. اگر شما آن درايو را به اندازه 200 مگا بايت گرفته ايد بايد مينيمم مقدار را 150 مگا بايت و ماكزيم مقدار را 200 مگا بايت قرار دهيد كامپيوتر خود را restart كنيد بايد يك بهبود محسوس در سيستم ملاحظه كنيد. 

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات کامپیوتر، ،
:: برچسب‌ها: براي بالا بردن سرعت اعمال مختلفي كه در ويندوز انجام مي شود مي توانيد از روش زير استفاده كنيد ,
دوازده ترفند برای بهبود سرعت مودم و اینترنت در ویندوز
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:54

دوازده ترفند برای بهبود سرعت مودم و اینترنت در ویندوز

 1) قطع صدای مودم

روش اول : بعد شماره گیری مودم برای اتصال به شبکه صدای جیرجیر آن برای برخی کلافه کننده است برای قطع این صدا برروی   connection  ایجاد شده توسط خودتان رفته و کلیک راست کرده و گزینه  properties را انتخاب کنید و در برگه  General  بخش  connect using modem  کلید   configure را فشار دهید و در این پنجره تیک کنار گزینه  Enable modem speaker   را بردارید . با این روش صدای مودم برای  connection  انتخاب شده حذف می شود.

روش دوم : به مسير زير برويد :

Control panel > phone and modem option >modems>properties>advance

حال در قسمت Extra initialization commands مي نويسم atm0 (توجه داشته باشيد آ تي ام صفر است ) atm0 حال اگر بخواهيم به اينترنت وصل شويم هيچ صدايي از مودم شنيده نمي شود.

 

2) ساخت قطع كننده اتوماتيك اينترنت !

براي انجام اين كار ابتدا برنامه Notepad را باز كنيد.

متن زير را در آن تايپ كنید :

rundll32  iedkcs32.dll,CloseRASConnections

به فواصل ميان كلمات و علائم دقت كنيد.

سپس از منوي فايل گزينه Save را انتخاب كرده و در يك مسير دلخواه ( و مشخص ) آن را با نامي دلخواه و فقط با پسوند bat ذخيره كنيد. براي مثال autodisconnect.bat و از برنامه Notepad خارج شويد.

سپس برنامه Scheduled Tasks را از مسیرهای زير باز كنيد :

1) از منوي Start ابزار Run را اجرا كرده و در آن تايپ كنيد     control schedtasks و سپس Enter را بزنيد.

2) مسير زير را براي رسيدن به برنامه و اجراي آن طي كنيد :

Start --> All Programs --> Accessories --> System Tools --> Scheduled Tasks

سپس فايل autodisconnect.bat را در آن وارد كرده و از نظر زماني آن را تنظيم كنيد.

 

3) افزايش سرعت اينترنت در ويندوز   XP Pro  :

افزايش سرعت اينترنت در ويندوز XP Pro در ويندوز XP درحالت پيش فرض Packet Scheduler سيستم را به 20 درصد از پهناي باند يك اتصال به اينترنت محدود مي كند. يعني اگر شما اين تنظيمات را تغيير ندهيد قادريد از 20 درصد پهناي باند اتصال تان به اينترنت بهره ببريد. براي اين كه بتوانيد از 100 درصد پهناي باندتان استفاده كنيد مراحل زير را انجام دهيد:

1 Run .را از منوي Start اجرا كنيد.

2.در Run عبارت gpedit.msc را تايپ كرده و OK را كليك كنيد.

3.منتظر بمانيد تا Group Policy اجرا شود.

4.در بخش Local Comuter Policy و در زير Computer Configuration گزينه Administrative Templates را گسترش دهيد. (اين كار با كليك بر روي علامت+ كار آن انجام دهيد)

5.در ليست باز شده گزينه Network را نيز گسترش دهيد.

6.حال در اين ليست Qos Packet Scheduler را انتخاب كنيد.

7.به گزينه هايي كه در سمت راست ظاهر مي شوند دقت كنيد.

8.بر روي Limit reseivable bandwidth كليك راست كرده و Properties را كليك كنيد.

9.پس از اينكه پنجره ي Limit reservable bandwidth Properties باز شد در برگه Setting و در زير Limit reservable bandwidth گزينه Enabled را انتخاب كنيد.

10.مشاهده مي كنيد كه با انتخاب آن در روبروي Bandwidth Limit مقدار پيش فرض آن يعني 20 درصد به نمايش در مي آيد.

11.به جاي عدد 20 مقدار 0 را تايپ كرده و OK را كليك كنيد.

12.حال به Connection ي كه به وسيله ي آن به اينترنت وصل مي شويد رفته و بر روي دكمه ي Properties  كليك كنيد.

13.به برگه Networking برويد و دقت كنيد كه Packet Scheduler فعال باشد (تيك كنار آن مشاهده شود).

14.اين پنجره را OK كنيد.

 15.كامپيوتر خود را Restart كنيد.

 

4) بهینه سازی سرعت مودم:

با ایت ترفند سرعت مودم و اینترنت شما افزایش می یابد و دیگر Disconnect نمی شوید در Run  عبارت system.ini را تایپ کرده و ok کنید و عبارت [Enh386]   را پیدا کنید و سطر زیر را به آن اضافه کنید :

ComXIrqYBuffer=1024

به جای X شماره COM را که مودم از آن استفاده می کند وارد کنید و به جای Y شماره Irq یی را که مودم از آن استفاده می کند را وارد کنید . برای کسب این اطلاعات می توانید در control panel  در قسمت phone and modem options  را انتخاب و در قسمت modem  شماره com نوشته شده است . سپس properties را انتخاب و در Resources  آن Irq شما را نشان می دهد .

فایل را ذخیره و خارج شوید و در control panel در بخش phone and modem options را انتخاب کنید و روی کلید properties کلیک کنید . صفحه ای باز می شود که در قسمت اول modem بخش Maximum port Speed را روی بالاترین مقدار قرار دهید و در قسمت دوم Advanced روی کلید port setting کلیک کنید و در پنجره جدید اطمینان یابید که Use FIFO buffers تیک خورده باشد  و سپس Receive Buffer را به حداکثر میزان خود افزایش دهید و تایید کنید.

 

5) بالا بردن سرعت اینترنت با تنظیمات بهینه مودم :

در این ترفند قصد داریم روشی کارآمد را به شما معرفی کنیم که بهره گیری از آن میتوانید مطمئن باشید که سرعت اینترنت شما بالاتر خواهد رفت. این کار از طریق تنظیمات مودم شما صورت خواهد گرفت ، در نتیجه تنها برای کاربران Dialup قابل استفاده است.

بدین منظور:

از منوی Start وارد Control Panel شوید ، سپس بر روی آیکون Phone and Modem Option دوبار کلیک کنید.
در پنجره باز شده به تب Modems رفته و روی دکمه Properties کلیک کنید.

حالا در پنجره جدید به تب Advanced بروید و در قسمت Extra Initialization Commands يکي از کدهاي زیر را وارد کنید:

AT&FX+MS=V34

AT&FX
تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید.سپس در ادامه کار در همان Control Panel و وارد قسمت Network Connection شوید. بر روی کانکشنی که با آن به اینترنت متصل میشود راست کلیک کنید و Properties را برگزنید.در پنجره باز شده و در همان تب General روی دکمه Configure کلیک کنید.در پایان در پنجره باز شده بخش Maximum Speed را روی 921600 تنظیم کنید.تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید. تاثیر این کار پس از اولین اتصال با آن کانکشن است.

 

 

6) کمتر شدن پول تلفن و بيشتر شدن مدت اعتبار کارت اينترنت

اين کار باعث مي شود شمارنده حساب «Account timer  » متوقف شود و مدت اعتبار کارت اينترنت شما افزایش می یابد . البته بستگي به شانس و ISP شما دارد.

ابتدا در Run ويندوز خود تايپ کنيد system.ini بعد در صفحه ايي که باز شده به دنبال عبارت [386enh]  بگرديد و کروشه جلوی  آن را پاک کنيد ، قسمتي که با رنگ قرمز مشخص کردم.بعد يک Enter بزنيد و در اول سطر عبارت زیر را کپي کنيد.

 

Com0@00 Irq0000@0 Buffer=1024

@number=(3,1,4,1,5,9)

@letters=("this","is","a","test")

$word,$ anther-word-)=("one","two")

woafont=dosapp.FON

 

در آخر هم کروشه را ببنديد.بعد سيستم را Restart کنيد. البته در ويندوز 98  و me لازم نيست کروشه را پاک کنيد فقط جلوي آن کپي کنيد .

 

7) نرفندی برای شماره گیری در مودم

شايد شرکت تامين کننده خدمات اينترنتي شما هم براي اتصال مشترکان خود چندين شماره را در نظر گرفته و شما با اشغال بودن يکي به ديگري رجوع ميکنيد. اگر اين طور باشد بهتر است از گزينه جديد در نظر گرفته شده در سرويس Dial-Up ويندوز 2000 و XP استفاده کنيد تا هر بار مجبور نباشيد شماره را مجددا وارد کنيد. با کمک گزينه Alternates شما مي توانيد تمامي شماره هاي ISP خود را وارد کنيد و سيستم با اشغال بودن يک شماره به بصورت خود کار شماره بعدي را آزمايش مي کند و شماره اي را که با آن بصورت موفقيت آميز به شبکه وصل شده است را در سطر ليست قرار مي دهدد تا دفعه بعد شماره آغاز کننده باشد. بدين ترتيب شماره اي که با منطقه و مودم شما سازگاري بيشتري دارد بعد از مدتي شماره دائمي شما خواهد شد و دسترسي شما به اينترنت بهبود ميبخشد.

مراحل زير را جهت وارد کردن شماره هاي جايگزين طي کنيد:

1- به Start>Connect to برويد و تماس مورد نظر تان را انتخاب کنيد.

2- دکمه Properties را بزنيد.

3- حالا دکمه Alternates را بزنيد.

4- با زدن دکمه Add مي توانيد تمام شماره هاي مورد نظرتان را وارد کنيد و در صورت لزوم هر کدام از دو گزينه پايين پنجره را متناسب با شرايط خود فعال کنيد. همه ISP ها شماره هاي تماس جديد را در وب سايت خود اعلام ميکنند لذا سعي کنيد هر چند وقت يکبار به وب سايت تامين کننده خدمات اينترنت خود مراجعه کنيد

 

8) اشغال نشدن تلفن

در اين ترفند قصد داريم به معرفي يک روش کاربردي بپردازيم که با بهره گيري از آن مي توانيد کانکشن خود را طوري تنظيم کنيد که به هيچ گاه اشغال نشود ؛ بدين شکل که به هنگام تماس به خط تلفن شما ، مي توانيد از اينترنت خارج شويد و پاسخ تلفن را بدهيد. البته براي اين کار بايد خط شما قابليت پشت خطي را داشته باشد.

بدين منظور:

1- از منوي Start وارد Control Panel شويد.

2- سپس وارد Network Connections شويد.

3- کانکشني که با آن به اينترنت وصل ميشويد را انتخاب کرده و بر روي آن راست کليک کنيد ، سپس Properties را برگزنيد.

4- در پنجره باز شده به تب Advanced برويد.

5- از قسمت پايين ، دکمه Settings را برگزنيد.

6- در پنجره جديد باز شده دکمه Edit را بزنيد.

7- باز هم در پنجره جديد ، در کادر خالي عبارت Call Waiting را وارد نماييد.

8- در پايان تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شويد.

اکنون در صورتي که در اينترنت باشيد و کسي با شما تماس بگيرد ، با پيام Call wating now active روبرو خواهيد شد. لازم به ذکر است که بايد براي بهره گيري از اين سرويس ، مودم شما از Voice پشتيباني کند و اينکه سيستم هاي مخابراتي برخي از مناطق امکان اين کار را ندارند. همان طور که ذکر شد خط شما نيز بايد قابليت پشت خطي داشته باشد.

 

9) قابليت نمايش شماره تلفن تماس گيرنده يا Caller ID بر روي ويندوز

قصد داريم ترفندي جالب را به شما معرفي کنيم که با استفاده از آن مي توانيد قابليت نمايش شماره تلفن تماس گيرنده يا Caller ID را بر روي ويندوز خود فعال کنيد. بدين صورت که با تماس شخص تماس گيرنده شماره او در کنار صفحه Desktop شما نمايش ميابد.

لازم به ذکر است که براي استفاده از اين قابليت بايد مودم شما Voice و Caller ID را پشتيباني کند و از همه مهمتر اينکه اين سيستم با مخابرات بعضي از مناطق سازگاري ندارد ، در تمامي کشورها از جمله آمريکا و کانادا به طور کامل پشتيباني مي شود اما در ايران ممکن است پاسخگو نباشد.

بدين منظور:

از منوي Start و سپس All Programs بر روي Startup راست کليک کرده و Open را برگزينيد.
در پنجره باز شده بر روي فضاي خالي از صفحه راست کليک کرده و از New بر روي Shortcut کليک کنيد.
در پنجره مورد نظر آدرس زير را دهيد:

D:/Program files/Windows NT/dialer.exe

دقت کنيد در صورتي که ويندوز XP خود را در درايو ديگري نصب کرده ايد نام آنرا جايگزين D کنيد.حال Shortcut ساخته شده را اجرا کنيد. خوهيد ديد که برنامه Phone Dialer باز مي شود.در اين برنامه از منوي View تيک گزينه Hide when minimized را بزنيد.از اين پس با هر بار روشن کردن سيستم اين نرم افزار نيز اجرا مي شود که کافيه آنرا Minimize کنيد تا وارد Taskbar شود.

