معرفی رشته مهندسی فناوری اطلاعات it
اخرین اخبار تازه های رشته کامپیوتر و منابع علمی ISI
معرفی رشته مهندسی فناوری اطلاعات it
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:47

مهندسی فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات (فا)(به انگلیسی: Information Technology یا IT)، همان طور که به‌وسیله انجمن فناوری اطلاعات آمریکا (ITAA‎) تعریف شده‌است، «به مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، پشتیبانی یا مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، خصوصا برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزار رایانه می‌پردازد». به طور کوتاه، فناوری اطلاعات با مسائلی مانند استفاده از رایانه‌های الکترونیکی و نرم‌افزار سروکار دارد تا تبدیل، ذخیره، حفاظت، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن انجام پذیرد.

اخیرا تغییر اندکی در این عبارت داده می‌شود تا این اصطلاح به طور روشن دایره ارتباطات مخابراتی را نیز شامل گردد. بنابراین عده‌ای بیشتر مایلند تا عبارت «فناوری اطلاعات و ارتباطات» (فاوا) (Information and Communications Technology) یا به اختصار ICT را به کار برند.


عناصر کاملا اصلی

فناوری اطلاعات متشکل از چهار عنصر اساسی انسان، ساز و کار، ابزار، ساختار است، به طوری که در این فناوری، اطلاعات از طریق زنجیره ارزشی که از بهم پیوستن این عناصر ایجاد می‌شود جریان یافته و پیوسته تعالی و تکامل سازمان را فراراه خود قرار می‌دهد:

    انسان: منابع انسانی، مفاهیم و اندیشه، نوآوری
    ساز و کار: قوانین، مقررات و روشها، سازوکارهای بهبود و رشد، سازوکارهای ارزش گذاری و مالی
    ابزار: نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه و ارتباطات
    ساختار: سازمانی، فراسازمانی مرتبط، جهانی

بسیاری مفهوم فناوری اطلاعات را با کامپیوتر و انفورماتیک ادغام می‌کنند، این درحالیست که این‌ها ابزارهای فناوری اطلاعات می‌باشند نه تمامی آنچه که فناوری اطلاعات عرضه می‌کند. سید حامد خسروانی شریعتی در مقاله‌ای در همین زمینه آورده‌است که:" با فرض اینکه فناوری اطلاعات یک سیب باشد، کامپیوتر، شبکه، نرم‌افزار و دیگر ابزارهای مرتبط با این حوزه همانند دم سیب است که میوه توسط آن تغذیه می‌گردد، حال این خود سیب است که محصول اصلی است و هدف و نتیجه در آن خلاصه می‌گردد. "


زمینه‌های IT
امروزه معنای اصطلاح «فناوری اطلاعات» بسیار گسترده شده‌است و بسیاری از جنبه‌های محاسباتی و فناوری را دربر می‌گیرد و نسبت به گذشته شناخت این اصطلاح آسان‌تر شده‌است. چتر فناوری اطلاعات تقریباً بزرگ است و بسیاری از زمینه‌ها را پوشش می‌دهد. متخصص فناوری اطلاعات وظایف گوناگونی دارد، از نصب برنامه‌های کاربردی تا طراحی شبکه‌های پیچیده رایانه‌ای و پایگاه داده‌های اطلاعاتی. چند نمونه از زمینه‌های فعالیت متخصصین فناوری اطلاعات می‌تواند موارد زیر باشند: فناوری اطلاعات و علوم کتابداری و اطلاع رسانی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. Information Technology در ایران متولی اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات را وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌دانند.


ابزارهای نرم‌افزاری مدیریت خدمات فناوری اطلاعات
با افزایش چشمگیر تنوع تجهیزات و خدمات مربوط به فناوری اطلاعات، مدیریت خدمات ارائه شده در این حوزه نیز با چالشهای فراوانی روبرو شده‌است. مدیریت رسیدگی به مشکلات و درخواستها، مدیریت تجهیزات و منابع در رابطه با خدمات پشتیبانی فنی و تخصیص آنها به کاربران، و همچنین نظارت، کنترل و برنامه ریز در این زمینه از جمله مواردی است که مدیران حوزه فناوری اطلاعات را بر آن می‌دارد تا برای خود ابزارهای سودمند و کارا تدارک ببینند. از جمله این ابزارها، می‌توان به نرم‌افزارهای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات اشاره نمود که می‌توانند مدیران و کارشناسان و تکنسین‌ها را در این رابطه یاری نمایند.


فناوری اطلاعات در دانشگاه‌های ایران
در بیشتر کشورها این دانش در دانشگاه‌ها با عنوان رشته «فناوری اطلاعات» (Information Technology) شناخته می‌شود، در حالیکه در ایران بر اساس تصمیم سازمان آموزش عالی کشور عنوان «مهندسی فناوری اطلاعات» برای این رشته بکار برده می‌شود و رشته‌ای نیز تحت عنوان مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیراً در دانشگاههای ایران تدریس می‌شود همچنین رشته‌ای با عنوان فقط «فناوری اطلاعات» وجود ندارد.[نیازمند منبع] همچنین رشتهٔ میان‌رشته‌ای دیگری با عنوان رشته «مدیریت فناوری اطلاعات» در دانشگاه‌های ایران و دیگر کشورها وجود دارد که از ترکیب دو رشته "مدیریت" و «فناوری اطلاعات» به وجود آمده‌است. رشته مهندسی فناوری اطلاعات به چگونگی سازماندهی و ساماندهی داده‌ها می‌پردازد و رشته مدیریت فناوری اطلاعات به چگونگی تدوین سیستم و استفاده از داده‌ها می‌پردازد. هرکدام از این رشته‌ها دارای گرایش‌های ویژه خود هستند که در دانشگاه‌های ایران به شرح زیرند:

