مقاله ترجمه شده رباتیک - 2018
اخرین اخبار تازه های رشته کامپیوتر و منابع علمی ISI
مقاله ترجمه شده رباتیک - 2018
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 21:43

 

چکیده

از قرن بیستم به مدت ۹۰ سال تعداد برنامه های حق ثبت برای ربات های هوشمند صنعتی در سراسر جهان همچنان به سرعت در حال رشد است، موارد فنی جدید در حال پدیدار شدن هستند، فناوری مرتبط بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، توسعه و تحقیقات مربوطه به سرعت در حال رشد هستند. مستندات مربوط به حق ثبت منبع بسیار مهمی از اطلاعات فنی و علمی می باشند، که چه در صورتی که مربوط به موارد بکار گیری حق ثبت، اعلام موضوع، یا توسعه ی محصولات جدید باشند، به طور غیر قابل جدا شدنی با مباحث تخلف حق ثبت سر و کار دارند. کاربران معمولی می خواهند پایگاه داده را به دقت انتخاب کرده، به اطلاعات حق ثبت مورد نیاز به سرعت، به طور جامع و دقیق دسترسی داشته باشند که نیاز به در اختیار داشتن دامنه ی پایگاه داده ی مربوطه و درک مزایا و معایب هر پایگاه داده دارد. (۲)

حق ثبت ربات های صنعتی هوشمند پلتفرمی را در زمینه ی پایگاه داده ی حق ثبت در غربالگری، پاکسازی، پرداخت، پردازش جستجو می کند تا یک پایگاه داده ی حق ثبت های موضوعی را تشکیل دهد. پایگاه داده ی حق ثبت شامل داده های اولیه، داده های افزایشی و داده های زمینه ی فنی به همراه پلتفرم نرم افزاری برای نصب محلی سرویس می شود.

کلمات کلیدی: ربات های صنعتی هوشمند؛ جستجوی حق ثبت؛ پلتفرم پایگاه داده؛ پایگاه داده ی حق ثبت؛ داده های اولیه؛ داده های افزایشی.

————————————
عنوان اصلی مقاله :   Research on the Construction of Search Database Patent Platform for Intelligent Industrial Robots

ترجمه فارسی عنوان :   پژوهش درباره ی ساخت پلتفرم جستجوی پایگاه داده حق ثبت برای ربات های صنعتی هوشمند

تعداد صفحات انگلیسی: ۷ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۱۷ صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: مقاله ترجمه شده رباتیک - 2018,
مقاله ترجمه شده تشخیص چهره 2017
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 21:39

 

چکیده

ما یک پیاده سازی مبتنی بر آرایه گیت قابل برنامه ریزی میدانی (FPGA) از الگوریتم تشخیص چهره ویولا-جونز ارائه می دهیم، که یک بلوک سازنده اصلی در بسیاری از کاربردها مانند نظارت تصویری و دریایی است. پیاده سازی ما، یک طراحی سخت افزار سطح سیستمی کامل است که به زبان توصیف سخت افزار، تشریح شده و در هیئت ارزیابی قابل اعتماد DE2-115 تایید شده است. هدف اولیه ما، مطالعه عملکرد قابل دستیابی با یک پیاده سازی مبتنی بر تراشه FPGA با انتهای پایین، می باشد. علاوه بر این، ما مالکیت پروژه را به طور کامل، به عموم واگذار می کنیم. ما امیدواریم که این امر، سایر محققان را قادر سازد تا به آسانی پژوهش را تکرار کرده و نتایج خود را با نتایج ما مقایسه نمایند و این موجب تشویق و تسهیل پژوهش های آتی و ایده های آموزشی در زمینه پردازش تصویر، بینایی رایانه، و طراحی دیجیتال و نمونه سازی پیشرفته FPGA گردد.

کلمات کلیدی:  تشخیص چهره ، الگوریتم ویولا-جونز ، آرایه های گیت قابل برنامه ریزی میدانی ، موازی سازی  ، منبع آزاد

————————————
عنوان اصلی مقاله : An efficient and cost effective FPGA based implementation of the Viola-Jones face detection algorithm

ترجمه فارسی عنوان :  یک پیاده سازی موثر و مقرون به صرفه مبتنی بر FPGA از الگوریتم تشخیص چهره ویولا-جونز

تعداد صفحات انگلیسی: ۸ صفحه

تعداد صفحات ترجمه :۱۵ صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: مقاله ترجمه شده تشخیص چهره 2017,
مقاله ترجمه شده تشخیص چهره 2018
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 21:38