 

10) Log off کردن بدون قطع اتصال اینترنت

مطمئنأ ميدانيد که وقتي در اينترنت باشيد و عمل Log off را انجام دهيد ارتباط Dialup شما قطع مي شود. عمل Logoff باعث مي شود که برنامه هاي در حال اجرا که باعث کندي سيستم شده اند متوقف شوند به نوعي که انگار سيستم را مجددأ راه اندازي کرده ايد. با استفاده از اين ترفند مي توانيد کاري کنيد که پس از عمل Log off نيز ارتباط شما از اينترنت قطع نشود. اين کار مي تواند سرعت ويندوز شما را همان طور که هست نگاه دارد. براي اين کار:


از منوي Start به Run رفته و در آن عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنيد تا ويرايشگر رجيستري باز شود.
حال به مسير زير برويد:

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion/Winlogon 
در اين مسير بر روي صفحه سمت راست ، راست كليك نموده و از شاخه New يك كليد جديد از نوع String ايجاد نماييد. نام اين كليد جديد را KeepRasConnections بگذاريد. سپس روي آن دوبار كليك كرده و مقدار 1 را براي فعال شدن به آن اختصاص دهيد ( براي غير فعال شدن مي توانيد از مقدار صفر استفاده نماييد ).پس از ساخت كليد و مقدار دهي آن از رجيستري خارج شويد. ممكن است براي اعمال تغييرات نياز به راه اندازي مجدد سيستم داشته باشيد. از اين پس اگر ارتباط شما با اينترنت برقرار باشد پس از Logoff نمودن قطع نخواهد شد.

 

 

11) چند نکته برای افزایش سرعت در اینترنت

برای بالا بردن سرعت كار با اینترنت روشهای بسیار زیادی وجود دارد كه هر كدام نیز با توجه به نوع خطوط تماس فرق میكنند. نرم افزارهای زیادی نیز برای این كار تهیه شده اند كه بینشان خوب و بد بسیار است. اما با یك روش ساده میتوان بدون استفاده از نرم افزار خاصی به بالاترین توان موجود در خطوط اینترنت دست پیدا كرد.

در این روش ما با تغییر در MTU یا همان Maximum Transmission Unit این كار را انجام میدهیم. كار این قسمت تنظیم سرعت دریافت و ارسال Packet ها یا همان بسته های اطلاعاتی است كه در هنگام كار با اینترنت كامپیوتر ما آنها را ارسال یا دریافت می كند. در واقع می توان این گونه تصور كرد كه سرعت اینترنت ما تحت كنترل MTU است.قبل از اینكه هر گونه تغییری در این قسمت انجام دهید به موارد زیر با دقت توجه كنید و سعی كنید خودتان و سیستم تان را با شرایط زیر هماهنگ كنید و یك حالت را برای خود در نظر بگیرید :

اول اینكه دقیقا نوع خطوط تماس را مشخص كنید. Dialup یا DSL یا ADSL یا T1 یا ...

دوم اینكه سعی كنید خودتان را بشناسید. آیا فردی هستید كه فقط در حال استفاده عادی از اینترنت هستید یعنی فقط ایمیل چك میكنید و از سایتها بازدید میكنید و ... و یا فردی هستید كه همواره در حال دانلود نرم افزار و موزیك و ... هستید و یا شاید هم فردی باشید كه در حد میانگین هر دو مورد را انجام میدهید.

در نظر گرفتن موارد بالا برای تنظیم MTU بسیار مهم است و در نهایت در بهبود سرعت اینترنت شما بسیار موثر اند. مقدار MTU میزان حمل و نقل اطلاعات در اینترنت را تنظیم میكند.تصمیم اینكه شما از كدام حالت میخواهید استفاده كنید به عهده خودتان است و بسته به شرایطی كه دارید. ابتدا از طریق Run وارد قسمت Regedit شوید و كلید زیر را بیابید :

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\ID


سپس در صفحه سمت چپ یك مقدار DWORD با نام MTU ساخته ( اگر وجود ندارد ) و به آن یك مقدار دلخواه بین 68 تا 1500 دهید ( بسته به شرایط و مواردی كه گفته شد ). اگر كاربری هستید كه شرایط میانگین در كار با اینترنت دارید بهتر است به این مقدار عدد 1500 را اختصاص دهید.

توجه : مقادیر بالاتر از 1500 باید با توجه به نوع شبكه شما تنطیم شوند. بنابراین بی دلیل به آن مقدار بالاتر از 1500 ندهید چون تاثیری در روال كاری شما نخواهد داشت.

در اینجا جدولی را قرار داده ام كه بهترین مقداردهی را با توجه به خطوط نشان میدهد. بنابراین بهتر است با توجه به آن جدول بهترین مقدار را انتخاب كنید.

در همین زمینه نرم افزاری هم وجود دارد كه به شما كمك میكند با توجه به میزان توانایی سیستمتان بهترین مقدار را برای این قسمت پیدا كنید. نام این برنامه مفید TZ Connection Booster است. این برنامه را میتوانید از سایت http://www.trackzapper.com/ دریافت كنید و بعد از نصب نوع ارتباط خود و ... را از طریق Wizard برنامه تعیین كنید و سپس برنامه بهترین مقداردهی را برای این قسمت برای شما منظور میكند. این برنامه حتی میتواند حداكثر تعداد ارتباطات یك سرور را نیز افزایش دهد.

 

 

12) افزايش سرعت اينترنت بدون نيازبه نرم افزار

سرعت اينترنتت تا ده برابر افزايش پيدا مي کند . اگر مراحل را انجام داديد و در ابتدا تغييري احساس نکرديد آن را پاک نکنيد چون در جايي که شما فکرش را نمي کنيد به کمک تان مي آيد بدون اينکه شما بفهميد.

ابتدا به Start بريد و تو Run تايپ کنيد Regedit و Enter بزنيد.

حال به دنبال اين عبارت بگرديد:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]

سپس در سمت راست پنجره به دنبال اين عبارات بگرديد:

MaxConnectionsPerServer -1

MaxConnectionPerl_OServer -2

ممکن  است اين دو عبارت را مثل من نداشته باشيد پس روي صفحه سمت راست ، کليک راست كنيد و از قسمت [New]، روي [DWORD] كليك كنيد.

سپس عبارت شماره 1 را بنويسيد . براي عبارت شماره 2 هم همين مراحل را انجام بديد. حالا روي عبارتهاي ساخته شده دو بار کليک کنيد و در قسمت [Value data] براي گزينه اول عدد 8 و براي گزينه دوم حرف a را وارد کنيد و سيستم را Restart کنيد.

توجه: در هنگام نوشتن به حروف بزرگ دقت كنيد. يا ميتونيد از چيزي که من نوشتم کپي و در رجيستري Paste کنيد.



:: موضوعات مرتبط: مقالات کامپیوتر، ،
:: برچسب‌ها: دوازده ترفند برای بهبود سرعت مودم و اینترنت در ویندوز,
روش قانوني کردن ويندوز ( ويندوز اصل orginal windowse )
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:53

روش قانوني کردن ويندوز ( ويندوز اصل orginal windowse )

 روش اول  :  فايل موجود در اين لينک را دريافت کنيد و آنرا باز کرده و فايل درون را اجرا کنید و تمام ویندوز شما رجیستر شده است . حجم آن هم یک کیلو بایت است .

روش دوم :  اين روش را براي آنهايي که از دانلود خوششون نمي آيد مي نويسم و خودم هم از همين روش استفاده کردم . مراحل رابه ترتيب زير دنبال کنيد : 

 

 »»مرحله اول : وارد رجيستري شويد . يعني در start\ RUN  ، اين کلمه را تايپ کنيد REGEDIT   و دکمه OK  را کليک کنيد.)  و در پنجره باز شده به آدرس زير برويد :

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WPAEvents

 

در قسمت سمت راست  OOBETimer  دوبار کليک کنيد  تا پنجره  ديگري باز شود  . در اين پنجره  در قسمت  Value data   اعدادي مي بينيد مانند زير  :

 

0000    FF    D5    71    D6    8B    6A    8D    6F    ΫÕq Ö.j.o

0008    D5     33    93    FD                                  Õ3. Ý      

    

در اين پنجره هر کدام از مقادير را که مي خواهيد به 00  تغيير دهيد براي مثال من FF  را به 00  تغيير مي دهم :

 

 

0000    00     D5    71    D6    8B    6A    8D    6F    ΫÕq Ö.j.o

0008    D5     33    93    FD                                   Õ3. Ý      

 

روي دکمه  OK   کليک کنيد  و رجيستري را ببنديد .

 

»» مرحله دوم  :  حالا در  run  دستور  command   را وارد کرده و دکمه ok را کليک کنيد . در پنجره اي که باز مي شود ، دستور زير را در همانجايي که چشمک زن  وجود دارد بنويسيد :

 

%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a

 

و Enter   مي زنيم .دقت کنيد که مثل من بنويسيد . اين را هم بگم که اشتباه ننويسيد در آخر دستور يعني  " .exe /a " يک فاصله بين exe   و / وجود دارد . مراقب باشيد آنرا بگذاريد ، اين دستور را اگر درست بنويسيد حتما کار مي کند .   حالا صبر کنيد تا پنجره اي  به نام  "  Active windows  " باز شود  . در پنجره باز شده  گزينه دوم را انتخاب کنيد  يعني اين گزينه  :

 

 

Yes, I want to telephone a customer service representative to active Windows

 

بعد از اتتخاب گزينه فوق در پايين پنجره دکمه Next   را کليک کنيد . در پنجره جديد از قسمت پايين روي دکمه  Change product key   کليک کنيد   و در پنجره جديد  کد زير را وارد کنيد  : 

 

 

B7R7P-J63JP-2J7VH-W3TDJ-PDP7T

 

بعد از نوشتن اين کد روي دکمه  Update کليک کنيد ، سپس پنجره جديد را ببنديد و سيستم را يکبار 

restart   کنيد .

 

 

»» مرحله سوم  :  اين  مرحله پايان است . دوباره  در run  دستور command   را بنويسيد و دکمه ok  را بزنيد و سپس همانند قبل دستور زير را بنويسد :

 

 

%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a

 

 

و Enter   مي زنيم .باز هم مي گم براي آدم هاي حواس پرت ،دقت کنيد که مثل من بنويسيد . اين را هم بگم که اشتباه ننويسيد در آخر دستور يعني  " .exe /a " يک فاصله بين exe   و / وجود دارد . در پنجره  باز شده  اين پيغام را مي بينيم :

 

 

Windows  Product Activation

 

Windows is already activated . Click OK to exit

 

 

 

يعني اينکه  ويندوز شما اصل شد . دکمه ok   را  کليک کنيد تا پنجره بسته شود . يهههههههو  تبريک  مي گم ، حالا مي توانيد هر چيزي که مي خواهيد از سايت مايکروسافت به روز رساني کنيد .

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات کامپیوتر، ،
:: برچسب‌ها: روش قانوني کردن ويندوز ,
مجموعه 12 فرمان جالب که در Run قابل دسترسي است
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:52

مجموعه 12 فرمان جالب که در Run قابل دسترسي است

 1 )  Run = iexpress  : ساخت پکيج نصب برنامه ها و فشرده سازي فايل ها ،برخي اوقات نرم افزار هايي داخل ويندوز وجود  دارد که کمتر کسي از وجود آنها با خبر است . اين برنامه به شما کمک مي کند که  يک پکيج آنطور که مي خواهيد بسازيد . يا دو نرم افزار را در هم ادغام کنيد و يک پکيج براي نصب هر دو داشته باشيد . اين نرم افزار کار نرم افزار  Winrar    را هم انجام مي دهد .

2Run = gpedit.msc: دسترسي به برنامه هاي ويندوز  XP  و تغيير در فضاي کاري آن ،اين برنامه نيز از برنامه هاي مخفي ويندوز است کار آن مانند رجيستري ولي يک محيط گرافيکي است . 

3 ) =drwtsn32Run  :  فرا خواني دکتر واتسون در ويندوز  XP 

4dxdiag  Run =:  اطلاعات سيستم و ذخيره کردن آن

5Run =  msconfig : اطلاعات سيستم ، در اين نرم افزار علاوه بر اطلاعات سيستمي برگه هاي ديگري هم وجود دارد . مي توانيد طريقه  بوت ويندوز را تغيير دهيد  يا بر نامه هايي که در شروع ويندوز  ، خود به خود بالا مي آيند را تغيير يا آنها را حذف کنيد تا سرعت سيستم زياد شود .

6nslookupRun=    : بدست آوردن IP  يک سايت توسط ويندوز

7) certmgr.msc  Run  :  ارتباط با شبکه توسط ويندوز ، ابتدا برنامه را اجرا و سپس در پنجره ظاهر شده  در   پوشه   Presonal    دنبال فايل  certificates بگرديد و آنرا اجرا کنيد.

8perfmonRun   :با تايپ دستور در Run برنامه سيستم نمايشگر اجرا مي شودو در آن جريياتي در مورد فضاي اشغال شده از رم و يا مقدار باز دهي CPU  و نيز مقدار اطلاعات خوانده شده از ديسک سخت رايانه براي شما به صورت نمودار بيان مي گردد .

9sfc /scannowRun =    : ترميم ويندوز بعد از نصب آن ، وقتي مدت نسبتا طولاني از نصب ويندوز مي گذرد، سرعت و کارايي ويندوز پايين مي آيد که اين عمل از خراب شدن و يا پاک شدن فايل هاي سيستمي ويندوز توسط انواع نرم افزارهاي نصب شده ناشي مي شود. چون خيلي از دوستان از ويندوز 98 در کنار XP استفاده مي کنند ابتدا :

 در ويندوز 98 : کافي است در Run تايپ کنيد sfc و Enter را بزنيد. بعد در صفحه اي که باز مي شود روي دکمه Start کليک کرده و منتظر بمانيد تا برنامه فايلها را چک کند. هر جا که فايل معيوبي پيدا شد برنامه از شما مي خواهد تا CD ويندوز را در CD-Rom  قرار دهيد.

در ويندوز xp   : براي حل اين مشکل، سي دي ويندوز رو در داخل درايو سي دي قرار بدين و بعد در Run به جاي sfc  تايپ کنيد:sfc /scannow Run =    

10lusrmgr.mscRun =   :  تغيير پسورد کاربران يک ويندوز به دور از چشم خودشان

Local Users and  Groups:با استفاده از اين برنامه ويندوز XP مي توانيد مشخصات مربوط به کاربرها و گروه هاي موجود در ويندوز را تغيير دهيد. يکي از مهمترين کارهايي که مي شود با اين برنامه انجام داد، تغيير پسورد تمامي کاربرها بدون داشتن پسورد قبلي است.