مهندسی فناوری اطلاعات:
    تجارت الکترونیکی
    سیستم‌های چندرسانه‌ای
    مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی
    امنیت اطلاعات
    شبکه‌های کامپیوتری
    مهندسی فناوری اطلاعات (IT)

علم اطلاعات ودانش شناسی:
    مدیریت اطلاعات
    بازیابی اطلاعات ودانش
    علم سنجی
    اقتصاد و بازاریابی اطلاعات
    مدیریت دانش

گرایش‌های رشته مدیریت فناوری اطلاعات:
    مدیریت منابع اطلاعاتی
    سیستم‌های اطلاعات پیشرفته
    نظام کیفیت فراگیر
    کسب و کار الکترونیک (کارشناسی ارشد)
    مدیریت دانش (کارشناسی ارشد)
    مدیریت رسانه (کارشناسی ارشد)
    فناوری اطلاعات پزشکی (کاربرد فناوری اطلاعات در پزشکی)

گرایش‌های رشته مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات:

 مدیریت شبکه
 دیتا و امنیت شبکه
 ارتباطات سیار
 مدیریت ارتباطات و فناوری اطلاعات
سیستمهای چند رسانه‌ای

دروس تخصصی مهندسی فناوری اطلاعات
درس‌های تخصصی کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات عبارتند از:

    مبانی فناوری اطلاعات
    مهندسی فناوری اطلاعات
    تجارت الکترونیکی
    مدیریت و کنترل پروژه‌های فناوری اطلاعات
    برنامه‌ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات
    آموزش الکترونیکی
    محیط‌های چند رسانه‌ای
    پروژه فناوری اطلاعات
    کارآموزی IT
    گرافیک کامپیوتری
    ریاضی


فناوری اطلاعات در ایران
در ایران همیشه بحث بر سر متولی اصلی فناوری اطلاعات وجود داشت تا با تغییر نام وزارت پست و تلگراف و تلفن در سال ۱۳۸۲ به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مهمتر از آن ایجاد معاونت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات، خود را متولی اصلی فناوری اطلاعات در کشور مطرح ساخت. از این سال به بعد توسعه همه‌جانبه‌ای در این وزارتخانه صورت گرفت تا شرکتها و مراکز متعددی زیر مجموعه آن تشکل یافتند و هر یک از آنها با توانمندیها و فعالیتهای بسیار، تحولات فراوانی را شکل داده و باعث گسترش وضع ارتباطی کشور در بخش‌های پست و مخابرات شدند. معاونت فناوری اطلاعات به منظور تدوین راهبردها، سیاستها، برنامه‌های بلند مدت و اهداف کیفی و کمی بخش توسعه فناوری اطلاعات و ارائه آن به شورای عالی فناوری اطلاعات معاونتی تحت عنوان معاونت فناوری اطلاعات در ساختار سازمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر گرفته شد. و کم‌کم سازمانهایی مثل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات زیرساخت نیز در این رابطه شکل گرفتند.



:: موضوعات مرتبط: جزوات کامپیوتر، ،
:: برچسب‌ها: معرفی رشته مهندسی فناوری اطلاعات ,
مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:44

 

چکیده

حسگرها یک جزء حیاتی از هر سیستم کنترل هوشمندی هستند. شبکه های حسگر بی سیم، یکی از سریع ترین فن آوری های اطلاعاتی در حال توسعه می باشند و به نظر می رسد که کاربردهای مختلفی در شبکه های نسل بعد، اینترنت چیزها و برنامه های کاربردی حیاتی و مربوط به امنیت داشته باشند. پایایی یکی از مهم ترین ویژگی های چنین سیستم هایی است. در این مقاله، مدل مارکو برای تحلیل قابلیت اطمینان گره حسگر در شبکه های حسگر بی سیم، پیشنهاد شده است. نشان داده شده است که قابلیت اطمینان گره حسگر به استراتژی نظارت آن بستگی داشته و تابع یکنمایی از دوره تست است. برای بخش غیرفعال گره حسگر، زمان بهینه برای تست عملکرد، تعریف شده است.