چکیده

به سبب کاربرد موفقیت آمیز الگوی باینری محلی (LBP)، در این مقاله، ما مشخصه آماری تفاضلی مجاورت پیکسل جدیدی برای تشخیص چهره و عابر پیاده بر مبنای چند نقشه کانال، را ارائه می دهیم. محاسبه الگوی باینری محلی، از دو مرحله تشکیل می شود، مشخصه تفاضلی پیکسلی (PDF) و کدگذاری علامت مشخصه تفاضلی پیکسلی. مشخصه تفاضلی پیکسلی، اطلاعات افتراقی از ناحیه محلی ایجاد می کند که می تواند عملکرد آشکارساز عابرپیاده را بهبود بخشد، اما مرحله رمزگذاری، عملکرد را به علت خطای کوانتزه تنزل می دهد. اگرچه مشخصه تفاضلی پیکسلی، از نقشه های کانال اصلی، تمییز بیشتری ایجاد می کند، اما نسبت به نقشه های مشخصه اصلی، بعد بسیار بالاتری دارد و در نتیجه به هزینه محاسبه بالایی نیاز دارد. برای بررسی این مسئله، الگوی تفاضلی مجاورت پیکسل، می توانند با هر دو روش یادگیری نظارتی و غیرنظارتی، آموخته شود، که امکان کشف الگوهای تفاضلی پیکسلی دارای تمییز در ناحیه محلی و دستیابی به نتایج پیشرفته تر را فراهم می آورد. به طور خاص، روش ما، در ابتدا، نقشه های کانال تصویر را به نقشه های سلول با ادغام حداکثر، جمع می کند. آنگاه، مشخصه تفاضلی مجاورت پیکسل مبتنی بر نقشه های هر سلول کانال، محاسبه می شوند که در کدگذاری اطلاعات دارای تمییز در هر منطقه محلی مشارکت دارد و از بهبود عملکرد، سود می برد. علاوه بر این، ما سعی در یادگیری الگوهای آماری تفاضلی دارای تمییز با استفاده از تحلیل دارای تمییز خطی (LDA) و تحلیل مولفه اصلی (PCA) برای بهبود بیشتر عملکرد، داریم. دو مجموعه از آزمایشات، به ترتیب برای تشخیص عابرپیاده و تشخیص چهره، اجرا شده اند. مجموعه داده های INRIA، Caltech،  و ETH برای تشخیص عابرپیاده، و مجموعه داده های FDDB و AFW برای تشخیص چهره از چندنما، مورد استفاده قرار می گیرند. نتایج آزمایشی، نشان می دهند که روش ما در مقایسه با حالت های پیشرفته، که در ۲۰ فریم بر ثانیه، برای تصاویر ۴۸۰×۶۴۰، اجرا می شود، عملکرد بهتری دارد.

————————————
عنوان اصلی مقاله : A novel pixel neighborhood differential statistic feature for pedestrian and face detection

ترجمه فارسی عنوان :   یک مشخصه آماری تفاضلی مجاورت پیکسل جدید برای تشخیص چهره و عابرپیاده

تعداد صفحات انگلیسی:  ۱۲ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۲۴صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده هوش مصنوعی، ،
:: برچسب‌ها: مقاله ترجمه شده تشخیص چهره 2018,
مقاله ترجمه شده شبکه ی حسگر بی سیم 2018
نوشته شده توسط فرزانع طهماسبی در ساعت 21:37

 

چکیده

ما یک سیستم ژئوفن پسیو جدید را به عنوان بخشی از شبکه ی حسگر محیطی بی سیم برای بررسی حرکت لغزشی یخچال توسعه داده ایم. گره های ژئوفن جدید از پردازشگر ARM کورتکس –M3 با یک طراحی توان پایین استفاده می کنند که قادر به راه اندازی با توان باتری در حالی که در یخ تعبیه شده اند می باشند. تنها داده های رویدادهای لرزه ای ذخیره می شوند، به طور موقت در کارت میکروSD نگه داری می شوند تا زمانی که توسط سیستم های موجود در سطح یخچال که به اینترنت متصل هستند، بازیابی شوند. نرخ نمونه برداری، سطوح فیلتر و شناسایی از آزمایش میدانی با استفاده از یک سیستم لرزه ای پسیو تجاری استاندارد معین شده اند. سیستم جدید روی یخچال اسکالافلسجوکول در جزیره نصب شده و نتایج جالبی ارائه داده است. نتایج نشان داده اند که بین تولید آب ذوب شده ی سطحی و رویداد لرزه ای (زلزله ی یخی) رابطه ای وجود دارد، و اینها با یک الگوی مرتبط با تغییرات سرعت کنترل شده ی آب ذوب شده ی سطح یخچال (حرکت لغزشی) روی می دهند. سه نوع رویداد لرزه ای شناسایی شده است، که برای انعکاس الگویی از تغییر شکل زمین (نوعA)، لغزش اساسی (نوعB) و ناپایداری هیدرولیکی (نوعC) مرتبط با حرکت لغزشی تفسیر شده اند.

————————————
عنوان اصلی مقاله :   A geophone wireless sensor network for investigating glacier stick-slip motion

ترجمه فارسی عنوان :   یک شبکه ی حسگر بی سیم ژئوفن برای بررسی حرکت لغزشی یخچال

تعداد صفحات انگلیسی: ۱۰ صفحه

تعداد صفحات ترجمه : ۲۲ صفحه

برای دانلود رایگان اصل مقاله و خرید ترجمه اینجا کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: مقالات ترجمه شده نرم افزار، ،
:: برچسب‌ها: مقاله ترجمه شده شبکه ی حسگر بی سیم 2018,