در Run ويندوز تايپ مي کنيد:  lusrmgr.msc تا برنامه اجرا شود. با رفتن روي شاخه users مي توانيد ليست تمامي کاربرهاي ويندوز را ببينيد. روي کاربر مورد نظر راست کليک کنيد و گزينه set password را انتخاب کنيد. پسورد جديد بدون داشتن پسورد قبلي براي کاربر ثبت مي شود.

11) Run = syskey  : روش جديد پسورد گزاري روي XP ، در Run  کلمه روبرو را   syskey وارد کنيد. بعد Update را بزنيد. در صفحه بعد password start up را روشن کنيد و پسوردي را که مي خواهيد بگذاريد تکرارش هم بنويسيد و ok کنيد. بعد هم Restart لازم است.

12) SYSEDITRun =

با تايپ اين دستور ويرايشگر فايل هاي سيستمي اجرا مي شود و مي توانيد آنها را ويرايش نماييد متذکر مي شوي



:: موضوعات مرتبط: مقالات کامپیوتر، ،
:: برچسب‌ها: مجموعه 12 فرمان جالب که در Run قابل دسترسي است,
هشت ترفند در ویندوز
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:51

هشت ترفند در ویندوز

فهرست ترفند هایی که در ادامه مطلب می بینید:

» مخفی کردن IP در برابر هکرها

» یافتن ویروس ها به صورت دستی

» ارسال و دریافت نمابر(Fax) با ویندوز  XP

» آزاد شدن چند صد مگا بایت از ظرفيت هارد ديسك با غیر فعال کردن Standby

» غیر فعال کردن عمل فشرده سازی فایل در ویندوز

» ساخت دیسکت غیر فعال کننده پسورد  

» مخفی کردن درایو

» خلاصی از دست پوشه بی استفاده ویندوز

 

مخفی کردن IP در برابر هکرها

در صورتی که تنها سررشته ای از هک و امنیت را داشته باشید میدانید که بسیاری از هکرها برای نفوذ به سیستم قربانی از IP او استفاده میکنند. با استفاده از این ترفند میتوانید کاری کنید که IP شما برای همیشه دور از دسترس این افراد باشد و به نوعی به طور کامل IP خودتان رو از دسترس دیگران مخفی نگه دارید.

برای این کار:

1) ابتدا از منوی Start به Run رفته و در محیط Run عبارت MMC را تایپ نمایید.

2) در محیط جدید ، از منوی File به قسمت Add/Remove Snap-in بروید.

3) در پنجره باز شده بر روی دکمه Add کلیک کنید.

4) در پنجره جدید ، بر روی IP Security Policy Management کلیک کرده و دکمه Add را بزنید.

5) سپس Finish را زده و خارج شوید.

6) در پنجره قبلی بر روی Ok کلیک کنید.

7) حال در همان محیط اولیه هستید. در حال حاضر آیکون کناری عبارت IP Security Policy Management زرد رنگ است. اکنون میبایست یکبار بر روی آن کلیک کنید تا رنگ آن به سبز تغییر پیدا کند.
8) در پایان از منوی File به Exit رفته و با انتخاب Yes این عملیات را ذخیره کنید.

 

یافتن ویروس ها به صورت دستی

اولین قدم برای اسکن کردن کامپیوترتان نمایش فایل های مخفی در کامپیوتر می باشد.

برای انجام این کار : ابتدا با مراجعه به My Computer بروی منوی Tools کایک کنید و از منوی حاصل بروی عبارت Folder Options کلیک کنید. سپس بروی برگه View کلیک کنید و در این برگه تیک کنار عبارت های Show Hidden Files and Folders را فعال کنید و تیک کنار عبارت Hide Extensions For Known File Types را بردارید و بروی عبارت OK کلیک نمایید.

اینک از طریق مسیر C:/Windows/system32 به پوشه System32 مراجعه کنید. پس از ورود به پوشه system32 بروی منوی View کلیک کنید و از منوی حاصل عبارت Details را انتخاب کنید.

حال در پوشه system32 بروی جدا کننده Date Modified کلیک کنید و آنرا به سمت راست بکشید به طوری که تاریخ تمامی فایل ها یه طور کامل نمایش داده شود.

فایل های نمایش داده شده در پوشه system32 فایل های سیستمی مربوط به ویندوز می باشد که اکثرا با پسوند dll می باشد و این بخش معمولا مورد هدف ویروس ها و Spyware قرار می گیرد و خود را در بین این فایل ها مخفی می کنند.

اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که اکثر این فایلهای قرار گرفته در این بخش دارای یک زمان مشخص می باشد و این زمانها (مثلا 8/10/2004) معرف این می باشد که مایکروسافت در این تاریج برنامه مربوط به فایل مورد نظر را به پایان رسانیده است و در واقع این زمان ها هیچ ربطی به زمان نصب ویندوز ندارد. حال اگر ویروس و یا spyware به این بخش حمله کند زمان آن با زمان فایل های سیستمی موجود در پوشه system32 مطابق ندارد و زمانی جدید تر از زمان مربوط به فایلهای سیستمی ویندوز خواهد بود و به راحتی از طریق مشاهده زمان های قرار گرفته در Date Modified قابل تشخیص می باشد. البته نکته بسیار مهم که باید توجه شود این است که نصب یک سخت افزار جدید و یا یک نرم افزارخاص می تواند فایلی را در این بخش کپی کند که زمان آن با زمان فایل های سیستم مطابق ندارد.(منبع http://geoaria.blogfa.com/ )

پس برای اینکه فایلی را در این بخش به اشتباه پاک نکنید روشی را مطرح میکنیم که این اشتباه رخ ندهد:
اگر میان فایل های واقع در پوشه system32 به فایلی برخورد کردیدکه تاریخ آن با تاریخ فایل های سیستمی ویندوز مطابقت نداردبروی این فایل کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب نمایید. سپس در پنجره Properties بروی برگه Version کلیک کنید و در این برگه نام کمپانی و ورژن فایل مورد نظر را مطالعه کنید.

اگر اطلاعات این فایل شامل نام کمپانی و خیلی اطلاعات دیگر برایتان آشنا نبود نام فایل مورد نظر را در موتور جستجو گر گوگل تایپ کنید و اگر در نتایج جستجو به این اشاره شده بود که این فایل ویروس است حتما آن را پاک کنید ولی اگر در نتایج جستجو به آلوده بودن این فایل اشاره نشده بود این فایل به واسطه یک سخت افزار و یا نرم افزاری به وجود آمده است.

 

ارسال و دریافت نمابر(Fax) با ویندوز  XP

براي راه اندازي نمابر در سيستم خود شما بايد يك كامپيوتر با سيستم عامل ويندوز XP و يك مودم با قابليت فكس داشته باشيد كه اصطلاحاً به آن فكس مودم مي گويند.

وارد منوی start شوید سپس به ترتیب در منوی All programs وارد منوی Accessories شوید سپس وارد منوی Communications شوید اگر منوی Fax وجود داشت یعنی سرویس فکس در هنگام نصب ویندوز نصب شده است در غیر اینصورت باید سرویس فکس ویندوز را راه اندازی کنید .

 

طريقه راه اندازي فكس به صورت گام به گام:

1- ابتدا در محيط ويندوز XP روي Start كليك كنيد و گزينه Printers & Faxs را كليك كنيد. سپس در پنجره اي كه باز مي شود گزينه Set up faxing را از منوي كناري انتخاب كنيد.

2- سي دي ويندوزXP را داخل درايو خود قرار دهيد تا برنامه از روي سي دي نصب شود. پس از پايان نصب به پنجره Printers & Faxs باز مي گرديم و گزينه Send a fax را از منوي كناري انتخاب مي كنيم.
3- با كليك روي گزينه Send a fax ويزاردي با نام Fax Configuration Wizard براي ما باز مي شود. حال روي گزينه Next كليك مي كنيم و اطلا عات خود را در اين صفحه وارد مي كنيم. كامل پر كردن اين فرم ضرورتي ندارد، پس Next را كليك مي كنيم و به پنجره بعد مي رويم. در اينجا گزينه Enable Receive را تيك ميزنيم و آن را روي Manual answer تنظيم مي كنيم و دو بار گزينه Next را مي زنيم تا به پنجره Routing Options برسيم.

در اينجا نام پرينتر يا محل ذخيره شدن فكس ها بر روي هارد را با تيك زدن يك كدام از دو گزينه مشخص مي كنيم و بر روي گزينه Next و Finish كليك مي كنيم تا به پنجره جديدي تحت عنوان Welcome to the Send Fax wizard وارد شويم. از اين پنجره صرفنظر مي كنيم و دوباره به قسمت Printers & Faxs مي رويم. بروي آیکون نمابر دو بار كليك مي كنيم تا برنامه Fax Console باز شود .


4- براي فرستادن فكس در برنامه Fax Console از منوي File گزينه Send a fax را كليك مي كنيم. در پنجره جديد Next را كليك مي كنيم و در قسمت To نام فرد گيرنده و در قسمت شماره تلفن فكس گيرنده را وارد مي كنيم و Next را مي زنيم. در پنجره بعد موضوع فكس و متن فكس را مشخص مي كنيم و دو بار Next را مي زنيم و سپس Finish را فشار دهیدتا فكس مورد نظر فرستاده شود.

در دیگر نرم افزار ها هم شما می توانید نمابر ارسال کنید برای اینکار گزینه print را از منوی فایل( Ctrl +p ) انتخاب کنیدو هنگامی که کادر محاوره ای print ظاهر شد printer را Fax انتخاب کنید با کلیک روی ok مراحلی بعدی بصورت گام به گام ظاهر می شود .

 

5- براي گرفتن فكس كافي است در برنامه Fax Console از منوي فايل گزينه Receive a fax now را كليك كنيد تا فكس مورد نظر دريافت و در جايي كه قبلا مشخص كرده ايد ذخيره شود.

 

آزاد شدن چند صد مگا بایت از ظرفيت هارد ديسك با غیر فعال کردن Standby

ويندوز XP پس از نصب استاندارد، فضايي بيش از 5/1 گيگا بايت از هارد را اشغال مي كند. شما با چند تغيير مي توانيد چند صد مگا بايت را به راحتي از ظرفيت درايو آزاد كنيد.

براي اين كار بايد حالت Standby را غير فعال كنيد. اين عملكرد در ويندوز XP ، فايل hiberfil.sys در فهرست اصلي را در پارتيشن سيستم قرار مي دهد. اين موضوع باعث مي شود كه پس از نصب سيستم، حجمي معادل چند صد مگا بايت از ظرفيت هارد اشغال شود. اگر به عملكرد Standby احتياجي نداريد، آن را با دستور زير، غير فعال كنيد:

Start>Settings>Control Panel>Power Options>System Standby

و بعد تيك جلوي “ Standby activate” را برداريد.

 

غیر فعال کردن عمل فشرده سازی فایل در ویندوز

ويندوز XP اين آرشيو را به عنوان يك پوشه نشان مي دهد كه ايجاد يا پيوست فايل ها يا از طريق كليد راست ماوس انجام مي شود (Send to) يا همانند يك پوشة نرمال كامل روي آن دو بار كليك كنيد. با اين حال، اين سيستم يك ايراد مهم دارد:

در كامپيوترهاي با سرعت پايين، عمل Zip به عنوان ترمزي براي سرعت سيستم به حساب مي آيد. اگر شما با يك PC با سرعت پايين كار مي كنيد، توصيه مي شود كه اين عملكرد را غير فعال كنيد، از طريق Start>Run خط فرمان را باز كنيد و در سطر فرمان دستور regsvr32 /U zipfldr.dll را تايپ كنيد. پس از تاييد توسط كليد OK پيغامي ظاهر مي شود كه عمل غير فعال كردن با موفقيت انجام پذيرفته است و بعد شما آنرا با OK مي بنديد. براي فعال كردن دوباره اين عملكرد، در همان مسير قيد شده در سطر فرمان دستور regsvr32 zipfldr.dll را وارد كنيد. بعد همه چيز دوباره به حالت اوليه خود بر مي گردد .

 

ساخت دیسکت غیر فعال کننده پسورد  

در هنگام فراموش کردن  پسورد با قرار دادن این دیسکت در کامپیوتر ، ویندوز xp پرسش پسورد را غیر فعال می کنند و شما وارد ویندوز خود می شوید. برای ساخت این دیسکت به ترتیب زیر عمل کنید :

۱ - ابتدا از طریق منوی Start وارد Control Panel شوید .

۲ - در پنجره Control Panel بروی آیکون User Accounts کلیک کنید تا پنجره مربوطه بعد باز شود.

۳ - بعد از باز شدن پنجره User Accounts بروی نام کاربری خود (Account Name) کلیک کنید تا پنجره جدیدی باز شود. (منبع http://geoaria.blogfa.com/ )

۴ - در پنجره جدید و در سمت چپ آن در بخش Related Tasks بروی گزینه Prevent a forgotten password کلیک کنید تا پنجره Forgotten Password Wizard باز شود . (این گزینه زمانی فعال میباشد که شما بروی ویندوز خود پسورد گذاشته باشید )

۵ - پنجره Forgotten Password Wizard شما را هدایت می کنند تا یک دیسکت غیر فعال کننده پسورد بسازید.

 

مخفی کردن درایو

ابتدا در منوی Run عبارت diskmgmt.msc رو تایپ کنید و بر روی Ok کلیک کنید . از پنجره باز شده بر روی درایو مورد نظر خود که قصد مخفی کردن آن را دارید کلیک راست کنید و گزینه Chang Drive Letter And Paths را انتخاب کنید .  از پنجره ای که باز می شود بر روی دکمه Remove کلیک کنید .این عمل فقط درایو را مخفی می کند و برای برگشت به حالت اولیه مراحل قبل را تکرار کنید ولی این بار بر روی Add کلیک کنید

 

خلاصی از دست پوشه بی استفاده ویندوز

در ویندوز XP و در پوشه Program Files پوشه ای به نام Xerox وجود دارد که داخل آن پوشه ی خالی دیگری به نام Nwwia موجود است. این پوشه طی نصب ویندوز ساخته می شود و مربوط به برنامه Windows Image Acquisition است. همچنین این فولدر توسط سیستم محافظت شده است به طوری که ویندوز اجازه حذف آن را نمی دهد. این پوشه کارایی خاصی ندارد و خوشبختانه خطرناک هم نیست. به همین دلیل میتوان این پوشه مزاحم ار حذف نمود. هم اکنون قصد داریم تا ترفندی کاربردی برای پاک کردن پوشه Program Files/Xerox/Nwwia به شما معرفی کنیم.