کلمات کلیدی: گره حسگر، شبکه های حسگر بی سیم،قابلیت اطمینان

——————————————
عنوان اصلی مقاله : Reliability of Sensor Nodes in Wireless Sensor Networks of Cyber Physical Systems

ترجمه فارسی عنوان : قابلیت اطمینان گره های حسگر در شبکه های حسگر بی سیم سیستم های فیزیکی سایبری

تعداد صفحات انگلیسی:۵ صفحه

تعداد صفحات ترجمه: ۸  صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۲۴۰۰۰ تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: گره حسگر، شبکه های حسگر بی سیم،قابلیت اطمینان,
مقاله ترجمه شده شبکه های حسگر بیسیم 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:43

 

چکیده

به علت  توسعه و پیچیدگی در محیط جنگل، پرسش درباره چگونگی قرار دادن گره شبکه حسگر بی سیم برای نظارت بر محیط جنگل، به مهمترین مسئله در پروژه ساخت جنگل هوشمند، تبدیل شده است. در این پژوهش، مسئله اصلی، پیچیدگی محیط جنگل و مصرف انرژی در ارسال داده های حسگر بی سیم است. هدف پژوهش، پیدا کردن وسیعترین منطقه ایی است که شبکه های حسگر بی سیم می تواند پوشش دهی حداکثری را ایجاد نمایند. روش بهینه سازی دسته ی زنبورها (PSO) برای به دست آوردن نتایج محل قرارگیری گره شبکه حسگر بیسیم در محیط جنگل مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج شبیه سازی، نشان داده اند که استفاده از بهینه سازی دسته زنبورها که می تواند پاسخ بهینه را برای شبکه حسگر بی سیم به کارگرفته شده، ایجاد نماید، مفید است. الگوریتم بهینه سازی دسته زنبوران، برای حل مسئله استقرار شبکه حسگر بی سیم، عملی و امکان پذیر است.

کلمات کلیدی: محیط جنگل، شبکه های حسگر بیسیم، موقعیت، بهینه سازی دسته زنبورها

—————————————————————–
عنوان اصلی مقاله :  study on location of wireless sensor network node in forest environment

ترجمه فارسی عنوان :  مطالعه درباره موقعیت گره شبکه حسگر بی سیم در محیط جنگل

تعداد صفحات انگلیسی: ۸ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۱۲ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۲۴۰۰۰تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: محیط جنگل، شبکه های حسگر بیسیم، موقعیت، بهینه سازی دسته زنبورها,
مقاله ترجمه شده شبکه های حسگر بیسیم 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:41

 

چکیده

تایید هویت منبع پخش، یک موضوع چالش برانگیز در شبکه های حسگر بیسیم است. این سرویس امنیتی، به فرستنده ها اجازه می دهد که پیغام ها را به طور ایمن، به گیرنده های چندگانه، ارسال نمایند. اگرچه چندین مکانیزم تایید اعتبار برای پاسخگویی به نیاز امنیتی در شبکه های حسگر بیسیم پیشنهاد شده اند، اکثر آنها، منابع مصرفی بوده و برای محیط های محدودشده، کافی نیستند. در این مقاله، ما به آسیب پذیری های امنیتی مکانیزم های احراز هویت متقارن کلیدی و عدم توانایی آنها برای مقابله با حملات DoS حافظه، می پردازیم. علاوه بر این، ما یک برنامه تایید پخش موثر جدید بر مبنای ساختار داده فیلتر بلوم به منظور کاهش هزینه های ارتباطی، ارائه می دهیم. نهایتاً، ما یک مجموعه کامل از شبیه سازی ها را برای ارزیابی تاثیر رویکرد خود در مقایسه با برخی پاسخ های فنی بر حسب مصرف انرژی، هزینه های ارتباطی و محاسباتی، اجرا می کنیم. نتایج ما مناسب بودن رویکرد پیشنهادی را برای استفاده در شبکه های حسگر بیسیم مشخص می کند.

کلمات کلیدی: تایید اعتبار منبع، تایید پخش، شبکه های حسگر بیسیم، فیلتر بلوم

—————————————————————–
عنوان اصلی مقاله :   An Efficient Broadcast Authentication Scheme in Wireless Sensor Networks

ترجمه فارسی عنوان :   یک برنامه تایید پخش موثر در شبکه های حسگر بیسیم

تعداد صفحات انگلیسی: ۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۱۰ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۲۴۰۰۰ تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: تایید اعتبار منبع، تایید پخش، شبکه های حسگر بیسیم، فیلتر بلوم,
مقاله ترجمه شده پایگاه داده 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:40

 

چکیده

ما نسخه ۰۲ مشخصات بین کهکشانی (igmspec)، پایگاه داده ای از طیف های نزدیک به مادون قرمز، نوری و اشعه فرابنفش که محیط بین کهکشانی را بررسی می کند (IGM)، را توصیف می کنیم. این پایگاه داده، از سازمان specdb به وجود آمده است و شامل ۴۰۳۲۷۷ منبع منحصر به فرد و ۴۳۴۶۸۶ طیف به دست آمده از بزرگترین رصدخانه های جهان می شود. همه این داده ها، در یک فایل HDF5 25 گیگابایتی مجزا در دانشگاه رصدخانه های کالیفرنیا و دانشگاه کالیفرنیا، سنتا کروز، نگه داری می شوند. بسته نرم افزاری specdb، شامل اسکریپت های پیتون و ماژول هایی برای جستجوی کاتالوگ منبع و مجموعه داده های طیفی و اتصال نرم افزار به بسته ابزار خط[۱] برای تحلیل طیفی می شود. مخزن همچنین شامل نرم افزاری برای تولید مجموعه داده های طیفی خصوصی می شود که با پروتکل های اتحاد رصدخانه ای مجازی بین المللی (IVOA) و واسط مبتنی بر پیتون برای جستجوهای دسترسی طیفی ساده در این پروتکل ها، مطابقت دارد. نسخه های دیگری از مشخصات بین کهکشانی، سایر منابع (مانند پس تاب های انفجار اشعه گاما) و سایر بررسی هایی که در دسترس عموم قرار گرفته اند، را در بر می گیرند. هدف کلی، شامل شدن هر طیفی است که به طور موثری، فضای بین کهکشانی را کاوش می کند. پایگاه های داده آتی specdb ممکن است شامل طیف کهکشانی که در دسترس عموم قرار گرفته است (پایگاه داده برون کهکشانی) و طیف سوپرنوا (snspec) شوند.

————————————
عنوان اصلی مقاله :  The igmspec database of public spectra probing the intergalactic medium

ترجمه فارسی عنوان : پایگاه داده بین کهکشانی از طیف عمومی محیط بین کهکشانی

تعداد صفحات انگلیسی: ۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۱۵صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۲۴۰۰۰تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: مقاله ترجمه شده پایگاه داده 2017,
مقاله ترجمه شده پایگاه داده 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:38

 

چکیده

از قرن بیستم به مدت ۹۰ سال تعداد برنامه های حق ثبت برای ربات های هوشمند صنعتی در سراسر جهان همچنان به سرعت در حال رشد است، موارد فنی جدید در حال پدیدار شدن هستند، فناوری مرتبط بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، توسعه و تحقیقات مربوطه به سرعت در حال رشد هستند. مستندات مربوط به حق ثبت منبع بسیار مهمی از اطلاعات فنی و علمی می باشند، که چه در صورتی که مربوط به موارد بکار گیری حق ثبت، اعلام موضوع، یا توسعه ی محصولات جدید باشند، به طور غیر قابل جدا شدنی با مباحث تخلف حق ثبت سر و کار دارند. کاربران معمولی می خواهند پایگاه داده را به دقت انتخاب کرده، به اطلاعات حق ثبت مورد نیاز به سرعت، به طور جامع و دقیق دسترسی داشته باشند که نیاز به در اختیار داشتن دامنه ی پایگاه داده ی مربوطه و درک مزایا و معایب هر پایگاه داده دارد. (۲)

حق ثبت ربات های صنعتی هوشمند پلتفرمی را در زمینه ی پایگاه داده ی حق ثبت در غربالگری، پاکسازی، پرداخت، پردازش جستجو می کند تا یک پایگاه داده ی حق ثبت های موضوعی را تشکیل دهد. پایگاه داده ی حق ثبت شامل داده های اولیه، داده های افزایشی و داده های زمینه ی فنی به همراه پلتفرم نرم افزاری برای نصب محلی سرویس می شود.

کلمات کلیدی: ربات های صنعتی هوشمند؛ جستجوی حق ثبت؛ پلتفرم پایگاه داده؛ پایگاه داده ی حق ثبت؛ داده های اولیه؛ داده های افزایشی.

————————————
عنوان اصلی مقاله :   Research on the Construction of Search Database Patent Platform for Intelligent Industrial Robots

ترجمه فارسی عنوان :   پژوهش درباره ی ساخت پلتفرم جستجوی پایگاه داده حق ثبت برای ربات های صنعتی هوشمند

تعداد صفحات انگلیسی: ۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۱۷ صفحه

قیمت ترجمه فارسی:۲۴۰۰۰ تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: ربات های صنعتی هوشمند؛ جستجوی حق ثبت؛ پلتفرم پایگاه داده؛ پایگاه داده ی حق ثبت؛ داده های اولیه؛ داده های افزایشی, ,
مقاله تشخیص چهره 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:37

 

چکیده

ما یک پیاده سازی مبتنی بر آرایه گیت قابل برنامه ریزی میدانی (FPGA) از الگوریتم تشخیص چهره ویولا-جونز ارائه می دهیم، که یک بلوک سازنده اصلی در بسیاری از کاربردها مانند نظارت تصویری و دریایی است. پیاده سازی ما، یک طراحی سخت افزار سطح سیستمی کامل است که به زبان توصیف سخت افزار، تشریح شده و در هیئت ارزیابی قابل اعتماد DE2-115 تایید شده است. هدف اولیه ما، مطالعه عملکرد قابل دستیابی با یک پیاده سازی مبتنی بر تراشه FPGA با انتهای پایین، می باشد. علاوه بر این، ما مالکیت پروژه را به طور کامل، به عموم واگذار می کنیم. ما امیدواریم که این امر، سایر محققان را قادر سازد تا به آسانی پژوهش را تکرار کرده و نتایج خود را با نتایج ما مقایسه نمایند و این موجب تشویق و تسهیل پژوهش های آتی و ایده های آموزشی در زمینه پردازش تصویر، بینایی رایانه، و طراحی دیجیتال و نمونه سازی پیشرفته FPGA گردد.