برای این کار:

ابتدا از منوی Search ، Start ویندوز را اجرا کنید.سپس All files and folders را انتخاب کرده و در بخش بعدی ، فلش کنار More advanced options را بزنید. اکنون تیک گزینه های زیر را بزنید:

 

Search system folders

Search hidden files and folders

Search sub folders

 

حالا عبارت sfcfiles را در فیلد ابتدایی وارد کرده و دکمه Search را بزنید. پس از پایان جستجو ، تعدادی فایل sfcfiles.dll یافت خواهد شد.اکنون روی تک تک این فایل ها راست کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید (ترفندستان) و نام آن را به نام دلخواهی غیر از آن چه هست تغییر دهید. مثلأ sfcfiles2.dll.
در این زمان شما پیغام خطایی دریافت خواهید کرد مبنی بر این که این فایلها جزء فایلهای سیستم اند و از شما درخواست می کند که برای برگرداندن آنها به حالت اول CD ویندوز را بگذارید ، دکمه Cancel را بزنید. سپس سیستم را Restart نمایید.اکنون پس از راه اندازی مجدد سیستم به سادگی میتوانید با فشردن دکمه Delete پوشه Xerox و همچنین Nwwia را پاک نمایید. 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات کامپیوتر، ،
:: برچسب‌ها: هشت ترفند در ویندوز,
مهم‌ترین چیزهایی که باید درباره پارتیشن بندی هارد بدانیم
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:51

 

پارتیشن‌بندی چیزی نیست که یک کاربر معمولی هر روز با آن سر و کار داشته باشد، اما اگر بخواهید سیستم عاملی جدید نصب کنید یا درایو جدیدی روی هارد کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌تان بسازید، باید اصول اولیه‌ی پارتیشن‌بندی را بلد باشید.

پارتیشن چیست؟

بسیاری از درایوهای ذخیره‌سازی به صورت پیش‌فرض پارتیشن‌بندی شده‌اند، ولی درایوهایی نیز هستند که پارتیشن‌بندی نشده‌اند. برای آن‌که این درایوها فایل سیستم داشته باشند و بشود روی آن‌ها چیزی ذخیره کرد، باید پارتیشن‌بندی شوند. یک پارتیشن می‌تواند تمام فضای یک درایو (مثلاً یک هارد اکسترنال) را به خودش اختصاص بدهد یا این‌که فقط بخشی از فضای آن را اشغال کند.

همان‌طور که اشاره کردیم، وجود پارتیشن‌ها برای ذخیره کردن اطلاعات ضروری است. روی هر هارد یا فضای ذخیره‌سازی‌ای، باید ظرفی ایجاد شود که بتوان اطلاعات دیجیتال را داخل آن ریخت. به این ظرف در اصطلاح پارتیشن یا partition می‌گوییم.

بعد از این‌که روی یک هارد، یک پارتیشن ایجاد می‌شود، باید با استفاده از یک فایل سیستم فُرمت شود. NTFS و FAT 32 از معروف‌ترین فایل سیستم‌های سازگار با ویندوز هستند. HFS+ فایل سیستمی سازگار با مک و ext4 نیز فایل سیستمی است که با لینوکس سازگاری دارد.

پارتیشن بندی هارد

در صورت لزوم می‌توانید روی یک هارد چندین پارتیشن بسازید

معمولا روی فلش مموری‌های یواس‌بی نیازی به چند پارتیشن ندارید و همان یک پارتیشن برای این نوع ابزارهای ذخیره‌سازی کافی است. اگر چند پارتیشن روی فلش مموری خود ایجاد کنید، وقتی که آن را به کامپیوتر وصل می‌کنید، چند درایو در کامپیوترتان ظاهر خواهد شد.

به هر حال ممکن است به دلایل مختلف، به چند پارتیشن نیاز داشته باشید. هر کدام از این پارتیشن‌ها از پارتیشن‌های دیگر جدا است و حتی می‌تواند فایل سیستم جداگانه‌ای داشته باشد. مثلا بسیاری از لپ‌تاپ‌ها یک پارتیشن ریکاوری جداگانه دارند که فایل‌های مربوط به ویندوز شرکتی و پیش‌فرض آن روی این پارتیشن ذخیره می‌شود. هرگاه بخواهید لپ‌تاپ را به تنظیمات کارخانه برگردانید، در واقع باید از این پارتیشن ریکاوری استفاده نمایید. در این حالت فایل‌هایی که روی پارتیشن ریکاوری ذخیره شده‌اند، روی پارتیشن اصلی ذخیره می‌شوند. پارتیشن ریکاوری معمولا پنهان است و در حالت عادی نمی‌توانید آن را ببینید، پاکش کنید یا این‌که فایل‌های دیگری روی آن ذخیره نمایید.

بسیاری از کاربران ویندوز و سیستم عامل‌های دیگر، دوست دارند پارتیشن سیستم عامل از پارتیشن ذخیره‌سازی اطلاعات جدا باشد. چنین چیدمانی فایده‌اش این است که اگر بخواهید سیستم عامل کامپیوترتان را عوض کنید، کافی است پارتیشن سیستم عامل را فُرمت کنید و پارتیشن مربوط به اطلاعات‌تان دست‌نخورده می‌ماند. همچنین اگر بخواهید لینوکس یا سیستم عامل دیگری در کنار ویندوزتان داشته باشید، می‌توانید پارتیشن جداگانه‌ای برای آن در نظر بگیرید و بدون آن‌که به پارتیشن‌بندی و فایل‌های ویندوزتان دست بزنید، یک سیستم عامل دیگر را هم در کامپیوتر خود داشته باشید.

پارتیشن بندی هنگام نصب لینوکس

پارتیشن‌های Primary، Extended و Logical

وقتی که دارید پارتیشن‌های جدید ایجاد می‌کنید، باید تفاوت بین انواع پارتیشن، یعنی extended، primary و logical را بدانید. هاردی که از جدول پارتیشن سنتی استفاده می‌کند، می‌تواند تنها 4 پارتیشن داشته باشد. استفاده از پارتیشن‌های extended و logical راهی برای دور زدن این محدودیت است.

اگر روی یک هارد دست‌بالا به 4 پارتیشن نیاز داشته باشید، می‌توانید 4 پارتیشن از نوع primary روی آن ایجاد نمایید. ولی اگر بخواهید 6 پارتیشن روی یک هارد داشته باشید، باید 3 پارتیشن primary و یک پارتیشن extended روی آن ایجاد کنید و بعد 3 پارتیشن logical را داخل پارتیشن extended بسازید. یا این‌که یک پارتیشن primary بسازید و یک پارتیشن extended و پارتیشن اکستند خود را به پنج پارتیشن لاجیکال تقسیم کنید.

648x463xgparted-showing-primary-extended-and-logical-partitions.png.pagespeed.ic.foZUIWymSb

چگونه پارتیشن بندی کنیم؟

وقتی مشغول نصب یک سیستم عامل تازه –مثل ویندوز یا لینوکس- هستید، به مرحله‌ای می‌رسید که در آن می‌توانید پارتیشن جدید بسازید، پارتیشن‌های قبلی را پاک یا فرمت کنید و یا اندازه‌ی پارتیشن‌ها را تغییر بدهید. فقط دقت داشته باشید که پاک کردن یا فرمت کردن یک پارتیشن، تمام اطلاعات موجود در آن را از بین می‌برد.

همچنین می‌توانید از ابزار Disk Management یا مدیریت حافظه‌ی ویندوز استفاده کنید. با استفاده از این ابزار می‌توانید پارتیشن‌های موجود را پاک یا فرمت کنید، پارتیشن جدید بسازید و اندازه‌ی پارتیشن‌های موجود را تغییر بدهید.

یک نکته را در مورد پارتیشن‌بندی در نظر داشته باشید. با این‌که پارتیشن‌های جداگانه را در سیستم عامل خود به صورت درایو‌های جدا از هم می‌بینید، اما این پارتیشن‌ها در واقع روی یک هارد قرار دارند و از نظر فیزیکی به همان هارد محدود هستند. در نتیجه ایجاد چند پارتیشن روی یک هارد، تاثیر خاصی روی سرعت آن نخواهد داشت.



:: موضوعات مرتبط: مقالات کامپیوتر، ،
:: برچسب‌ها: پارتیشن بندی هار,
آموزش پارتیشن بندی با نرم افزار Partition Magic
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:50

 چه کسایی میتونن با Partition Magic کار کنن؟ اولا این رو بدونید که درسته که این برنامه یک برنامه کاملا حرفه ای است، ولی اینقدر کارکردن باهاش راحته که همه میتونن ازش استفاده کنند.

 از مزایای چندین پارتیشن داشتن اینه که اگه اطلاعات یک پارتیشن در اثر ویروس و یا به علت سهل انگار از بین بره، اطلاعات بقیه پارتیشنها باقی میمونه. دیگه اینکه میشه چندین سیستم عامل روی یک کامپیوتر داشت. مثلا خیلی ها ویندوز XP و ویندوز 98 یا ME رو باهم دارند.

 

File System های مختلف: فرض کنید که توی خونه یک کمد دارین که سه تا کشو داره. هر کشو هم مال یک نفره. هر کسی یکجوری وسایلش رو داخل کشو قرار میده. یکی وسایل رو مرتب کنار هم میچینه. یکی وسایلش رو مرتب پشت سر هم داخل کشو چیده و هر چیزی معلومه کجا قرار داره. یکی هم وسایلش رو درهم ریخته داخل کشو. یکی هم کشوهاش خالی و مرتبه و تمام وسایلش رو ریخته وسط اطاق! طریقه چیدن وسایل داخل کشو رو میشه به سیستم مدیریت فایل در هارد دیسک تشبیه کرد.

 

شما اطلاعاتتون رو بر روی هارد داخل فایلها و شاخه های مختلف ذخیره میکنید. این فایلها در جاهای مختلف هارد ذخیره میشن و شما ممکنه چندتایی از فایلها رو پاک کنید و مجدد فایل جدید جای اونها بریزید. این وظیفه File System هست که به ویندوز بگه کجای هارد خالی هست و اطلاعات رو کجا ذخیره کنه و فایلی که میخواهید پاک کنید از کجای هارد دیسک پیدا کنه. File System های مختلفی وجود داره که مهمترینهاش رو توضیح میدم.

 

1- FAT یا File Allocation Table سیستمی بود که از زمان داس مورد استفاده بود و به FAT 16 مشهور بود. این سیستم که هنوز هم ویندوزهای مختلف میشناسنش و اطلاعات داخلش رو نشون میدن، در زمان خودش خیلی خوب بود. ولی بعدها که هارد دیسکهای ظرفیت بالا به بازار اومد. دیگه نمیتونست مدیریت مناسبی برای حجمهای بالا ارایه کنه. از محدودیتی که FAT 16 داشت این بود که نمیشد پارتیشنهایی بزرگتر از 2 گیگابایت داشت. به همین خاطر از ویندوز 98 به بعد، یک سیستم دیگه اومد به نام FAT 32. 2- FAT 32، که نسخه تکمیل شده FAT16 است، با ویندوز 98 به بازار اومد و خیلی از اشکالات FAT16 رو از بین برد.

 

2- FAT 32 میتونه پارتیشنهایی به بزرگی 2 ترابایت ( 2000 گیگابایت) داشته باشه ولی هنوز محدودیت حجم فایل وجود داره. یعنی حداکثر اندازه یک فایل میتونه 4 گیگابایت باشه. این فایل سیستم رو هنوز تمامی سیستم عاملهای مایکروسافت (البته از ویندوز 98 به بالا) میشناسن.

 

3- NTFS یا New Technology File System که با ویندوز NT به بازار اومد و میتونست اشکالات FAT یا FAT32 را برای هاردهای بزرگ پوشش بده و به عنوان یک فایل سیستم برای هاردهای ظرفیت بالا و هاردهای سرورها شد. از خصوصیات این فایل سیستم میشه به عدم محدودیت اندازه فایل و پارتیشن و جلوگیری از نوشتن اطلاعات بر روی نقاط معیوب هارددیسک (Bad Sector)، قابلیت رمزگذاری بر روی اطلاعات و محدود کردن دسترسی بر اساس کاربر اشاره کرد. پارتیشنهایی که از این فایل سیستم استفاده میکنن رو فقط میشه توی ویندوزهای NT، 2000، XP و NET. استفاده کرد. یعنی در ویندوز 98 یا ME نمیتونید اطلاعات داخل اونها رو بخونید یا بنویسید. (البته برنامه های کمکی برای این کار وجود داره)

 

4- Linux Ex2/ Ex3 دو فایل سیستم معروف لینوکس هستند که به صورت پیش فرض در نسخه‌های مختلف لینوکس استفاده میشه. اگر تا بحال فقط از ویندوز استفاده کردین احتمالا این فایل سیستم رو تا به حال ندیدین. خصوصیت بارز اون امکان داشتن پارتیشن تا اندازه 4 ترا بایت (4000 گیگابایت) و قابلیت بازیابی بسیار بالای اطلاعات است. هیچکدام از سیستمهای عامل ماکروسافت تا به حال امکان استفاده از پارتیشنهای لینوکس رو در اختیار نگذاشتن، یعنی اطلاعات داخل اونها رو نمیشه (البته نرم افزارهای خاصی برای این کار هست) خواند و نوشت.