کلمات کلیدی:  تشخیص چهره ، الگوریتم ویولا-جونز ، آرایه های گیت قابل برنامه ریزی میدانی ، موازی سازی  ، منبع آزاد

————————————
عنوان اصلی مقاله : An efficient and cost effective FPGA based implementation of the Viola-Jones face detection algorithm

ترجمه فارسی عنوان :  یک پیاده سازی موثر و مقرون به صرفه مبتنی بر FPGA از الگوریتم تشخیص چهره ویولا-جونز

تعداد صفحات انگلیسی: ۸ صفحه

تعداد صفحات ترجمه :۱۵ صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۲۴۰۰۰تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: تشخیص چهره ، الگوریتم ویولا-جونز ، آرایه های گیت قابل برنامه ریزی میدانی ، موازی سازی ، منبع آزاد,
مقاله ترجمه شده تشخیص چهره 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 23:36

 

چکیده

به سبب کاربرد موفقیت آمیز الگوی باینری محلی (LBP)، در این مقاله، ما مشخصه آماری تفاضلی مجاورت پیکسل جدیدی برای تشخیص چهره و عابر پیاده بر مبنای چند نقشه کانال، را ارائه می دهیم. محاسبه الگوی باینری محلی، از دو مرحله تشکیل می شود، مشخصه تفاضلی پیکسلی (PDF) و کدگذاری علامت مشخصه تفاضلی پیکسلی. مشخصه تفاضلی پیکسلی، اطلاعات افتراقی از ناحیه محلی ایجاد می کند که می تواند عملکرد آشکارساز عابرپیاده را بهبود بخشد، اما مرحله رمزگذاری، عملکرد را به علت خطای کوانتزه تنزل می دهد. اگرچه مشخصه تفاضلی پیکسلی، از نقشه های کانال اصلی، تمییز بیشتری ایجاد می کند، اما نسبت به نقشه های مشخصه اصلی، بعد بسیار بالاتری دارد و در نتیجه به هزینه محاسبه بالایی نیاز دارد. برای بررسی این مسئله، الگوی تفاضلی مجاورت پیکسل، می توانند با هر دو روش یادگیری نظارتی و غیرنظارتی، آموخته شود، که امکان کشف الگوهای تفاضلی پیکسلی دارای تمییز در ناحیه محلی و دستیابی به نتایج پیشرفته تر را فراهم می آورد. به طور خاص، روش ما، در ابتدا، نقشه های کانال تصویر را به نقشه های سلول با ادغام حداکثر، جمع می کند. آنگاه، مشخصه تفاضلی مجاورت پیکسل مبتنی بر نقشه های هر سلول کانال، محاسبه می شوند که در کدگذاری اطلاعات دارای تمییز در هر منطقه محلی مشارکت دارد و از بهبود عملکرد، سود می برد. علاوه بر این، ما سعی در یادگیری الگوهای آماری تفاضلی دارای تمییز با استفاده از تحلیل دارای تمییز خطی (LDA) و تحلیل مولفه اصلی (PCA) برای بهبود بیشتر عملکرد، داریم. دو مجموعه از آزمایشات، به ترتیب برای تشخیص عابرپیاده و تشخیص چهره، اجرا شده اند. مجموعه داده های INRIA، Caltech،  و ETH برای تشخیص عابرپیاده، و مجموعه داده های FDDB و AFW برای تشخیص چهره از چندنما، مورد استفاده قرار می گیرند. نتایج آزمایشی، نشان می دهند که روش ما در مقایسه با حالت های پیشرفته، که در ۲۰ فریم بر ثانیه، برای تصاویر ۴۸۰×۶۴۰، اجرا می شود، عملکرد بهتری دارد.

————————————
عنوان اصلی مقاله : A novel pixel neighborhood differential statistic feature for pedestrian and face detection

ترجمه فارسی عنوان :   یک مشخصه آماری تفاضلی مجاورت پیکسل جدید برای تشخیص چهره و عابرپیاده

تعداد صفحات انگلیسی:  ۱۲ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۲۴صفحه

قیمت ترجمه فارسی: ۲۴۰۰۰تومان

دانلود رایگان نسخه انگلیسی ژورنال و خرید ترجمه فارسی به صورت آنلاین از لینک های پایین



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: مقاله ترجمه شده تشخیص چهره 2017,
مقاله ترجمه شده امنیت در شبکه 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:30

چکیده

حسگرها یک جزء حیاتی از هر سیستم کنترل هوشمندی هستند. شبکه های حسگر بی سیم، یکی از سریع ترین فن آوری های اطلاعاتی در حال توسعه می باشند و به نظر می رسد که کاربردهای مختلفی در شبکه های نسل بعد، اینترنت چیزها و برنامه های کاربردی حیاتی و مربوط به امنیت داشته باشند. پایایی یکی از مهم ترین ویژگی های چنین سیستم هایی است. در این مقاله، مدل مارکو برای تحلیل قابلیت اطمینان گره حسگر در شبکه های حسگر بی سیم، پیشنهاد شده است. نشان داده شده است که قابلیت اطمینان گره حسگر به استراتژی نظارت آن بستگی داشته و تابع یکنمایی از دوره تست است. برای بخش غیرفعال گره حسگر، زمان بهینه برای تست عملکرد، تعریف شده است.

کلمات کلیدی: گره حسگر، شبکه های حسگر بی سیم،قابلیت اطمینان

——————————————
عنوان اصلی مقاله : Reliability of Sensor Nodes in Wireless Sensor Networks of Cyber Physical Systems

ترجمه فارسی عنوان : قابلیت اطمینان گره های حسگر در شبکه های حسگر بی سیم سیستم های فیزیکی سایبری

تعداد صفحات انگلیسی:۵ صفحه

تعداد صفحات ترجمه: ۸  صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: برچسب‌ها: گره حسگر، شبکه های حسگر بی سیم،قابلیت اطمینان,
مقاله ترجمه شده کامپیوتر 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:28

 

چکیده

به علت  توسعه و پیچیدگی در محیط جنگل، پرسش درباره چگونگی قرار دادن گره شبکه حسگر بی سیم برای نظارت بر محیط جنگل، به مهمترین مسئله در پروژه ساخت جنگل هوشمند، تبدیل شده است. در این پژوهش، مسئله اصلی، پیچیدگی محیط جنگل و مصرف انرژی در ارسال داده های حسگر بی سیم است. هدف پژوهش، پیدا کردن وسیعترین منطقه ایی است که شبکه های حسگر بی سیم می تواند پوشش دهی حداکثری را ایجاد نمایند. روش بهینه سازی دسته ی زنبورها (PSO) برای به دست آوردن نتایج محل قرارگیری گره شبکه حسگر بیسیم در محیط جنگل مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج شبیه سازی، نشان داده اند که استفاده از بهینه سازی دسته زنبورها که می تواند پاسخ بهینه را برای شبکه حسگر بی سیم به کارگرفته شده، ایجاد نماید، مفید است. الگوریتم بهینه سازی دسته زنبوران، برای حل مسئله استقرار شبکه حسگر بی سیم، عملی و امکان پذیر است.

کلمات کلیدی: محیط جنگل، شبکه های حسگر بیسیم، موقعیت، بهینه سازی دسته زنبورها

—————————————————————–
عنوان اصلی مقاله :  study on location of wireless sensor network node in forest environment

ترجمه فارسی عنوان :  مطالعه درباره موقعیت گره شبکه حسگر بی سیم در محیط جنگل

تعداد صفحات انگلیسی: ۸ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۱۲ صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: محیط جنگل, شبکه های حسگر بیسیم, موقعیت, بهینه سازی دسته زنبورها,
مقاله ترجمه شده شبکه های حسگر بیسیم 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:27

 

چکیده

تایید هویت منبع پخش، یک موضوع چالش برانگیز در شبکه های حسگر بیسیم است. این سرویس امنیتی، به فرستنده ها اجازه می دهد که پیغام ها را به طور ایمن، به گیرنده های چندگانه، ارسال نمایند. اگرچه چندین مکانیزم تایید اعتبار برای پاسخگویی به نیاز امنیتی در شبکه های حسگر بیسیم پیشنهاد شده اند، اکثر آنها، منابع مصرفی بوده و برای محیط های محدودشده، کافی نیستند. در این مقاله، ما به آسیب پذیری های امنیتی مکانیزم های احراز هویت متقارن کلیدی و عدم توانایی آنها برای مقابله با حملات DoS حافظه، می پردازیم. علاوه بر این، ما یک برنامه تایید پخش موثر جدید بر مبنای ساختار داده فیلتر بلوم به منظور کاهش هزینه های ارتباطی، ارائه می دهیم. نهایتاً، ما یک مجموعه کامل از شبیه سازی ها را برای ارزیابی تاثیر رویکرد خود در مقایسه با برخی پاسخ های فنی بر حسب مصرف انرژی، هزینه های ارتباطی و محاسباتی، اجرا می کنیم. نتایج ما مناسب بودن رویکرد پیشنهادی را برای استفاده در شبکه های حسگر بیسیم مشخص می کند.

کلمات کلیدی: تایید اعتبار منبع، تایید پخش، شبکه های حسگر بیسیم، فیلتر بلوم

—————————————————————–
عنوان اصلی مقاله :   An Efficient Broadcast Authentication Scheme in Wireless Sensor Networks

ترجمه فارسی عنوان :   یک برنامه تایید پخش موثر در شبکه های حسگر بیسیم

تعداد صفحات انگلیسی: ۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۱۰ صفحه

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: تایید اعتبار منبع، تایید پخش، شبکه های حسگر بیسیم، فیلتر بلوم,
مقاله ترجمه شده پایگاه داده رابطه ای 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:26

چکیده

ما نسخه ۰۲ مشخصات بین کهکشانی (igmspec)، پایگاه داده ای از طیف های نزدیک به مادون قرمز، نوری و اشعه فرابنفش که محیط بین کهکشانی را بررسی می کند (IGM)، را توصیف می کنیم. این پایگاه داده، از سازمان specdb به وجود آمده است و شامل ۴۰۳۲۷۷ منبع منحصر به فرد و ۴۳۴۶۸۶ طیف به دست آمده از بزرگترین رصدخانه های جهان می شود. همه این داده ها، در یک فایل HDF5 25 گیگابایتی مجزا در دانشگاه رصدخانه های کالیفرنیا و دانشگاه کالیفرنیا، سنتا کروز، نگه داری می شوند. بسته نرم افزاری specdb، شامل اسکریپت های پیتون و ماژول هایی برای جستجوی کاتالوگ منبع و مجموعه داده های طیفی و اتصال نرم افزار به بسته ابزار خط[۱] برای تحلیل طیفی می شود. مخزن همچنین شامل نرم افزاری برای تولید مجموعه داده های طیفی خصوصی می شود که با پروتکل های اتحاد رصدخانه ای مجازی بین المللی (IVOA) و واسط مبتنی بر پیتون برای جستجوهای دسترسی طیفی ساده در این پروتکل ها، مطابقت دارد. نسخه های دیگری از مشخصات بین کهکشانی، سایر منابع (مانند پس تاب های انفجار اشعه گاما) و سایر بررسی هایی که در دسترس عموم قرار گرفته اند، را در بر می گیرند. هدف کلی، شامل شدن هر طیفی است که به طور موثری، فضای بین کهکشانی را کاوش می کند. پایگاه های داده آتی specdb ممکن است شامل طیف کهکشانی که در دسترس عموم قرار گرفته است (پایگاه داده برون کهکشانی) و طیف سوپرنوا (snspec) شوند.