 

5- انواع دیگر: فایل سیستمها به همین تعداد محدود نمیشن. تقریبا هر سیستم عاملی برای خودش یک فایل سیستم مجزا داره، مثلا Novel یا Os/2 هر کدوم فایل سیستم خودشون رو دارن ولی کسی که با ویندوز کار میکنه، کمتر با اونها سر و کار داره.

 

 

انواع پارتیشن‌ها:

 

به طور کلی در یک تقسیم بندی دیگه میشه پارتیشنها رو به 3 دسته تقسیم کرد:

1- Primary که معمولا پارتیشن اصلی و اولیه محسوب میشه برای اینکه سیستم‌عاملهای ماکروسافت (منظورم انواع Dos و Windows است) بتونن اجرا (Boot) بشن لازمه که حداقل یک پارتیشن از این نوع وجود داشته باشه و اسم اون هم C باشه. ممکنه شما هم ویندوز را توی پارتیشن دیگری نصب کرده باشین، ولی حتما باید یک پارتیشن Primary داشته باشین که اسمش هم C باشه. ویندوز توی این پارتیشن یک سری فایل سیستمی میریزه که اگه نباشه ویندوز اجرا نمیشه. (مثلا توی ویندوز XP فایلهای Boot.ini, NTDETECT.COM از فایلهای سیستمی هستند که توی پارتیشن C ریخته میشن)

 

2- Extended در اصل این نوع پارتیشن خودش یک جور پارتیشن Primary محسوب میشه که به عنوان یک ظرف برای پارتیشن‌های Logical به کار میرن. اگه هارد دیسک شما بیشتر از یک پارتیشن داشته باشه، حتما یکی از این پارتیشنها داره. (در برنامه پارتیشن مجیک با رنگ آبی آسمانی نشون داده شده.)

 

3- Logical وقتی بخواهیم بیش از یک پارتیشن داشته باشیم، باید بعد از پارتیشن اصلی (Primary) یک پارتیشن Extended داشته باشیم و داخل اون رو میتونیم به هر تعداد پارتیشن که بخواهیم تقسیم کنیم. معمولا پارتیشنهای D , E و .. که همه دارند از این نوعه. البته نوع File System این پارتیشنها میتونه متفاوت باشه و مثلا یک پارتیشن Logical از نوع Fat32 و یکی از نوع NTFS داشت. 

 

 اول که برنامه رو نصب کنید. بعد از نصب یه صفحه جمع و جور باز میشه که سه قسمت مهم داره:

1- نقشه دیسک

2- صفحه کنترل

3- دکمه های اجرایی نمای کلی نرم افزار و قسمتهای مختلف آن

 

نقشه دیسک، یک نمای کلی از هارد دیسک شما نشون میده، با یک نگاه میتونید بگین که هر پاریتیشن چقدر جا گرفته و از چه سیستمی (File System) استفاده میکنه. به عنوان مثال من چهارتا پارتیشن دارم. اولی که C هست و اسمش رو هم OS گذاشتم. نقشه دیسک نشانگر نوع پارتیشنها و حجم اونهاست. اطلاعات هر پارتیشن با نگاه داشتن ماوس بر روی آن دیده میشه کافیه ماوس رو روی هر کدوم از پارتیشن های نشون داده شده ببرین تا تمامی اطلاعاتش رو نشونتون بده. رنگها توی این برنامه خیلی مهم هستند، اگه به راهنمای رنگهای پایین صفحه یه نگاه بکنید، خیلی ساده میتونید نوع پارتیشنها رو تشخیص بدین.

 

راحت ترین کاری که پارتیشن مجیک انجام میده تغیر اندازه دادن یک پارتشن است. (البته تغییر اندازه پارتیشن Primary و اون پارتیشنی که روش ویندوز نصب کردین یک کم سخت تره.) برای این کار کافیه روی پارتیشنی که میخواهین تغیر اندازه بدهیدش، راست کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه Resize / Move رو انتخاب کنید. از کادری که باز میشه میتونید اندازه جدید پارتیشن رو انتخاب کنید. توی این کادر چند قسمت مهم وجود داره:

1- Free Space Before که میزان فضای خالی قبل از پارتیشن رو نشون میده. اگه بخواهید پارتینش رو جابجا کنید، این مقدار تغیر میکنه در غیر این صورت مقدار صفر باید باقی بمونه.

 

2- New Size اندازه جدیدی است که میخواهید پارتیشن پیدا کند. این مقدار رو نمیتونید از مقدار فضای اشغال شده هارد کوچکتر در نظر بگیرید. (قسمت مشخص شده با سبز تیره)

 

3- Free Space After میزان فضایی که میخواهید بعد از این پارتیشن خالی بماند.

 

4- Cluster Size رو تغییر ندهید. تشکیل یک پارتیشن جدید: این برنامه خیلی راحت‌تر و سریعتر از برنامه‌ای مثل Fdisk پارتیشنهای جدید تشکیل میده، برای همین خیلی از کسانی که میخواهند سریعتر پارتیشن بندی کنند، همه عملیات تشکیل پارتیشنهای جدید رو با این برنامه انجام میدهند. برای این کار کافیه یک جای خالی هارد دیسک که در نقشه دیسک با رنگ خاکستری تیره نشون داده میشه، راست کلیک کرده و گزینه Create رو انتخاب کنید. توی کادر جدیدی که باز میشه، میتونید مشخصات پارتیشن جدید رو انتخاب کنید.

 

تنظیماتش به قرار زیر است:

1- Create as که مشخص میکنه چه نوع پارتیشنی میخواهید بسازید.

2-extended که نوع File System رو انتخاب میکنه

3- Label که اگه دوست داشته باشید میتونید یک اسم برای پارتیشن انتخاب کنید. (این مورد اختیاری است)

4- Size که اندازه پارتیشن جدید رو انتخاب میکنید.

(میشه در قسمت Percent هم درصد اشغال فضای هارد رو توسط این پارتیشن جدید که قراره ساخته بشه مشخص کرد). موارد دیگری هم هست ولی چون زیاد استفاده نمیشه توضیح نمیدم.

 

 

پارتیشن بندی یک هارد کاملا خالی از اول:

میخواهیم یک هارد 40 گیگابایتی خالی رو پارتیشن بندی کنیم.

 

1- ابتدا با راست کلیک کردن بر روی نوار خاکستری و انتخاب گزینه Create و انتخاب کردن گزینه‌ها همانند زیر پارتیشن Primary میسازیم که حجمش 25 درصد حجم کل هارد باشد.

تنظیمات: Create as: Primary، Partition Type: Fat32، Label:Win، Percent of allocated Space:25%

دقت کنید که در هنگام ساختن پارتیشن، کافی است یکی از گزینه‌های حجم درخواستی یا درصد را پر کنیم. در مثال بالا ما با انتخاب 25 درصد، در اصل یک چهارم حجم هارد را به پارتیشن اولیه اختصاص دادیم.

 

2- در مرحله دوم باید یک پارتیشن از نوع Extended بسازیم که کل فضای باقیمانده هارد رو اشغال کنه. چون همونطور که قبلا گفتیم، پارتیشنهای Extended در اصل برای نگهداری پارتیشنهای Logical ساخته میشن. پس مجدد در فضای خالی نوار خاکستری (که الان یک چهارم سمت چپش رو فضای پارتیشن C اشغال کرده) راست کلیک کنید و Crearte رو انتخاب کنید. فقط کافیه Partition Type رو روی Extended بگذارید و اندازه اون رو 100 درصد انتخاب کنید. (چون میخواهیم کل فضای باقی مونده رو به پارتیشن Extended اختصاص بده.)

 

3- داخل پارتیشن Extended که الان ساخته شده (کادر آبی آسمانی) راست کلیک کرده و Create رو انتخاب میکنیم. با انتخاب Logical برای Create as و Fat32 برای Partition Type و تایپ کردن 10000 در کادر Size یک پارتیشن 10 گیگابایتی از نوع Fat32 تشکیل میدهیم.

 

4- مرحله بالا رو مجددا انجام میدهیم.

 

5- مرحله فوق رو مجدد تکرار میکنیم. با این تفاوت که در جای Size عددی تایپ نکرده و در قسمت Percent مقدار 100 رو تایپ میکنیم. بدین صورت یک پارتیشن با میزان فضای باقی مانده از 2 پارتیشن قبلی تشکیل میشود.

 

6- بعد از انجام شدن همه این عملیات، کافی است برای اجرا شدن این تغییرات بر روی دکمه Apply در قسمت سمت چپ و پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید. بعد از تایید اینکه آیا میخواهید عملیات انجام شود، کلیه این کارها با سرعت انجام میشود. (گاهی اوقات یک پارتیشن در حال استفاده است و برنامه از شما میپرسد که کامپیوتر را ریست کند و عملیات را انجام دهد، که در اینجور مواقع اگر مطمئن هستید که پارتیشن بندی به درستی انجام شده است، قبول کنید تا بقیه کارها بطور خودکار انجام شود.)

 

توجه: در هر مرحله از کار که به نظرتان اندازه پارتیشن یا تنظیمات مناسب نیامد، با کلیک کردن بر روی دکمه Undo از عمل قبلی صرف نظر کرده و عمل جدیدی انجام دهید. دقت کنید که اگر بطور مثال یک پارتیشن جدید ساخته و حجم آن را 10 گیگابایت در نظر گرفته باشید و بعد نظرتان تغیر کند و بخواهید سایز آن را به 12 گیگابایت تغیر دهید، نباید آن پارتیشن را Resize کنید، زیرا در این صورت پارتیشن مجیک یکبار پارتیشنی 10 گیگی ساخته و سپس آن را به اندازه 12 گیگابایت تغییر اندازه میدهد.



:: موضوعات مرتبط: مقالات کامپیوتر، ،
:: برچسب‌ها: آموزش پارتیشن بندی با نرم افزار Partition Magic,
پارتیشن بندی آسان در ویندوز 7 و ویستا
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:49

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که تمایلی به نگهداری تمامی فایل های خود در یک مکان نداشته باشید برای مثال فایل های تصویری در کنار اسناد قرار نداشته باشند. بهترین راه برای طبقه بندی فایل ها در ویندوز پارتیشن بندی حافظه میباشد. در هنگام نصب ویندوز فقط یک درایو با نام پیش فرض C وجود دارد. کاربر در این زمان میتواند به دلخواه خود پارتیشن هایی را با حجم های مختلف ایجاد کند. هم چنین بعضی از کاربران نیاز دارند که یک پارتیشن را حذف نمایند و یا این که آن را به پارتیشن دیگری اضافه نمایند. برای این کار نیز میتوان از امکانات خود ویندوز بهره گرفت. ولی آیا پس از نصب ویندوز نیز راهی برای تقسیم حافظه به چندین قسمت وجود دارد؟ در جواب باید گفت بله ، از طریق یکی از امکاناتی که در ویندوز قرار دارد میتوان پس از نصب ویندوز نیز این عمل را انجام داد. در این مطلب نحوه انجام این کار را در ویندوز های 7 و ویستا آموزش میدهیم.

پارتیشن بندی حافظه

در اولین گام باید وارد کنسول Disk Management بشویم. این قسمت از ویندوز در نسخه های 7 و ویستا مشابه میباشد. برای دسترسی به این کنسول راه های زیادی وجود دارد ولی آسان ترین روش وارد کردن نام آن در قسمت جستجوی ویندوز میباشد. با وارد نام باید گزینه ای مشابه به آن چه در تصویر مشاهده میکنید ظاهر شود.

بر روی گزینه Create and format hard disk partitions کلیک کنید. از اینجا وارد قسمت Disk Management میشوید. در این صفحه لیست تمام پارتیشن ها و درایو های شما قرار دارد. اگر تا به حال اقدام به پارتیشن بندی نکرده باشید ، 3 درایو را مشاهده خواهید کرد. اولین گزینه مقدار حافظه ای میباشد که برای ریکاوری ویندوز در مواقع لزوم مورد نیاز میباشد. گزینه دوم حافظه ای میباشد که توسط خود سیستم اشغال شده است. و گزینه آخر درایو C سیستم شما است که کاربر به آن دسترسی دارد. در جلوی هر گزینه میتوانید مواردی را مثل مقدار حافظه کلی ، درصد حجم اشغال شده و … را مشاهده نمایید.

برای ایجاد یک پارتیشن جدید بر روی درایو C راست کلیک کنید و از جعبه ی باز شده گزینه Shrink Volume را انتخاب کنید.

پس از کلیک بر روی گزینه Shrink Volume پنجره ای جدید باز میشود که کاربر میتواند مقدار حافظه درایو جدید را مشخص کند. دقت نمایید که اعداد موجود در این صفحه بر حسب مگابایت نوشته شده اند(هر گیگابایت 1024 مگابایت است). برای مثال اگر قصد دارید مقدار 10 گیگابایت از حافظه خود را جدا کنید و آن را به یک پارتیشن جدید تبدیل نمایید باید عدد 10240 را در قسمت حجم پارتیشن وارد نمایید. پس از تعیین مقدار حافظه سیستم برای ایجاد حافظه جدید حاضر میباشد.

پس از وارد کردن مقدار دلخواه حافظه برای پارتیشن بر روی گزینه Shrink کلیک کنید. سیستم به سرعت یک پارتیشن طبق بندی نشده را ایجاد میکند. ولی باید توجه داشته باشید که هنوز مکانی برای این پارتیشن مشخص نشده است و قابل استفاده نمیباشد. برای ایجاد یک پارتیشن سالم حافظه مورد نظر باید فرمت (Format) شود. بر روی پارتشین جدید راست کلیک کنید و گزینه New Simple Volume را انتخاب کنید. سپس پنجره ای جدید باز میشود که در آن میتوان نام پارتیشن جدید را با یکی از حروف انگلیسی مشخص کرد و حافظه را نیز فرمت کرد. پس از تعیین نامی برای پارتیشن بر روی کلید Next کلیک کنید. در اینجا سیستم دوباره از کاربر مقدار حجم حافظه را سوال میکند. اگر قصد دارید همان مقدار حافظه قبلی را ایجاد کنید عدد ظاهر شده را تغییر ندهید و گزینه Next را بزنید.