————————————
عنوان اصلی مقاله :  The igmspec database of public spectra probing the intergalactic medium

ترجمه فارسی عنوان : پایگاه داده بین کهکشانی از طیف عمومی محیط بین کهکشانی

تعداد صفحات انگلیسی: ۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۱۵صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: مقاله ترجمه شده پایگاه داده رابطه ای 2017,
مقاله ترجمه شده پایگاه داده 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:25

 

چکیده

از قرن بیستم به مدت ۹۰ سال تعداد برنامه های حق ثبت برای ربات های هوشمند صنعتی در سراسر جهان همچنان به سرعت در حال رشد است، موارد فنی جدید در حال پدیدار شدن هستند، فناوری مرتبط بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، توسعه و تحقیقات مربوطه به سرعت در حال رشد هستند. مستندات مربوط به حق ثبت منبع بسیار مهمی از اطلاعات فنی و علمی می باشند، که چه در صورتی که مربوط به موارد بکار گیری حق ثبت، اعلام موضوع، یا توسعه ی محصولات جدید باشند، به طور غیر قابل جدا شدنی با مباحث تخلف حق ثبت سر و کار دارند. کاربران معمولی می خواهند پایگاه داده را به دقت انتخاب کرده، به اطلاعات حق ثبت مورد نیاز به سرعت، به طور جامع و دقیق دسترسی داشته باشند که نیاز به در اختیار داشتن دامنه ی پایگاه داده ی مربوطه و درک مزایا و معایب هر پایگاه داده دارد. (۲)

حق ثبت ربات های صنعتی هوشمند پلتفرمی را در زمینه ی پایگاه داده ی حق ثبت در غربالگری، پاکسازی، پرداخت، پردازش جستجو می کند تا یک پایگاه داده ی حق ثبت های موضوعی را تشکیل دهد. پایگاه داده ی حق ثبت شامل داده های اولیه، داده های افزایشی و داده های زمینه ی فنی به همراه پلتفرم نرم افزاری برای نصب محلی سرویس می شود.

کلمات کلیدی: ربات های صنعتی هوشمند؛ جستجوی حق ثبت؛ پلتفرم پایگاه داده؛ پایگاه داده ی حق ثبت؛ داده های اولیه؛ داده های افزایشی.

————————————
عنوان اصلی مقاله :   Research on the Construction of Search Database Patent Platform for Intelligent Industrial Robots

ترجمه فارسی عنوان :   پژوهش درباره ی ساخت پلتفرم جستجوی پایگاه داده حق ثبت برای ربات های صنعتی هوشمند

تعداد صفحات انگلیسی: ۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۱۷ صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: ربات های صنعتی هوشمند؛ جستجوی حق ثبت؛ پلتفرم پایگاه داده؛ پایگاه داده ی حق ثبت؛ داده های اولیه؛ داده های افزایشی,
مقاله ترجمه شده تشخیص چهره 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:24

چکیده

ما یک پیاده سازی مبتنی بر آرایه گیت قابل برنامه ریزی میدانی (FPGA) از الگوریتم تشخیص چهره ویولا-جونز ارائه می دهیم، که یک بلوک سازنده اصلی در بسیاری از کاربردها مانند نظارت تصویری و دریایی است. پیاده سازی ما، یک طراحی سخت افزار سطح سیستمی کامل است که به زبان توصیف سخت افزار، تشریح شده و در هیئت ارزیابی قابل اعتماد DE2-115 تایید شده است. هدف اولیه ما، مطالعه عملکرد قابل دستیابی با یک پیاده سازی مبتنی بر تراشه FPGA با انتهای پایین، می باشد. علاوه بر این، ما مالکیت پروژه را به طور کامل، به عموم واگذار می کنیم. ما امیدواریم که این امر، سایر محققان را قادر سازد تا به آسانی پژوهش را تکرار کرده و نتایج خود را با نتایج ما مقایسه نمایند و این موجب تشویق و تسهیل پژوهش های آتی و ایده های آموزشی در زمینه پردازش تصویر، بینایی رایانه، و طراحی دیجیتال و نمونه سازی پیشرفته FPGA گردد.

کلمات کلیدی:  تشخیص چهره ، الگوریتم ویولا-جونز ، آرایه های گیت قابل برنامه ریزی میدانی ، موازی سازی  ، منبع آزاد

————————————
عنوان اصلی مقاله : An efficient and cost effective FPGA based implementation of the Viola-Jones face detection algorithm

ترجمه فارسی عنوان :  یک پیاده سازی موثر و مقرون به صرفه مبتنی بر FPGA از الگوریتم تشخیص چهره ویولا-جونز

تعداد صفحات انگلیسی: ۸ صفحه

تعداد صفحات ترجمه :۱۵ صفحه

 

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: تشخیص چهره ، الگوریتم ویولا-جونز ، آرایه های گیت قابل برنامه ریزی میدانی ، موازی سازی ، منبع آزاد,
مقاله انگلیسی رایگان تشخیص چهره با ترجمه 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:23