در قسمت بعدی شما میتوانید نام پیش فرض پارتیشن خود را تغییر دهید. اگر این نام را تغییر ندهید نام پارتیشن همان حرف انگلیسی خواهد بود که در قبل انتخاب کرده اید. اگر این اول پارتیشن ایجاد شده توسط شما باشد نام پیش فرض آن E است و البته میتوانید نام های در اختیار دیگر را نیز برای آن انتخاب کنید. هم چنین باید نوع درایو مورد نظر را مشخص کنید. دو گزینه در این قسمت وجود دارد که گزینه اول ایجاد درایو بدون فرمت است و گزینه دوم به همراه فرمت میباشد.

Volume label نیز نام دوم اختیاری برای یک پارتیشن است که میتوانید نام دلخواه خود را در جعبه مربوطه وارد کنید. اگر گزینه فرمت را انتخاب کرده باشید درایو را از نوع NTFS مشخص کنید و در پایان بر روی Next کلیک کنید. هم اکنون پارتیشن جدید شما ایجاد شده است و میتوانید فایل های مورد نظر خود را به داخل آن منتقل کنید.

شما میتوانید این کار را دوباره برای ایجاد یک پارتیشن جدید دیگر انجام دهید. ایجاد یک پارتیشن جدید میتواند مزیت های زیادی را علاوه بر مدیریت صحیح فایل ها برای کاربر ایجاد کند. اگر شما نیاز به یک سیستم عامل دیگر در کنار ویندوز خود دارید میتوانید آن را در یک پارتیشن جدید نصب کنید و از بوت دو گانه بر روی کامپیوتر خود استفاده کنید.

ادغام پارتیشن ها

گاهی اوقات کاربر پارتیشن جدیدی را ایجاد میکند ولی پس از مدتی منصرف میشود و قصد دارد حافظه ایجاد کرده را به محل قبلی خود بازگرداند مثلا پارتیشنی را حذف کند و حافظه آن را به درایو C منتقل کند. برای این کار دوباره وارد کنسول Disk Management  میشویم و پارتیشنی را که قصد حذفش را داریم انتخاب میکنیم. سپس بر روی آن راست کلیک کرده و از پنجره باز شده بر روی گزینه  Delete Volume کلیک میکنیم. با این کار تمام اطلاعات موجود در پارتیشن از بین میرود و تبدیل به حافظه خالی در سیستم میشود.

مشاهده میکنید که پارتیشن تبدیل به حافظه آزاد شده است. حالا بر روی حافظه آزاد ایجاد شده راست کلیک میکنیم و از منو باز شده گزینه Delete Partition را انتخاب میکنیم. با این کار حافظه آزاد تبدیل به حافظه ای میشود که در حال حاضر در هیج کجا جای ندارد و آماده است تا با درایو دیگری ادغام شود.

برای ادغام حافظه بر روی درایو دلخواه خود که در اینجا برای ما درایو C میباشد راست کلیک کرده و  Extend Volume را بزنید. سپس پنجره ای برای گسترش حجم درایو باز میشود که تنظیماتی مشابه با پنجره ایجاد پارتیشن جدید دارد.

اگر شما فقط قصد ادغام یک پارتیشن را دارید بر روی گزینه Next کلیک کرده و در پنجره های جدید بازی شده نیز بر روی همین گزینه کلیک کنید تا در آخر به کلید Finish برسید و پس از انتخاب آن ، کار ادغام پارتیشن ها به پایان رسیده است. پارتیشن قبلی شما از بین رفته و به درایو مورد نظر اضافه گردیده است. اگر قصد دارید چندین پارتیشن را یک جا ادغام کنید به روش قبلی گفته شده همه آنها را حذف نمایید تا به حافظه آزاد تبدیل شوند و در آخر آنها را به درایو مورد نظر اضافه کنید.

منبع : Ghacks



:: موضوعات مرتبط: مقالات کامپیوتر، ،
:: برچسب‌ها: پارتیشن بندی آسان در ویندوز 7 و ویستا ,
آموزش پارتیشن بندی هارد دیسک ( FDisk )
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:48

همان طور که می دانید، یک هارد دیسک نو در ابتدا، دارای هیچ گونه پارتیشنی نمی باشد و یا به اصطلاح می گویند که هارددیسک (خام) می باشد. برای پارتیشن بندی یک هارد دیسک خام، نرم افزارهای متفاوتی وجود دارد. اما یکی از ایده آل ترین آنها، برنامه معروف FDISK می باشد. قبل از شروع بحث پارتیشن بندی، می بایست یک درک کلی از یک هارد دیسک داشته باشید. به طور کلی اکثریت هارددیسکهای پارتیشن بندی شده، دارای یک پارتیشن اولیه Primary Partitionیک پارتیشن افزوده شده Extended Partition و درایوهای منطقی Logical Drivesکه درون پارتیشن Extended قرار دارند، می باشد. 

اجرا کردن برنامه FDISK

برای اجرای برنامه FDISK ، به یک دیسکت Startup ویندوز 98 یا ME احتیاج دارید. بدین ترتیب که به وسیله دیسکت، بوت (Boot ) شده تا کامپیوتر در محیط داس (DOS ) بالا بیاید. پس از بوت شدن کامپیوتر به وسیله دیسک Startup، عبارتFDISK را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید تا به محیط برنامه FDISK وارد شوید.

شروع کار با FDISK

بعد از اجرا کردن FDISK ، صفحه ای نمایان می شود که حاوی یک پیام طولانی می باشد. در انتهای این پیام، سوال زیر پرسیده شده است:

(Do you wish to enable large disk support (Y/N?





در این صفحه، حرف Y را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید تا به منوی اصلی برنامه FDISK بروید.


منوی اصلی برنامه FDISK

منوی اصلی برنامه FDISK ، شامل گزینه های زیر می باشد:

Current fixed disk drive: 1

Choose one of the following :

1. Create DOS partition or logical DOS Drive

2. Set active partition 

3.  Delete partition of Logical DOS Drive

4.  Display partition information

Enter choice : [1]



ایجاد پارتیشن Primary

برای ایجاد کردن این پارتیشن، در منوی اصلی برنامه، عدد 1 را وارد کرده و کلیدEnter را فشار دهید تا گزینه های زیر نمایان شود:


1. Create Primary DOS Partition

2.  Create Extended DOS Partition

3. Create Logical DOS Drive(s) in the Extended DOS Partition

Enter Choice: [1]




سپس دوباره عدد 1 را وارد کرده و کلید Enter را فشار دهید. با انجام این کار و پس از گذشت مدت زمانی، پیغام زیر به نمایش در می آید: 

Do you wish to use the maximum available size for a Primary DOS Partition and make the partition active (Y/N)? [Y]



این سوال به شما می گوید که آیا مایل هستید تمام فضای هارددیسک را به پارتیشن Primary اختصاص داده و آن را فعال ( Active) نمایید؟ مسلم است که همچین کاری برای یک هارددیسک با ظرفیت 40 GB و یا بیشتر، غیر معقول است. پس حرف N را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید تا پیغام زیر نمایان شود:

Total disk space is 38090 Mbytes (1 Mbyte = 1048576 bytes)

Maximum space available for partition is 38090 Mbytes (100%)

Enter partition size in Mbytes or percent of disk space (%) to create a Primary DOS Partition: [38090]




حال در اینجا، می بایست مقدار فضایی را که می خواهید به پارتیشن Primary خود اختصاص دهید را بر حسب مگابایت و یا درصد وارد کنید. بعد از وارد کردن مقدار مورد نظر خود، کلید Enter را فشار دهید. پس از ساخته شدن پارتیشن Primary، کلید ESC را بزنید تا به منوی اصلی برنامه بازگردید.

فعال کردن یک پارتیشن

پارتیشن فعال در واقع همان پارتیشنی است که فایلهای مورد نیاز برای بوت سیستم در آن وجود دارد. این پارتیشن معمولا همان پارتیشن Primary که C نام دارد می باشد. برای فعال کردن پارتیشن Primary ساخته شده، در منوی اصلی برنامه، عدد 2 و سپس کلید Enter را فشار دهید. حال عدد (1 اگر که می خواهید پارتیشن C شما فعال شود) را وارد کرده و کلید Enter را فشار دهید تا پارتیشن Cبه عنوان پارتیشن فعال انتخاب شود. دکمه ESC را بزنید تا به منوی اصلی برنامه بازگردید.

ساخت پارتیشن Extended 

برای ساخت پارتیشن Extended ، در منوی اصلی برنامه، عدد 1 و سپس کلیدEnter را فشار دهید. در صفجه ظاهر شده، عدد 2 و سپس کلید Enter را فشار دهید تا پیغامی همانند پیغام زیر نمایان شود:

Total disk space is 38090 Mbytes (1 Mbyte = 1048576 bytes)

Maximum space availabe for partition is 20180 Mbytes (53%)

Enter partition size in Mbytes or percent of dik space (%) to create an Extended DOS Partition: [20180]




چنان چه می خواهید مابقی فضای هارددیسک باقیمانده را نیز پارتیشن بندی کنید، در این صفحه کلید Enter را فشار دهید. درین صورت، تمامی فضای باقیمانده به صورت پارتیشن Extended در خواهد آمد و دیگر، هیچ فضای خامی، درون هارددیسک باقی نخواهد ماند. پس از ساخته شدن پارتیشن Extended، کلید ESCرا فشار دهید. 

ساخت درایوهای منطقی

پس از اینکه پارتیشن Extended ساخته شد و شما کلید ESC را فشار دادید،FDISK به شما می گوید که هیچ درایو منطقی ساخته نشده است و پیغام زیر را نمایش می دهد: 

Total Extended DOS Partition size is 20180 Mbytes (1 Mbyte = 1048576bytes)

Maximum space available for logical drive is 20180 Mbytes (100%)

Enter logical drive size in Mbyte or percent of disk space (%): [20180]



حال می توانید درایوهای منطقی خود را بسازید. بدین منظور، حجم درایوهای منطقی خود را وارد کرده و کلید Enter را فشار دهید.

حذف پارتیشنها از هارددیسک

برای حذف کردن پارتیشنهای ساخته شده در یک هارددیسک، ابتدا می بایست درایوهای منطقی، سپس پارتیشن Extended و در نهایت پارتیشن Primary را حذف نمود. برای حذف درایوهای منطقی از یک هارددیسک، در منوی اصلی برنامهFDISK، عدد 3 و سپس کلید Enter را فشار دهید تا منوی زیر نمایان شود:


1. Delete Primary DOS Partition

2. Delete Extended DOS Partition

3. Delete Logical DOS Drive(s) in the Extended DOS Partition 

4. Delete Non-DOS Partition




در این منو، عدد 3 را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید تا صفحه ای نمایان شود. در این صفحه، لیستی از درایوهای منطقی به همراه نام آنها، به نمایش در آمده است و در انتهای این صفحه، پیغام زیر نوشته شده است:


Total Extended DOS Partition size is 20180 Mbytes (1 Mbyte = 1048576bytes)

WARNING! Data in a deleted Logical DOS Drive will be lost .

What drive do you want to delete? [ ]



در این صفحه، حرف درایو منطقی ای که می خواهید آن را پاک نمایید، وارد کنید (به عنوان مثال ( E سپس کلید Enter را فشار دهید. حال برنامه FDISK از شما، نام پارتیشن ( Lable) را می خواهد. نام پارتیشن را وارد کرده و کلید Enter را فشار دهید. در این لحظه، FDISK از شما سوالی مبنی بر اینکه آیا می خواهید پارتیشن را پاک نمایید یا خیر، می پرسد. حرف Y را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید تا درایو منطقی مورد نظر شما پاک شود. پس از پاک کردن تمامی درایوهای منطقی، نوبت به پاک کردن پارتیشن Extended می رسد. برای پاک کردن پارتیشنExtended، در منوی اصلی برنامه FDISK، عدد 3 را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید. سپس عدد 2 را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید تا پیغام زیر نمایان شود:


Total disk space is 38090 Mbytes (1 Mbyte = 1048576 bytes)

WARNING! Data in the Extended DOS Partition will be lost .

Do you wish to continue (Y/N)? [N]



در این صفحه، حرف Y را تایپ کرده و سپس کلید Enter را فشار دهید تا پارتیشنExtended پاک شود.

خب این هم آموزش کامل پارتیشن بندی امیدوارم که فرمت و کارهای دیگر را بلد باشید اما اگر خواستید باز هم در بخش نظرات بنویسید من در خدمتم و آن را هم آموزش می دهم البته یک کم اشاره می کنم که فرمان زیر مخصوص فرمت درایو سی می باشد.

Format c:/s



بعد از کلمه فرمت یک فاصله باید قرار دهید و اگر هم خواستید جای سی درایوهای دیگری را می توانید جایگزین کنید مانند فلاپی درایو و البته بهتر است موقع نصب ویندوز شما اگر دارای 3 درایو هستید فقط سی را فورمت کنید و بقیه درایوها را در محیط ویندوز فومت و قابل استفاده کنید چون شما گزینه کوییک را هم دارید و سرعت و راحتی کار هم کاملا مشهود می باشد. 

یک نکته مهم هم این است که شاید شما هارد را فرمت کردید و خواستید ویندوز نصب کنید اما نشد شما باید با همین پارتیشن ها بازی کنید و در اصل یک بار پاک و دوباره بسازید تا اوپراتینگ سیستم فایلز شما کاملا مصدود شوند تا مراحل نصب به اتمام برسد.



:: موضوعات مرتبط: مقالات کامپیوتر، ،
:: برچسب‌ها: آموزش پارتیشن بندی هارد دیسک,
نمودار ER در بانک اطلاعاتی
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:46

نمودار ER در بانک اطلاعاتی

نمودار ER بیانگر ارتباط موجودیت (نهاد) های یک بانک اطلاعاتی است که کارمدل بندی داده های موجود را انجام میدهد.برای مثال محیط عملیاتی یک بانک را در نظر بگیرید. این محیط از نهادهای مشتری، کارمند، حساب، وام و ... تشکیل شده است. هرارتباط بین دو نهاد مشتری و حساب، دارای مفهومی است که بین موجودیت های آن رابطه تعلق دارد و ارتباطات دیگر فاقد آن مفهوم هستند. در واقع این مفهوم دارای یک بار اطلاعاتی و داده ای است. رابطه ها میتوانند بین چند موجودیت نیز به اشتراک گذاشته شوند و مفهوم داده ای خود را بین چند موجودیت یا نهاد قرار دهند.

نمودارهای ER از بخش های گرافیکی مختلفی تشکیل شده اند:

► مستطیل ها در این نمودار، بیانگر مجموعه نهادها هستند.

► بیضی ها مبین ویژگی ها ی مربوط به نهاد یا رابطه می باشند.

► لوزی ها بیانگر مجموعه روابط در نمودار ER هستند.



:: موضوعات مرتبط: مقالات کامپیوتر، ،
مقاله ترجمه شده پیش بینی سیستم های غیرخطی
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:25

چکیده
در این مقاله سیستم SAFIS بر مبنای شباهت های عملکردی بین شبکه توابع و سیستم میانجی فازی (FIS) ایجاد می گردد. در سیستم SAFIS، مفاهیم مربوط به تاثیر قوانین فازی معرفی شده و با استفاده از این موارد، قوانین مربوط به فازی بر مبنای داده های ورودی که تا به حال دریافت شده اند، حذف یا اضافه می گردند. اگر داده های ورودی مانع اضافه شدن قوانین فازی شدند، به این ترتیب تنها پارامترهای مربوط به قوانین مشخص با استفاده از طرح فیلتر کالمن به روز می گردند. عملکرد SAFIS با چندین الگوریتم موجود در ارتباط با تعیین مشکلات دو سیستم غیر خطی و پیش بینی مشکلات در زمان آشفتگی مقایسه می گردد. نتیجه نشان می دهد که SAFIS که داراتی قوانین کمتری می باشد در مقایسه با الگوریتم های دیگر دارای صحت بیشتر . یا در سطح مشابه آن ها می باشد.
کلیدواژه: سیستم انطباق زنجیره فازی (SAFIS)؛ GAP-RBF؛ GGAP-RBF؛ تاثیر قوانین فازی؛ فبلتر بسط داده شده کالمن.
————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  Sequential Adaptive Fuzzy Inference System (SAFIS) for nonlinear system identification and prediction

ترجمه فارسی عنوان: سیستم انطباق زنجیره فازی (SAFIS) برای مشخص کردن و پیش بینی سیستم های غیرخطی.

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۶  صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۲۴  صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۵۰۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: سیستم انطباق زنجیره فازی (SAFIS)؛ GAP-RBF؛ GGAP-RBF؛ تاثیر قوانین فازی؛ فبلتر بسط داده شده کالمن,
مقاله ترجمه شده تشخیص چهره
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:24

چکیده. رابط تصویری بین کامپیوتر- انسان در این مقاله نشان داده می شود. این رابط تشخیص چشمک زدن را به طور اختیاری مد نظر قرار داده و ان ها را بصورت دستورات کنترل کننده تفسیر می کند. روش پردازش تصویر بکار گرفته شده شامل خصوصیات بر مبنای Haar برای تشخیص چهره به صورت اتوماتیک و تطبیق الگوه ها بر مبنای ردگیری چشمی و تشخیص از طریق چشمک زدن می باشد. عملکرد رابط توسط ۴۹ کاربر تست می شود ( که ۱۲ نفر از آن ها دارای ناتوانی فیزیکی می باشند). این نتایج کارآمدی رابط ها را به عنوان ابزار دیگری برای ارتباط با کامپیوتر نشان می دهد. کاربران متن های انگلیسی و لهستانی را وارد کرده ( با زمان متوسط کمتر از ۱۲ ثانیه برای هر کاراکتر) و قادر به جستجو در اینترنت بوده امند.  این رابط بر مبنای تجهیزات نوت بوک با دوربین های وب معمولی بوده و نازمند منبع نوری مازاد نبوده است. کاربرد رابط به صورت انلاین به عنوان نرم افزار منبع باز در دسترس می باشد.
کلید وازه: رابط کامپیوتر- انسان، تشخیص چشمی، تشخیص چهره
————————————————————————————–

عنوان اصلی مقاله:  Eye-blink detection system for human–computer interaction

ترجمه فارسی عنوان: سیستم تشخیص پلک زدن چشم برای تعامل بین انسان و کامپیوتر

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۱  صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۲۴ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۵۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: رابط کامپیوتر- انسان، تشخیص چشمی، تشخیص چهره,
مقاله ترجمه شده شبکه های بیسیم 2015
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:23

چکیده
 تراکم ترافیک به عنوان یکی از مشکلات خیلی جدی می باشد که به دنبال افزایش تعداد اتوموبیل در جاده ها که به طور قابل توجهی بیش از ظرفیت جاده ها می باشد، شدیدتر می گردد. TraffCon ، به عنوان یک سیستم مدیریت ترافیک جدید (TMS) برای شبکه های حمل و نقل بیسیمی می باشد که به سمت حل این مشکلات از طریق بهینه کردن کاربرد ظرفیت جاده های کنونی می پردازد. آن همچنین طرحی را ارائه می دهد که شامل مدل تصمیم گیری از طریق سرور می باشد، که ارسال اطلاعات را برای وسایل نقلیه امکان پذیر می کند؛ اگر این موارد دنبال گردد، منجر به کاربرد بهینه ازجاده ها می گردد.
کلیدواژه: مدیریت ترافیک، وسایل نقلیه جاده ای، راهنمایی رانندگان، شبکه های بیسیم
——————————————————————————————

عنوان اصلی مقاله:  TraffCon: An Intelligent Traffic Control System for Wireless Vehicular Networks

ترجمه فارسی عنوان: TraffCon: سیستم کنترل ترافیک هوشمند در ارتباط با شبکه های وسایل نقلیه بیسیمی

تعداد صفحات انگلیسی:  ۷  صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۲  صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۵۰۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: مدیریت ترافیک، وسایل نقلیه جاده ای، راهنمایی رانندگان، شبکه های بیسیم,
مقاله ترجمه شده کامپیوتر 2015
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:21

ا. مقدمه
در این فصل ما تمرکز خود را بر روی روش محاسبه دقیق در ارتباط با نامتقارن بودن TSP در بررسی های انجام شده، به دنبال تحقیقات افرادی چون بالاس و توس، قرار می دهیم. در بخش ۲، دو روش مشخص شاخه و کران، بر مبنای راه حل مرتبط به مسئله انتقال به شکل بازسازی شده، نشان داده و مقایسه شده اند. در بخش ۳، روش شاخه و کران بر مبنای محاسبه کران جمع پذیر شرح داده شده است، در حالی که در بخش ۴ روش شاخه و کران به بحث گذاشته می شود. در نهایت تمام این روش ها بر مبنای محاسبه بر روی مجموعه بزرگی از نمونه ها تست شده، و با کدهای قابل اجرا شاخه و کران برای TSP نامتقارن مقایسه می گردند.
——————————————————————————————–

عنوان اصلی مقاله:  EXACT METHODS FOR THE ASYMMETRIC TRAVELING SALESMAN PROBLEM

ترجمه فارسی عنوان: روش محاسبه دقیق فروشنده دوره گرد(TSP) نامتقارن

تعداد صفحات انگلیسی: ۳۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۴۵  صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۹۰۰ تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
مقاله ترجمه شده خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:19

چکیده
تکنولوژی WSN بخش مهمی از محاسبات فراگیر  به شمار می آید. برای حصول عملیات طولانی مدت WSN ، پروتکل های ارتباطی مبتنی بر خوشه بندی بسیار مورد بررسی قرار گرفته اند، همچون LEACH, ACE, HEED . در این مقاله، دو نوع روش خوشه بندی برای WSN ها پیشنهاد می شود. نوع اول که مبتنی بر مدیریت متمرکز است از تدریجی سازی بردار  (VQ) برای انجام خوشه بندی کارا استفاده می کند. نوع دوم که به شیوه توزیع شده عمل می کند، سطح باطری باقی مانده و چگالی گره را محاسبه و از آنها استفاده می کند. روش های پیشنهادی با روش های قراردادی LEACH, HEED و ANTCLUST مقایسه می شوند. کارایی روش های پیشنهادی با انجام شبیه سازی عددی اثبات می شود.
۱-   مقدمه
تکنولوژی WSN یکی از بخش های مهم محاسبات فراگیر به شمار می رود. یک WSN شامل تعداد زیادی گره حسگر است، همان طور که در شکل ۱ نشان داده شده است. هر گره حسگر، شرایط محیطی همچون دما، فشار و نور را حس می کند و داده های حس شده را به ایستگاه اصلی (BS) ارسال می کند که در حالت کلی در فاصله دوری قرار دارد. از آنجایی که گره های حسگر دارای توان باطری محدودی هستند، برای افزایش دوره حیات شبکه، مصرف کم انرژی برای گره های حسگر دارای اهمیت است. در حالت کلی، ارتباطات رادیویی میزان انرژی زیادی مصرف می کنند که متناسب با اندازه داده با مجذور یک چهارم توان فاصله است. برای کاهش مصرف انرژی،  رویه تجمیع داده و خوشه بندی به صورت گسترده مورد بررسی قرار گرفته اند. در این رویه ها، گره های حسگر درون خوشه ها تقسیم بندی می شوند و برای هر خوشه، یک گره نماینده تحت عنوان سرخوشه (CH) در نظر گرفته می شود که تمامی داده های خوشه را تجمیع نموده و آنها را به BS ارسال می کند. از آنجایی که فقز گره های CH دارای فاصله ارتباطی زیادی هستند، انرژی در گره های دیگر ذخیره می شود.
برای مدیریت کارای خوشه ها و CH ها، روش های خوشه بندی توزیع شده ای همچون LEACH, HEED, ACE, ANTCLUST پیشنهاد شده است. LEACH که مشهورترین روش است، ضمانت می کند که هر گره به صورت عادلانه یک CH شود، اما میزان باطری و ارتباطات درونی میان گره ها را در نظر نمی گیرد. HEED, ACE, ANTCLUST با در نظر گرفتن سطح باطری، هزینه ارتباطی، چگالی گره و غیره کارایی بهتری در مقایسه با HEED دارند. هرچند که این روش ها نیز برای تعیین خوشه ها و CH ها، نیازمند هزینه های اضافی برای گره های درونی هستند.
————————————————————————————————

عنوان اصلی مقاله:  Centralized and Distributed Clustering Methods for Energy Efficient Wireless Sensor Networks

ترجمه فارسی عنوان: روش های خوشه بندی متمرکز و توزیع شده برای شبکه های حسگر بی سیم کارای انرژی

تعداد صفحات انگلیسی: ۵  صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۱۴ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۴۵۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: شبکه های حسگر بی سیم,
مقاله ترجمه شده محاسبات ابری 2016
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:18

 

چکیده
توجه سازمان ها به منظور فراهم کردن قابلیت های سرعت، قدرت و امکان پذیری عملیات به محاسبات ابری معطوف شده است. برای افزایش قابلیت اعتماد و دسترس پذیری سرویس ها، ابرها گستذش یافته اند و در ابرهای متحدی به صورت اجتماعی از ابرها قرار گرفته اند. هنوز مشکلات مهمی در ابرهای متحد دیده می شود که حل آنها سبب افزایش رضایت تولید کنندگان سرویس و مشتری ها به یک میزان می شود. یکی از این مباحث، انتخاب ابر خارجی بهینه از میان این فدراسیون است که سرویس ها را بر اساس نیازهای مشتری فراهم می کند. در این مقاله، مدلی را برای انتخاب تولیدکننده ی سرویس ابر بهینه براساس قابلیت و کارایی ابرهای در دسترس در فدراسیون پیشنهاد می دهیم. از دو مدل ماتریس برای به دست آوردن مقادیر پارامتری قابلیت و کارایی استفاده می کنیم که با نیازهای مشتری مطلبقت دارند و تولیدکننده ی بهینه ی سرویس ابر بهینه انتخاب می شود
———————————————————————————————–

عنوان اصلی مقاله:  An Approach to Identify the Optimal Cloud in Cloud
Federation

ترجمه فارسی عنوان: رویه ای برای تعیین ابر بهینه در فدراسیون ابری

تعداد صفحات انگلیسی:   ۱۰ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۲  صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۸۰۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
مقاله ترجمه شده شبکه های حسگر بی سیم
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:17

چکیده
شبکه توزیع شده حسگرها یک راهکار قابل گسترش برای بررسی اطلاعات دارای ویژگی های سازمان یافته در محیط های هوشمند (ساختمان ها، خانه، برنامه های سودمند، صنعت، حمل و نقل و غیره) می باشد. در این مقاله از شبکه های حسگر بی سیم (WSN) استفاده می شود تا بتوان محیط های ارتباطی در دنیای فیزیکی را با هزینه کم، ادراک صحیح، انعطاف پذیری، تحمل پذیری خطا و توسعه سریع گسترش داد. کنترل راه دور و نظارت بر محیط فیزیکی با مصرف انرژی در مقیاس کم، کوچک سازی، طراحی مدار کم توان در محدوده کاربردهای وسیع از مهمترین مباحث این مقاله هستند. ما بر این مباحث و چالش های طراحی مناسب ترین WSN تاکید داریم.
——————————————————————————————

عنوان اصلی مقاله:  An Investigation of Wireless Sensor Network: A Distributed Approach in Smart Environment

ترجمه فارسی عنوان: تحقیق بر روی شبکه های حسگر بی سیم: یک رویه توزیع شده در محیط هوشمند

تعداد صفحات انگلیسی: ۸  صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۷  صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۹۰۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
مقاله ترجمه شده هوش مصنوعی
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:16