 

چکیده

به سبب کاربرد موفقیت آمیز الگوی باینری محلی (LBP)، در این مقاله، ما مشخصه آماری تفاضلی مجاورت پیکسل جدیدی برای تشخیص چهره و عابر پیاده بر مبنای چند نقشه کانال، را ارائه می دهیم. محاسبه الگوی باینری محلی، از دو مرحله تشکیل می شود، مشخصه تفاضلی پیکسلی (PDF) و کدگذاری علامت مشخصه تفاضلی پیکسلی. مشخصه تفاضلی پیکسلی، اطلاعات افتراقی از ناحیه محلی ایجاد می کند که می تواند عملکرد آشکارساز عابرپیاده را بهبود بخشد، اما مرحله رمزگذاری، عملکرد را به علت خطای کوانتزه تنزل می دهد. اگرچه مشخصه تفاضلی پیکسلی، از نقشه های کانال اصلی، تمییز بیشتری ایجاد می کند، اما نسبت به نقشه های مشخصه اصلی، بعد بسیار بالاتری دارد و در نتیجه به هزینه محاسبه بالایی نیاز دارد. برای بررسی این مسئله، الگوی تفاضلی مجاورت پیکسل، می توانند با هر دو روش یادگیری نظارتی و غیرنظارتی، آموخته شود، که امکان کشف الگوهای تفاضلی پیکسلی دارای تمییز در ناحیه محلی و دستیابی به نتایج پیشرفته تر را فراهم می آورد. به طور خاص، روش ما، در ابتدا، نقشه های کانال تصویر را به نقشه های سلول با ادغام حداکثر، جمع می کند. آنگاه، مشخصه تفاضلی مجاورت پیکسل مبتنی بر نقشه های هر سلول کانال، محاسبه می شوند که در کدگذاری اطلاعات دارای تمییز در هر منطقه محلی مشارکت دارد و از بهبود عملکرد، سود می برد. علاوه بر این، ما سعی در یادگیری الگوهای آماری تفاضلی دارای تمییز با استفاده از تحلیل دارای تمییز خطی (LDA) و تحلیل مولفه اصلی (PCA) برای بهبود بیشتر عملکرد، داریم. دو مجموعه از آزمایشات، به ترتیب برای تشخیص عابرپیاده و تشخیص چهره، اجرا شده اند. مجموعه داده های INRIA، Caltech،  و ETH برای تشخیص عابرپیاده، و مجموعه داده های FDDB و AFW برای تشخیص چهره از چندنما، مورد استفاده قرار می گیرند. نتایج آزمایشی، نشان می دهند که روش ما در مقایسه با حالت های پیشرفته، که در ۲۰ فریم بر ثانیه، برای تصاویر ۴۸۰×۶۴۰، اجرا می شود، عملکرد بهتری دارد.

————————————
عنوان اصلی مقاله : A novel pixel neighborhood differential statistic feature for pedestrian and face detection

ترجمه فارسی عنوان :   یک مشخصه آماری تفاضلی مجاورت پیکسل جدید برای تشخیص چهره و عابرپیاده

تعداد صفحات انگلیسی:  ۱۲ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۲۴صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: مقاله انگلیسی رایگان تشخیص چهره با ترجمه 2017,
مقاله ترجمه شده شبکه حسگر بی سیم 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 11:22

 

چکیده

ما یک سیستم ژئوفن پسیو جدید را به عنوان بخشی از شبکه ی حسگر محیطی بی سیم برای بررسی حرکت لغزشی یخچال توسعه داده ایم. گره های ژئوفن جدید از پردازشگر ARM کورتکس –M3 با یک طراحی توان پایین استفاده می کنند که قادر به راه اندازی با توان باتری در حالی که در یخ تعبیه شده اند می باشند. تنها داده های رویدادهای لرزه ای ذخیره می شوند، به طور موقت در کارت میکروSD نگه داری می شوند تا زمانی که توسط سیستم های موجود در سطح یخچال که به اینترنت متصل هستند، بازیابی شوند. نرخ نمونه برداری، سطوح فیلتر و شناسایی از آزمایش میدانی با استفاده از یک سیستم لرزه ای پسیو تجاری استاندارد معین شده اند. سیستم جدید روی یخچال اسکالافلسجوکول در جزیره نصب شده و نتایج جالبی ارائه داده است. نتایج نشان داده اند که بین تولید آب ذوب شده ی سطحی و رویداد لرزه ای (زلزله ی یخی) رابطه ای وجود دارد، و اینها با یک الگوی مرتبط با تغییرات سرعت کنترل شده ی آب ذوب شده ی سطح یخچال (حرکت لغزشی) روی می دهند. سه نوع رویداد لرزه ای شناسایی شده است، که برای انعکاس الگویی از تغییر شکل زمین (نوعA)، لغزش اساسی (نوعB) و ناپایداری هیدرولیکی (نوعC) مرتبط با حرکت لغزشی تفسیر شده اند.

————————————
عنوان اصلی مقاله :   A geophone wireless sensor network for investigating glacier stick-slip motion

ترجمه فارسی عنوان :   یک شبکه ی حسگر بی سیم ژئوفن برای بررسی حرکت لغزشی یخچال

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۰ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۲۲ صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: مقاله ترجمه شده شبکه حسگر بی سیم 2017,