چکیده – سن انسان، به عنوان یکی از خصوصیات شخصی مهم، می تواند مستقیما توسط طرح های متمایزی که از حالت چهره ناشی می گردد، تشخیص داده شود. به دلیل پیشرفت های سریع در برنامه های گرافیکی کامپیوتری و دید ماشینی، ترکیب سنی بر مبنای کامپیوتر و تخمین آن از طریق صورت امروره به عنوان یک موضوع رایج مشخص بوده که این به دلیل ازدیاد برنامه های کاربردی در دنیای واقعی همانند هنرهای بدیعی، مدیریت ارتباط با مشتری بصورت الکترونیکی، کنترل امنیتی و بررسی های نظارتی، زیست سنجی، سرگرمی و هنرهای تزیینی می باشد. ترکیب سنی به معنی تفسیر تصویری از چهره با توجه به مبحث زیباشناسی به همراه سن طبیعی  و تاثیرات جوان سازی چهره بر روی صورت افراد می باشد. تخمین سن چهره افراد به صورت اتوماتیک یا در نظر گرفتن سن دقیق یا گروه سنی مربوط به چهره افراد می باشد. با توجه به دقت و پیچیدگی، هر دو مسئله دارای جذابیت بوده و برای طراحان سیستم برنامه های کاربردی بر مبنای کامپیوتر به عنوان یک چالش می باشد. تلاش های زیادی در بخش های آکادمیک و صنعتی در طی چند دهه گذشته به این موضوع اختصاص داده شده است. در این مقاله، ما به بررسی تکنیک های امروزی در ترکیب سنی مربوط به چهره افراد و موضوع تخمین آن می پردازیم. مدل های کنونی، الگوریتم های رایج، عملکرد سیستم، مشکلات فنی، پایگاه داده رایج مرتبط به روند پیری، پروتکل های ارزیابی، و دستورالعمل های آینده نوید بخش توسط بحث های نظامند مد نظر قرار می گیرند.
کلیدواژه:  روند پیری، تخمین سن، ترکیب سنی، افزایش سن، پژوهش
————————————————————————————-

عنوان اصلی مقاله:  Age Synthesis and Estimation via Faces: A Survey

ترجمه فارسی عنوان: ترکیب سنی و برآورد سن از طریق چهره: پژوهشی

تعداد صفحات انگلیسی:   ۲۲ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:  ۴۴ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۶۰۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: روند پیری، تخمین سن، ترکیب سنی، افزایش سن، پژوهش,
مقاله ترجمه شده کامپیوتر
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:15

چکیده مطالب.
یک گام مهم در مدل سازی سیستم تعیین ارزش پارمترها برای استفاده در آن مدل می باشد.در این مقاله ما فرض می کنیم که ما مجموعه ای از ابزارهای اندازه گیری را در دست داریم که از سیستم های عملکردی جمع آوری شده و به این ترتیب یک مدل سیستمی مناسب بر مبنای این نظریه ایجاد شده است. تخمین مقادیر نسبی برای پارامترهای خاص این مدل از اطلاعات موجود ، مشکل می باشد. ( زیرا پارامترهای مربوطه دارای مفهوم فیزیکی نامشخص بوده و یا آن ها را نمی توان به طور مستقیم از واحدهای اندازه گیری موجود به دست آورد) از این رو ما نیاز به تکنیکی داریم که مقادیر مربوط به پارامترهای از دست رفته را مشخص کند. یعنی به کالیبراسیون مدل بپردازد.
به عنوان یک جایگزین در ارتباط با تکنیک غیر قابل سنجش بروت فورس ، ما کالیبراسیون این مدل ها را به عنوان یک مسئله بهینه سازی غیرخطی با توجه به محدودیت هایی مد نظر قرار می دهیم.روش های مورد نظر از نظر مفهومی برای به اجرا در آمدن ساده و آسان می باشند. مشارکت ما به صورت دوگانه می باشد . در ابتدا ما تعریف مناسبی از عملکردهای عینی برای تعیین فاصله بین محرک های عملکردی توسط مدل و مقادیر بدست آمده از سنجش ها را مطرح می کنیم.در مرحله دوم ما به ایجاد تکنیک های بهینه مشتق شده سفارشی (DFO)می پردازیم که ویژگی اصلی آن توانایی برای ایجاد نقص محدود موقتی می باشد.چنین تکنیکی این امکان را برا ما به وجود می آورد تا به طور دقیق مشکل بهینه سازی را حل کنیم و به این ترتیب می توانیم مقادیر پارامتری دقیقی را ایجاد کنیم.ما روش هایمان را با استفاده از دو بررسی موردی ساده توضیح می دهیم.
—————————————————————————————————————

عنوان اصلی مقاله:  A DFO technique to calibrate queueing models-5 shanbe

ترجمه فارسی عنوان: تکنیک های DFO برای کالیبراسیون مدل های پیوسته یا رده بندی شده

تعداد صفحات انگلیسی: ۹  صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۰  صفحه

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۵۵۰۰ تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: جایگذاری ماشین مجازی، زمانبندی VM، کارایی VM، توصیف حجم کاری، نگاشت VM, ,
مقاله ترجمه شده حسابداری
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:13

خلاصه

در سال های اخیر، فناوری اطلاعات نقش مهمی را در خدمات ایجاد شده توسط صنعت حسابداری ایفا می کند. به هر حال ، هیچ تحقیق تجربی به ارزیابی تاثیر فناوری اطلاعات بر روی شرکت های حسابداری دولتی نپرداخته است. این مطالعه تمرکزش را بر روی ۵ اداره بین المللی شرکت حسابداری دولتی که اخیرا سرمایه گذاری زیادی را در فناوری اطلاعات به ویژه در نرم افزار حسابرسی وکاربردهای اشتراک اطلاعات انجام داده است، قرار داده است. اطلاعات کمی و کیفی حاصل سایت های پژوهشی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند تا به تخمین تغییرات در بازدهی به دنبال اجرای فناوری اطلاعات بپردازند. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل رگرسیون و تجزیه و تحلیل پوشش داده ها (DEA) مزایای حاصل از بهره وری مهمی را به دنبال اجرای فناوری اطلاعات نشان داده و به تایید تاثیر ارزش فناوری در یک شرکت حسابداری دولتی می پردازد.
کلیدواژه: حسابداری دولتی، فناوری اطلاعات، بهره وری فناوری اطلاعات، انطباق فناوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل پوشش داده ها
در دسترس بودن اطلاعات: توافق محرمانه با شرکتی که اطلاعاتی را برای این برررسی فراهم کرده، آشکار کردن هویتش و انتشار جزییات اطلاعات بدون توافق کتبی امکان پذیر نیست.
————————————————————————————————

عنوان اصلی مقاله:  The Impact of Information Technology Investments on Public Accounting Firm Productivity

ترجمه فارسی عنوان: تاثیر سرمایه گذاری فناوری اطلاعات بر روی بهروری شرکت حسایداری

تعداد صفحات انگلیسی:   ۱۵ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی:   ۲۲ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۶۰۰۰ تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: برچسب‌ها: حسابداری دولتی، فناوری اطلاعات، بهره وری فناوری اطلاعات، انطباق فناوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل پوشش داده ها,
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:13

 

خلاصه – در سیستم¬های مجازی، چندین ماشین مجازی(VM) در حال اجرا بر روی یک بستر سخت افزاری واحد، منابع سخت افزاری مانند حافظه، دیسک، ورودی/خروجی شبکه(IO) را به منظور اشتراک کیفیت خاصی از خدمات(QoS) مورد نیاز به اشتراک گذاشته و یا بر سرآن به رقابت می¬پردازند. در این میان، توصیف و فهم اینکه چگونه اجرای حجم¬های کاری مختلف در ماشین¬های مجازی به اشتراک گذاری و تعامل با منابع می¬پردازند بسیار مهم است تا بتوان آنها را بر روی هسته¬های پردازنده و میزبان¬های سرور(خدمتگزار) به منظور داشتن کارایی بهینه، به شکا کارایی نگاشت کرد. این مساله به ویژه برای منابعی مانند کنترل کننده¬های حافظه، شبکه¬های بین سوکتی یا بر روی تراشه مهم می¬باشد زیرا در حال حاضر هیچ کنترل کننده¬ی نرم افزاری وجود ندارد.
در این مقاله، ما یک تحلیل کارایی مبتنی بر اندازه گیری از حجم کاری مجازی سازی سرور در یک سیستم حقیقی با استفاده از ماشین¬های مجازی ای که بخشی از محک(benchmark) استاندارد صنعتی مشهور VMmark که یک محک ترکیبی سرور است، ارائه داده ایم. ابتدا، ما به توصیف درگیری نسبی بر سر منابع و تاثیر مداخله¬ی ماشین¬های مجازی هنگام اجرای چندین حجم کاری مجازی با یکدیگر می¬پردازیم. سپس، به مطالعه پیرامون تاثیرات هم مکانی انواع مختلف ماشین¬های مجازی تحت ماشین¬های مجازی مختلف برای طرح¬های جایگذاری هسته و یافتن بهترین جایگذاری از نظر کارایی می¬پردازیم. ما مشاهده نمودیم که تنوع کارایی از ۲۵ تا ۶۵% برای سرورهای پایگاه داده و از ۷ تا ۴۰% برای سرورهای فایل در مقایسه با ماشین¬ مجازی مستقل به جایگذاری این ماشین¬های مجازی بر روی هسته¬ها  و درجه¬ی اشتراک گذاری منابع وابسته است. در نهایت، ما یک معیار مداخله و مدل رگرسیون برای بدترین مجموعه هم مکانی ماشین¬های مجازی در مطالعه¬مان پیشنهاد داده¬ایم. ما نشان دادیم که بر مبنای طرح¬های مختلف جایگذاری ماشین¬های مجازی، کارایی کلی ترکیب سرور در یک میزبان مجازی هنگامی که ماشین¬های مجازی به صورت کارایی جایگذاری شده باشند، تا ۸% بهبود می¬یابد.
کلمات کلیدی- جایگذاری ماشین مجازی، زمانبندی VM، کارایی VM، توصیف حجم کاری، نگاشت VM.
———————————————————————————————————

عنوان اصلی مقاله:  Performance Impact of Virtual Machine Placement in a Datacenter

ترجمه فارسی عنوان: تاثیر کارایی جایگذاری ماشین مجازی در یک مرکز داده

تعداد صفحات انگلیسی:  ۱۲ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۷  صفحه

قیمت ترجمه فارسی:  ۱۸۵۰۰ تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: جایگذاری ماشین مجازی، زمانبندی VM، کارایی VM، توصیف حجم کاری، نگاشت VM, ,
مقاله ترجمه شده شبکه حسگر بی سیم
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 9:8

چکیده
یک شبکه حسگر بی سیم با تعداد زیادی گره حسگر را می توان به عنوان یک ابزار کارا برای جمع آوری داده در وضعیت های مختلف مورد استفاده قرار داد. پیشرفت های اخیر در ارتباطات بی سیم و الکترونیک سبب پیشرفت شبکه های حسگر کم هزینه شده است. شبکه های حسگر بی سیم دارای برنامه هایی برای گره های حسگر با مجموعه ای از پردازنده ها هستند و حافظه ی محدودی در آنها ادغام شده است. مسیریابی قابل اعتماد بسته ها از گره های حسگر به ایستگاه اصلی آن، مهمترین وظیفه در این شبکه ها به شمار می رود. در این جا نمی توان از پروتکل های مسیریابی قراردادی استفاده کرد، به این دلیل که گره ها از توان باطری استفاده می کنند. برای پشتیبانی از مقیاس پذیری، گره ها اغلب در خوشه هایی گروه بندی می شوند که دارای همپوشانی نیستند. در این مقاله، خلاصه ی مختصری از پروسه ی خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم ارائه می شود. یک آنالیز مقایسه ای از الگوریتم های متفاوت خوشه بندی نامتمرکز مورد استفاده در شبکه های حسگر بی سیم تشریح می شود که مبتنی بر برخی معیارها همچون حرکت گره، تعداد خوشه ها، انتخاب سرخوشه و غیره است
——————————————————————————————–

عنوان اصلی مقاله:  A Research on Decentralized Clustering Algorithms for Dense Wireless Sensor Networks

ترجمه فارسی عنوان: تحقیق بر روی الگوریتم های خوشه بندی نامتمرکز برای شبکه های حسگر بی سیم انبوه

تعداد صفحات انگلیسی:  ۶  صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۵  صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۱۷۵۰۰  تومان

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 

چکیده
یک شبکه حسگر بی سیم با تعداد زیادی گره حسگر را می توان به عنوان یک ابزار کارا برای جمع آوری داده در وضعیت های مختلف مورد استفاده قرار داد. پیشرفت های اخیر در ارتباطات بی سیم و الکترونیک سبب پیشرفت شبکه های حسگر کم هزینه شده است. شبکه های حسگر بی سیم دارای برنامه هایی برای گره های حسگر با مجموعه ای از پردازنده ها هستند و حافظه ی محدودی در آنها ادغام شده است. مسیریابی قابل اعتماد بسته ها از گره های حسگر به ایستگاه اصلی آن، مهمترین وظیفه در این شبکه ها به شمار می رود. در این جا نمی توان از پروتکل های مسیریابی قراردادی استفاده کرد، به این دلیل که گره ها از توان باطری استفاده می کنند. برای پشتیبانی از مقیاس پذیری، گره ها اغلب در خوشه هایی گروه بندی می شوند که دارای همپوشانی نیستند. در این مقاله، خلاصه ی مختصری از پروسه ی خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم ارائه می شود. یک آنالیز مقایسه ای از الگوریتم های متفاوت خوشه بندی نامتمرکز مورد استفاده در شبکه های حسگر بی سیم تشریح می شود که مبتنی بر برخی معیارها همچون حرکت گره، تعداد خوشه ها، انتخاب سرخوشه و غیره است
——————————————————————————————–

 

عنوان اصلی مقاله:  A Research on Decentralized Clustering Algorithms for Dense Wireless Sensor Networks

 

ترجمه فارسی عنوان: تحقیق بر روی الگوریتم های خوشه بندی نامتمرکز برای شبکه های حسگر بی سیم انبوه

 

تعداد صفحات انگلیسی:  ۶  صفحه

 

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۵  صفحه

 

قیمت ترجمه فارسی: ۱۷۵۰۰  تومان

 

دانلود نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین  از لینک های پایین

 

 برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،